مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: معتقدیم بیش از 19 هزار گلزار شهید در کشور هم موضوعیت دارند و هم به عنوان میراث فرهنگی برای نسل آینده در تاریخ ما محسوب می‌شوند و سیاست این است که هر گلزار شهید یک مرکز فرهنگی شود.
کد خبر: ۹۸۴۹۲۷

اسکندر یارنسب در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: بنیاد شهید 22 موزه شهید در سطح کشور دارد.

به گفته یارنسب، سالانه 25 هزار یادواره شهید در کل کشور برگزار می‌شود که در حوزه مراسم، بحث بزرگداشت شهدا عملا نهادینه شده و به صورت مردمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت «پیام‌آوران ایثار» بیان کرد: اصول و فنون روایتگری و سخنوری را به جامعه هدف ازجمله جانبازان و آزادگان آموزش می‌دهیم که این افراد بدانند در فضاها و مکان‌های مختلف به چه روشی مطالب را برای اقشار مختلف بیان کنند. این افراد گنجینه‌ای از اسرار و معارف دفاع مقدس هستند.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: برای 2200 نفر از ایثارگران کشور دوره‌های مقدماتی و تکمیلی آموزشی را برگزار کرده‌ایم و تحت عنوان پیام‌آوران ایثار به مناسبت‌های مختلف در مراسم، سخنوری و روایتگری می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مراکز فرهنگی، حسینیه‌ها و کانون‌ها در سطح کشور گفت: 1200 حسینیه شهید داریم که به عنوان پایگاه‌های مردمی، خانواده‌های شهدا متولی آنها هستند و ایثار و شهادت را فرهنگ‌سازی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها