بازی دیروز دو تیم استقلال و پرسپولیس مانند همه دربی‌های سنتی این دو تیم پر از حاشیه‌های رنگارنگ بود که خواندنش خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۷۳

چند پلیس سوارکار در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و در بیرون از ورزشگاه مشغول هدایت هواداران سرخابی بودند.

قبل از بازی، به هواداران دو تیم کیسه‌هایی با آرم هشتک شهرتکانی ارائه ‌شد تا در پایان بازی زباله‌ها از روی سکوها جمع‌آوری شود.

کری بین هواداران استقلال و پرسپولیس بر سر 6 و 4 در بیرون ورزشگاه در جریان بود. درون ورزشگاه هم قبل از شروع بازی، سکوها پاسخ هم را می‌دادند.

تماشاگران استقلال یکی از هواداران را با فرهاد مجیدی اشتباه گرفتند و بعدا مشخص شد مجیدی اصلا به ورزشگاه آزادی نرفته است.

یک کلاه‌‌ فروش درآمد دیروز خود در ورزشگاه را به خانواده بازماندگان ساختمان پلاسکو اختصاص داد.

برانکو ایوانکوویچ 75 دقیقه مانده به شروع بازی با شال قرمز وارد چمن ورزشگاه شد و سکوهای قرمز را به وجد آورد.

مسئولان برگزاری بازی پیش از شروع بازی، یاد و خاطره شهدای چوار را گرامی داشتند.

محسن ترکی که بتازگی از داوری خداحافظی کرده است با تیم داوری به زمین آمد و به‌صورت نمادین مراسم آغاز بازی را برگزار کرد و سپس به صورت رسمی از دنیای داوری خداحافظی کرد.

هواداران پرسپولیس طرح موزاییکی خود را با مربع‌های سفید و قرمز پیاده کردند و استقلالی‌ها هم 20 هزار بادکنک‌ آبی به آسمان فرستادند.

سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، فروش 7 هزار بلیت در آزادی را رد کرد.

هواداران پرسپولیس دو پرچم بزرگ آبی در دستان خود داشتند؛ یکی از آنها 2 ستاره داشت و دیگری با شماره 10 و به نام علی منصوریان بود. هواداران پرسپولیس هم پرچمی بزرگ به رنگ قرمز در دست می‌چرخاندند.

قبل از بازی و زمانی که رحمتی در حال گرم کردن بود، توپ را به سمت خبرنگار شبکه خبر پرت کرد تا هنگام پلاتو گفتن تمرکز او را بهم بزند.

در قسمت‌هایی از ورزشگاه داربست‌هایی وجود داشت که برخی از آنها از جای خود درآمده بود که یکی از آنها روی سر یک مامور نیروی انتظامی و یک هوادار افتاد و موجب مصدومیت آنها شد. مصدومان بلافاصله به آمبولانس منتقل شدند.

یک دختر نوجوان خارجی در حالی که قصد ورود به ورزشگاه را داشت با ممانعت ماموران مواجه شد و از این موضوع تعجب کرد. بعد از رایزنی با مدیران فدراسیون، او به همراه چند مرد داخل ورزشگاه شد.

با ورود دو تیم به زمین چمن، کادر فنی دو تیم هم حسابی یکدیگر را تحویل گرفتند. علیرضا منصوریان و برانکو در آغوش هم فرو رفتند و به قول عادل فردوسی‌پور از آغوش هم بیرون نمی‌آمدند.

انتخاب عادل فردوسی‌پور برای این بازی موجب شد تماشاگران اشتیاق بسیاری برای سلفی گرفتن با گزارشگر بازی نشان دهند.

بازی در حالی شروع شد که طرفداران پرسپولیس همه فضاهای مختص به خود را در آزادی پر کرده بودند؛ اما بخش قابل توجهی از سکوهای مخصوص آبی خالی بود.

بازی با 7 دقیقه تاخیر شروع شد.

با شروع بازی مشخص شد احتیاط و ترس در برنامه هیچ یک از دو تیم نیست. حتی در بعضی دقایق بازیکنان با هم درگیر می‌شدند. مهدی طارمی و امید نورافکن در دقیقه 33 با هم برخورد داشتند که نزدیک بود هر دو بازیکن با هم درگیر شوند؛ اما خیلی زود از کنار قصه گذشتند.

بعد از گل اول پرسپولیس در همان 5 دقیقه ابتدایی بازی، چند هوادار استقلال در جایگاه ویژه به نشانه اعتراض به مدیر باشگاه استقلال، مشت‌های گره گرده خود را به سمت رضا افتخاری گرفتند. این گل، انفجار چند نارنجک را درون پیست به همراه داشت.

بازیکنان و کادر فنی هر دو تیم در نیمه اول، اعتراض‌هایی به داوری داشتند که با برخورد قاطع علیرضا فغانی مواجه شدند.

بعد از گل اول استقلال، هواداران این تیم با شعار «استقلال باغیرت» تیم‌شان را تشویق ‌کردند. هواداران پرسپولیس هم سبک ایسلندی را برای تشویق تیمشان می‌پسندیدند.

اورژانس تهران اعلام کرد این دربی مجموعا 103مصدوم داشت که 99 نفر آنها در ورزشگاه درمان شدند و متاسفانه کار 4نفر به بیمارستان کشیده شد.

زمانی که بازیکنان دو تیم برای کرنر یا پرتاب اوت به سمت تماشاگران تیم حریف می‌رفتند با پرتاب انواع و اقسام اشیا مواجه می‌شدند. از سیب و پرتقال تا آب معدنی.

بعد از گل سوم استقلال، اعتراض هواداران پرسپولیس شدت گرفت. بسیاری از آنها به ترکیب اصلی پرسپولیس انتقاد داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها