اصغر رحیمی، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک گفته: ایران در 16 رشته ورزشی شامل ورزش‌های آبی، ژیمناستیک، ووشو (ساندا)، تنیس روی میز، هندبال، جودو، کشتی (فرنگی و آزاد)، تیراندازی، تنیس، والیبال، بوکس، دوومیدانی (فدراسیون دوومیدانی و فدراسیون معلولان)، کاراته، تکواندو، ورزش‌های زورخانه‌ای و وزنه‌برداری در چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت می‌کند.
کد خبر: ۹۹۰۸۵۳

اسامی برترین ورزشکاران سنتی فدراسیون کشتی در سال فنی 95-94 اعلام شد که جابر صادق‌زاده به‌عنوان برترین ورزشکار در مجموع رشته‌های سنتی آقایان و عاطفه ریاحی به عنوان برترین ورزشکار در رشته‌های آلیش و گراپینگ بانوان انتخاب شدند.

مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته امروز با 25 نامزد در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. صمد ولی‌زاده خواجه‌شاهی، علی خرمی، علیرضا اسدزاده، محمدعلی باتوانی، علی برق‌پیما، مصطفی نکو لعل ‌آزاد، حسین دهقانی، علیرضا رستمی، قاسم سعیدی، حمیدرضا عرفانی، حمیدرضا ده بزرگی، زیبا محمدرضایی، مازیار فریدخمامی، ایرج علی میرزایی، عقیل کشیر تقرتپه، آیدین محمدی، بهزاد ملکی، حبیب الله ناظریان، حسین افراسیابی، سعید دباغ نیکوخصلت، محمدصادق فرجی، محمد احمدی، سیدعباس پناهی، حمید عباسی و محمدقاسم منوچهری نامزدهای ریاست هستند.

رقابت‌های نیم‌فصل نخست لیگ برتر والیبال بانوان پنجشنبه 23 دی با قهرمانی ذوب‌آهن اصفهان به پایان رسید. براساس اعلام سازمان لیگ، نیم فصل دوم از روز پنجشنبه 21 بهمن آغاز می‌شود.

دومین دوره مسابقه‌های وزنه‌برداری جام فجر با کاهش جوایز دلاری همراه است. طبق بخشنامه‌ای که فدراسیون جهانی روی سایت خود قرار داده است، در هر وزن نفر اول 3000دلار، نفر دوم 2000 دلار و سوم هزار دلار به عنوان جایزه دریافت می‌کنند. در واقع در هر وزن نفرات اول تا سوم در مجموع 6000 دلار جایزه می‌گیرند، در حالی که در نخستین دوره مسابقات جایزه نفرات اول تا سوم هر وزن به ترتیب 5000، 3000 و 2000 دلار بوده است.

ایرج اقلیمی، سرمربی تیم ملی قایقرانی (کایاک) درباره شرایط ملی‌پوشان در اردوی تهران گفته: ملی‌پوشان کایاک تمرین‌های‌شان را ادامه می‌دهند و قرار است شرایط اعزام‌شان به قشم مهیا شود. قرار بود این اردو زودتر انجام شود، اما مسئولان این جزیره هنوز آماده نبودند که گویا این اتفاق افتاده و ان‌شاءالله تیم سه‌شنبه یا چهارشنبه راهی قشم می‌شود.

‌دومین مرحله اردوی تیم ملی رویینگ از 26 دی‌ در دریاچه زریوار مریوان آغاز شده است. این تیم به منظور حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در سال 2017 با 13 قایقران تمرین می‌کند.

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا در مورد افزایش تعداد تیم‌های لیگ برتر واترپلو می‌گوید: با توجه به این که معیار ما برای آوردن تیم‌ها به لیگ برتر جوانی و کیفیت خوب است تاکنون حضور 16 تیم برای سال بعد حتمی است. امکان این که این تعداد به 20 تیم برسد وجود دارد، اما قطعا کیفیت لیگ باید طوری باشد که شاهد اختلاف 30 گل در بازی‌ها نباشیم. به همین دلیل هر سال سعی می‌کنیم با ارزیابی شرایط، با حضور بهترین تیم‌ها در لیگ موافقت کنیم.

محمد آذرپی، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در واکنش به استعفاها و اعتراض در برخی کمیته‌های ژیمناستیک می‌گوید: متاسفانه در دوره ریاست قبل به برخی از اشخاص احکامی داده شد که شایستگی آن را نداشتند و تمام حرمت‌ها شکسته شد. مشکلات کنونی نیز متاثر از گذشته است.

مرحله نخست رقابت‌های انتخابی تنیس روی میز که قرار بود با حضور 18 ورزشکار برگزار شود، با انصراف محمد فرقدانی و محمدرضا اخلاق‌‌پسند و مصوبه فدراسیون مبنی بر جایگزین نکردن نفرات به دلیل خارج‌کردن مسابقات از فشردگی، با حضور 16 ورزشکار به مدت دو روز انجام می‌شود.

از سوی فدراسیون بدمینتون 9 ملی‌پوش برای آمادگی هرچه بیشتر و شرکت در بیست و ششمین دوره مسابقه‌های بین‌المللی بدمینتون فجرکاپ به اردوی آمادگی دعوت شدند. ملی‌پوشان دختر دعوت شده عبارتند از: ثریا آقایی، سارا دلاوری، ثمین عابدخجسته، آیدا فاضلی و یگانه تفرشی از تهران، یسرا بیگی و یگانه کرمانی از اصفهان، صفورا زمانلو و پگاه کامرانی از سمنان.

در حالی که فدراسیون والیبال گزینه‌هایی مانند بروتو، کولاکوویچ و وبر را معرفی کرده است، خبر می‌رسد استویچف یک بار دیگر به جمع این گزینه‌ها برگشته است. به این ترتیب گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال ایران به 3+1 تبدیل شدند و باید دید سرانجام کدام گزینه سکان‌دار والیبال ایران می‌شود.

تکلیف کاروان ایران برای بازی‌های زمستانی آسیا مشخص شد و بر این اساس ایران ده نماینده در اسکی آلپاین و اسنوبرد دارد. همچنین 22 ورزشکار نیز در رشته هاکی روی یخ به این بازی‌های اعزام می‌شوند.

رقابت‌های کشتی قهرمانی جمهوری آذربایجان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید، اما از نکات جالب توجه این مسابقات حضور یک کشتی‌گیر دیگر ایرانی در رشته فرنگی بود که اتفاقا روی سکو هم رفت. بابک دژبانی که سال 2011 در مسابقات جوانان جهان در رومانی صاحب مدال نقره شده بود و بعد از آن به دلیل دوپینگ در آن مسابقات مدالش پس گرفته و دو سال محروم شده بود در این رقابت‌ها در وزن 130 کیلوگرم به میدان رفت و موفق به کسب مدال برنز هم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها