واکنش رئیس مجلس به اقدام اخیر ترامپ

سخافت دولتمردان آمریکا

رئیس مجلس در واکنش به اقدام آمریکا در لغو روادید ایرانیان گفت: این اقدام دولت آمریکا، سخافت در بینش و رفتار آنها را بیشتر نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۶۰۹۷

به گزارش جام‌جم، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز مجلس افزود: دولت آمریکا امروز دچار پدیده خودهراسی و سوءتفاهم با خود شده است. لاریجانی تصریح کرد: موضع هنرمند گرامی در تحریم حضور در جشنواره هنری آمریکا، نمونه‌ای از غیرت ملی ملت ایران است.

وزیر امورخارجه کشورمان هم با انتشار پیامی در توییتر، به قانون جدید آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: ‏ممنوعیت ورود مسلمانان به عنوان بزرگ‌ترین هدیه به تندروها و حامیانشان در تاریخ ثبت می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف در این پیام نوشته است: اعمال محدودیت برای مسلمانان نشانه بی‌اساس بودن ادعاهای آمریکا در دوستی با مردم به‌رغم وجود برخی مسائل با دولت ایران است.

وزارت امورخارجه همچنین به شهروندان ایرانی که عازم آمریکا هستند، توصیه کرد قبل از سفر به این کشور اطمینان حاصل کنند که برای آنها در بین راه و مبادی ورودی به این کشور مزاحمتی ایجاد نمی‌شود.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه از احضار سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران به وزارت خارجه خبر داد و گفت: سفیر سوئیس با اعلام این مطلب که از بازتاب فرمان اجرایی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در ایران مطلع است، اعلام کرد مراتب را سریعا به وزارت خارجه آمریکا منعکس می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها