رئیسی: فتنه امروز؛ ترویج اعتماد به دشمن است

تجلی بصیرت

همزمان با سالروز حماسه ماندگار 9 دی، مردم ایران اسلامی روز پنجشنبه در اجتماعاتی در سراسر کشور، ضمن گرامیداشت این روز، میثاقی دوباره با ولایت بستند.
کد خبر: ۹۸۴۵۰۷

اقشار مختلف مردم تهران نیز در مراسمی که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر این‌که دشمنان در 9 دی 88 از ملت بزرگ ایران تودهنی خوردند، گفت: فتنه امروز آن است که عده‌ای، اعتماد به آمریکا، این شیطان بزرگ را رواج می‌دهند.

وی افزود: فتنه امروز، تهی کردن جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی از آن سیرتی است که به خدا توجه دارد، به خدا توکل می‌کند، اعتماد به نفس دارد و به استقلال سیاسی و اقتصادی، عزت و اقتدار ملی می‌اندیشد و تلاش می‌کند. رئیسی تصریح کرد: فتنه امروز آن است که عده‌ای به جای اقتصاد مقاومتی، به فکر ترویج اقتصاد لیبرالی باشند، در مقابل فرهنگ حیات‌بخش دینی و اسلامی بخواهند فرهنگ لیبرالی را ترویج دهند و در مقابل عزت و افتخار جامعه، از نسخه‌های غربی و شرقی استفاده کنند که این رفتارها نقطه آغاز انحراف و کج‌محوری است. وی افزود: امروز دفاع از حق مردم و حقوق شهروندی، رفع فقر و محرومیت از مردم، اشتغالزایی برای جوانان کشور و دفاع از اقتدار و عزت ملی است.

شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی نیز در بیانیه‌ای، این روز را نماد نفوذناپذیری و ولایت‌مداری ایرانیان دانستند و بر اتحاد و استقامت در سایه ولایت فقیه تاکید کردند. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه هم در همایش بصیرت که در آمل برگزار شد، با بیان این‌که تا زمانی که جهاد در راه خدا برای مردم ارزش است، خطری نظام را تهدید نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بصیرت مانند شهادت بالاترین ارزش‌هاست که در روز 9 دی مردم با بصیرت بساط فتنه‌گران را جمع کردند.

به گزارش فارس، آملی‌لاریجانی افزود: این مملکت تا زمانی که شهادت و شهادت‌طلبی دارد مقاوم بوده و بیگانگان قدرت تعدی به آن را پیدا نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که گناه بزرگ فتنه‌گران، ایجاد هزینه برای نظام است گفت: مسئولی که در دل فتنه نامه بی‌سلام به رهبر انقلاب می‌فرستد بصیرت را درک نکرده است.

فتح بزرگ بعد از فتنه 88

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه هم طی سخنانی در همایش «سوره‌های سرخ»، یادواره شهدای قرآنی مدافع حرم که همزمان با سالروز 9 دی در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با بیان این‌که هدف فتنه‌گران در سال 88 تضعیف ولایت فقیه بود، گفت: آنها می‌خواستند نور خدا را روی زمین خاموش کنند؛ هرچند اگر این را الان به آنها بگوییم رد می‌کنند.

به گزارش فارس، سردار جعفری تصریح کرد: با وجود همه این دشمنی‌ها، توسعه بیداری اسلامی فتح بزرگی بود که بعد از فتنه 88 نصیب امت اسلامی شد و بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی نیز اقتدار و امنیت بی‌نظیر کشور است به طوری‌که هر ناامنی که از بیرون به مرزهای ایران می‌رسد به یک دیوار مستحکم و بلند برخورد کرده و از بین می‌رود.

سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی هم در همایش بزرگداشت یوم‌الله 9 دی در دومین گردهمایی انقلابیون جوان هرمزگان با تاکید بر این‌که وقتی حقایق برای مردم روشن شد، حماسه 9 دی توسط ملت رقم خورد، افزود: تفاوت فتنه با بحران همین‌جاست که در بحران باید به هر قیمت حتی با انواع ابزارهای امنیتی، نظم و تعادل جامعه را برگرداند ولی در فتنه، باید طوری هدایت کرد تا مردم نسبت به حقیقت روشن شوند.

به گزارش ایرنا، جلیلی افزود: در پاسخ به سوالات مردم که گفته‌اند چرا سران فتنه مجازات نمی‌شوند، باید گفت 9 دی 88 بهترین محاکمه برای سران فتنه بود که در دادگاه مردمی توسط افکار عمومی محاکمه شدند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی گفت: آن چیزی که امروز بیش از گذشته دشمنان و سران فتنه از آن نگران هستند، تفکر انقلابی ملت ایران است که توانسته موفقیت‌های زیادی را در سایه این تفکر رقم بزند و آنها به‌دنبال این هستند که باید این تفکر پوشانده شود.

فتنه 88، خطرناک‌ترین سناریوی دشمن پس از انقلاب بود

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که فتنه 88 خطرناک‌ترین سناریوی دشمن پس از انقلاب بود، گفت: سران فتنه می‌خواستند از نظام باج‌خواهی کنند.

به گزارش مهر، سلامی در سالروز حماسه 9 دی در مصلای شهرستان کرج اظهار کرد: روز 9 دی، تجلی ایمان ملت بزرگ ایران برای دفاع از حریم اسلام، امامت و ولایت است.

اهمیت بازخوانی فتنه برای نسل جدید

گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه شب هم با حضور الیاس نادران، نماینده پیشین مجلس و سیدنظام‌الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس به بررسی ابعاد حماسه 9 دی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نادران در این برنامه با تاکید بر این‌که حماسه 9 دی متعلق به هیچ جریان و جناحی نیست، اظهار کرد: زمانی که مردم متوجه شدند فتنه به سرمایه اجتماعی کشورشان ضربه زده است، خود برای صیانت از کیان انقلاب اسلامی به میدان آمدند.

سید نظام‌الدین موسوی، کارشناس مسائل سیاسی هم اظهار کرد: به تعبیری فتنه تمام شده است، البته در مقطعی خاص اما باطن این فتنه امکان تکرار دارد و باید از آن درس گرفت؛ مگر حادثه عاشورا تمام شده که فتنه 88 تمام شود.

او افزود: بازخوانی فتنه برای نسل‌های جدید مهم است، همان‌طور که بازخوانی انقلاب اسلامی اهمیت دارد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده پیشین مجلس هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: فتنه 88، عوارض داخلی، خارجی، کوتاه مدت و بلندمدت داشت.

مصباحی‌مقدم افزود: تشدید تحریم‌ها با هدف فلج شدن اقتصاد ایران و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، اهداف بلندمدتی بود که به بار ننشست.

او تصریح کرد: این فتنه به حیثیت جمهوری اسلامی ضربه‌ای زد که سال‌ها ماندگار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها