حتما برای شما هم پیش آمده است که صحنه و یا یک مکان به نظرتان آشنا بیاید و گمان کنید که قبلا آن جا بوده اید. به نظر شما دلیل این امر چیست؟ آیا شما هم مانند برخی از افراد به دو بار زندگی کردن اعتقاد دارید؟
کد خبر: ۹۹۱۵۹۱
هنگام تجربه کردن دژاوو چه اتفاقی در مغز رخ می دهد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، همه افراد در زندگی خود با هزاران صحنه و منظره مختلف مواجه می شوند. ما در تمام لحظه ها اتفاق های بیشماری را مشاهده می کنیم که برخی از آن ها بی اهمیت و برخی دیگر برایمان مهم هستند. حتما برای شما هم پیش آمده است که صحنه و یا یک مکان به نظرتان آشنا بیاید و گمان کنید که قبلا آن جا بوده اید. به نظر شما دلیل این امر چیست؟ آیا شما هم مانند برخی از افراد به دو بار زندگی کردن اعتقاد دارید؟

این پدیده «دژاوو» یا همان آشنا پنداری نام دارد و تا کنون برای همه ما اتفاق افتاده است. اما عده کمی از علل رخ دادن آن اطلاع دارند و در هنگام پیش آمدن دژاوو، مدت ها فکر خود را مشغول می کنند. ما در این مطلب قصد داریم دلایل علمی برای این موضوع را بیان کنیم. ویدیویی که در ادامه قرار داده شده، پدیده دژاوو را کاملا برای شما تشریح می کند؛ از شما دعوت می کنیم به تماشای آن بنشینید؛ ویدیو دارای زیرنویس فارسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها