2 تنیسور برتر دنیا حذف شدند

ملبورن در شوک!

بزرگ‌ترین شوک دنیای تنیس، دیروز در دور چهارم اولین گرنداسلم تنیس دنیا در ملبورن استرالیا به ثبت رسید و اندی ماری، تنیسور شماره یک دنیا از بریتانیا (اسکاتلند) در برابر تنیسوری نا‌شناس از آلمان حذف شد. این دومین شوک دنیای تنیس در گرنداسلم ملبورن و به مراتب بزرگ‌تر از شوک اول بود. شوک اول حذف نوواک جوکوویچ صرب بود.
کد خبر: ۹۹۳۲۴۶

تنیسور شماره دوی دنیا در دور اول فرناندو ورداسکو از اسپانیا را در سه ست پیاپی شکست داد و در دور دوم به تنیسوری ناشناخته از ازبکستان به نام دنیس ایستومین خورد. او در رده‌بندی تنیسورهای برتر دنیا، جایی در میان نامداران ندارد. ایستومین ازبک به مراتب گمنام‌تر و ضعیف‌تر از ورداسکو بود؛ اما جوکوویچ با نتیجه 3 بر 2 بازی را به این حریف واگذار کرد. ایستومین، ست اول و چهارم را در تای برک از جوکوویچ گرفت و ست‌های دوم و سوم را به او واگذار کرد و در ست پنجم هم با نتیجه 6 بر 4 به پیروزی رسید تا شگفتی بزرگ جام رقم بخورد. نکته جالب این‌که این تنیسور در دور بعد هم در پنج‌ست، پابلو باستا از اسپانیا را شکست داد تا در برابر گریگور دیمیتروف، سرشناس‌ترین تنیسور بلغارستان (همه شهرتش را به دلیل ازدواج با ماریا شاراپوا و جدایی از او به دست آورد) قرار بگیرد.

اما دیروز دومین و بزرگ‌ترین شگفتی جام ثبت شد؛ اندی ماری که در غیاب جوکوویچ بهترین فرصت برای کسب 3 2 هزار امتیاز قهرمان اولین گرنداسلم سال را به دست آورده بود، در برابر تنیسوری گمنام از آلمان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. زه‌و‌ه‌رِو تنیسور آلمانی در میان تعجب ورزش‌دوستان ایران، تنها ست دوم را به اندی ماری واگذار کرد (7 بر 5) و ست‌های اول (7 بر 5)، سوم (6 بر 2) و چهارم (6 بر 4) را به سود خود تمام کرد تا بزرگ‌ترین شگفتی این جام رقم بخورد.

در دیگر دیدار حساس دیروز استانیسلاو واورینکای سوئیسی در سه ست پیاپی که هر سه ست به تای برک کشیده شد، با نتایج مشابه 7 بر 6 آندریاس سپی از ایتالیا را شکست داد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و در برابر سونگای فرانسوی قرار بگیرد.

راجر فدرر، اسطوره تنیس دنیا هم که بعد از مدت‌ها دوری از دنیای تنیس به دلیل مصدومیت به استرالیا آمده، دیروز در برابر پدیده این روزهای تنیس دنیا کی نیشکوری ژاپنی بازی کرد و موفق شد این حریف سرسخت را در مسابقه‌ای که سه ساعت‌و 20 دقیقه طول کشید، با نتیجه 3 بر دو شکست دهد. او در مرحله یک‌چهارم نهایی با زه‌وه‌رِو از آلمان بازی می‌کند که اندی ماری را حذف کرده بود. اگر واورینکا و فدرر بر حریفان مرحله یک‌چهارم نهایی خود پیروز شوند، در نیمه‌نهایی با هم بازی خواهند کرد که این دیدار به دلیل تشابه شیوه و تکنیک بازی دو تنیسور، فوق‌العاده دیدنی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها