رئیس سازمان میراث فرهنگی در اراک:

افزایش 114درصدی ورود گردشگران خارجی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سرمایه گذاری گردشگری در ایران در مقایسه با کشورهای خارجی بسیار متفاوت است.
کد خبر: ۹۹۸۹۲۱

زهرا احمدی پور در جلسه شورای اداری استان مرکزی، افزود: کشورهای اروپایی و آمریکایی ظرفیت های گردشگری خود را با بهره گیری از فناوری روز پیش می برند، اما در ایران وجود بناهای تاریخی و بکر ظرفیتی بالقوه به شمار می رود که باید به شایستگی معرفی شود.

وی ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری رکنی مهم برای دستیابی به توسعه و بالندگی اقتصادی است و در صورت معرفی ظرفیت های این بخش می توان با اقتدار به ندای مقام معظم رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی لبیک گفت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با عنوان کردن این مطلب که ورود گردشگر به کشور نماد امنیت پایدار ایران اسلامی است، اظهار داشت: ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به سال گذشته 114 درصد افزایش داشته که این امر مهم زمینه ساز بالندگی صنعت گردشگری است.

وی بیان داشت: سال 2017 به عنوان سال گردشگری در جامعه جهانی معرفی شده است ومی طلبد نهضت فراگیری در ادای دین و سهم ایران در حوزه گردشگری شکل بگیرد، چرا که بسیاری از کشورها به منظور نمایش ظرفیت های گردشگری وارد میدان شده اند تا ظرفیت های خود را نشان دهند و به مقصد گردشگری دنیا بدل شوند و در این راستا نیاز است ایران نیز با حجم بالای ظرفیت ها مقتدر به میدان بیاید.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: وجود بازار صنایع دستی ایران در نقاط مختلف اروپا و آمریکا، یکی دیگر از پیامدهای آشکار سیاست های دولت است و در راستای آن سال گذشته بازار بزرگ صنایع دستی ایران در هلند و امسال در فرانسه گشایش یافت که این امر مهم نوید بخش افقی روشن در بخش صنایع دستی کشور است.

وی با اشاره به این که صنایع دستی با سرمایه اندک توان اشتغالزایی و تولید ثروت بالا دارد و باید متناسب با جایگاه آن احیا و بهره برداری شود، اضافه کرد: با توجه به این که ایجاد اشتغال در بخش تولید هزینه زیادی برای دولت دارد، می توان با سرمایه گذاری اندک در بخش صنایع دستی و گردشگری اشتغال پایدار ایجاد کرد که این موضوع مهم نیازمند همکاری همه جانبه تمامی دستگاه های اجرایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها