سامی یوسف خطاب به ترامپ:

اسلام، دین عشق به همسایه است

سامی یوسف به قانون منع ورود مسلمانان (شامل اتباع هفت کشور) به آمریکا که از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور صادر شده، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۹۷۳۲۱

به گزارش روابط عمومی موسسه اوج، در متن نامه سرگشاده این خواننده ایرانی‌تبار ساکن انگلستان آمده است: من یک مسلمان و یک غربی هستم. در خاورمیانه متولد شدم و در کودکی همراه خانواده‌ام به انگلستان آمدم. در آنجا با ارزش‌های مثبتی که بین [فرهنگ] غرب و دین من مشترک بود، بزرگ شدم: برابری، آزادی دین، آزادی بیان، احترام به تنوع [فرهنگی] و توجه به افرادی که کمتر خوشبخت هستند. من با آن ارزش‌ها شکل گرفتم؛ آنها ارزش‌های من هستند. به عنوان یک مسلمان که در غرب زندگی و کار می‌کند، هرگز نیش تبعیض را حس نکردم و هرگز احساس نکردم کنار گذاشته شده‌ام، تا الان.

با یک امضا از روی بی ملاحظگی روی تکه‌ای از کاغذ، دونالد ترامپ، رهبر قدرتمندترین کشور غربی، فرمان داده است که مسلمانان (لااقل فعلا از کشورهای خاصی) نه‌تنها دیگری هستند، بلکه بسیار خطرناکند، ‌طوری که اجازه ورود آنها‌ به ایالات متحده، روش زندگی آمریکایی را به خطر می‌اندازد. من موافق نیستم رئیس‌جمهور ترامپ! این شما هستید که آن را در معرض خطر قرار می‌دهید. شما با لفاظی‌ خود از زمانی که به عرصه سیاست قدم گذاشته‌اید، این کار را کرده‌اید و اکنون که قدرت واقعی دارید، با فرمان خود چنین می‌کنید.

سامی یوسف در بخش دیگری از این نامه، هم کیشان مسلمان خود را در بخش‌های دیگر جهان، بویژه اروپا مخاطب قرار می‌دهد و در پاسخ پرسش چه باید کرد، می‌نویسد: آیا ما می‌توانیم بنشینیم و با آمیزه ترس و سرگرمی نظاره‌گر چیزی باشیم که در آمریکا ـ که زمانی به عنوان چراغ آزادی و امید به آن نگریسته می‌شد ـ اتفاق می‌افتد؟ خیر. اکنون زمان اقدام است، زمان این‌که درباره کشور خود بیاموزیم؛ این‌که تاریخ آن چگونه عمل می‌کند. اکنون زمان سخن گفتن است؛ زمان امضای طومارها، راهپیمایی برای دفاع از ارزش‌هایی که مردمان باوجدان آنها را گرامی می‌دارند، زمان رأی دادن در تمام انتخابات‌ها در حداقلی‌ترین شکل و در صورت امکان، سازمان‌دهی و تبدیل شدن به یک رهبر. تلاش برای رفتاری توأم با شرافت و عدالت. ما می‌توانیم با جوهر دین خود هدایت شویم، چرا که دین ما عشق به پروردگار و همسایه را به ما می‌آموزد؛ آموزه‌ای که در کانون توجه مسیحیت و یهودیت قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها