آلبوم موسیقی «این نیز بگذرد...» با تنظیم و موسیقی حسین پرنیا و خوانندگی فاضل جمشیدی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۹۳۳۲۳

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این آلبوم که از تولیدات جدید مرکز موسیقی حوزه هنری است در هجدهمین برنامه «اتفاق ترانه» در تماشاخانه مهر حوزه هنری با حضور دکتر محمد سریر، محمدعلی بهمنی و جمعی از پیشکسوتان رونمایی شد.

در این مراسم فاضل جمشیدی، خواننده و حسین پرنیا، آهنگساز دقایقی به معرفی اثر پرداختند. جمشیدی گفت: من دو سه سالی بیمار شده بودم و فعالیتی نداشتم. در این مدت آقای حسین پرنیا با لطفی که داشتند، به من اصرار کردند دوباره کار کنم که منجر به تولید این آلبوم شد. در ادامه پرنیا در پاسخ به این سؤال که چرا آقای جمشیدی را برای این اثر انتخاب کرد، گفت: من فکر می‌کنم خوانندگی در جامعه ما به یک فروشگاه تبدیل شده و همه علاقه دارند سراغ افراد مشهور بروند، اما من این را قبول ندارم و برای همین دوست ندارم با اشخاص مشهور کار کنم.

همچنین در این مراسم، محمد سریر، محمدعلی بهمنی و نادر گلچین -که با وجود ضعف جسمانی خود را به مراسم رسانده بود- دقایقی به بررسی وضعیت اوضاع کنونی ترانه‌های موجود در موسیقی‌های کشور پرداختند. ابتدا سریر ضمن تأکید بر اولویت داشتن فرهنگ بر اقتصاد و سیاست، در خصوص ظرفیت‌های شعر معاصر، به تشریح نسبت شعر معاصر و ادبیات کهن پرداخت. در ادامه بهمنی گفت: بخشی از شعر معاصر ما ظرفیت اجرا ندارد، اما نباید باعث شود از ظرفیت‌های پنهان آن غافل شویم. سپس گلچین ضمن تأکید بر این‌که از گذشته همواره در موسیقی به کلام اهمیت می‌داده و آن‌قدر که کلام تأثیر دارد، موسیقی ندارد، گفت: موسیقی ملی ما بیمار و افسرده مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها