عنوان بعدی سازندگان Little Big Planet، موسوم به Dreams که برای PS4 انحصاری خواهد بود، با کمی تاخیر به بازار می‌آید.
کد خبر: ۹۸۱۹۰۵

این عنوان قرار بود امسال منتشر شود، اما عرضه آن به سال آینده موکول شده است. سیوبان رِدی، مدیر استودیوی Media Molecule با عذرخواهی از هواداران کنسول سونی تاکید کرده تیم سازنده قصد نداشته به یک تجربه ساخت و سازی صرف بسنده کند و با وجود تمام سختی‌هایی که در این راه بر آنها وارد شده، باز هم سر قول خود هستند تا در این عنوان، فرصت ساخت بازی، داستان‌پردازی، انیمیشن‌سازی و حتی موسیقی و صداپردازی را به مخاطب بدهند. با این که خود سازندگان حرف خاصی درباره اثر جدیدشان نمی‌زنند، شوهِئی یوشیدا، مدیر Sony Worldwide Studios این گیم را یک «پلتفرم ساخت و ساز نسل بعدی» توصیف کرده که «انعطاف‌پذیری بیشتری» نسبت به Little Big Planet دارد.

رویاهای ماریو

همان‌طور که در صفحه 10 نوشتیم Super Mario Run سرانجام منتشر شد. فروش روز اول این بازی برای گوشی‌های موبایل، سه برابر رکورد مشابه Pokemon Go بوده است. دانلود سوپرماریو ران در روز اول، 2.85 میلیون بار بوده، در حالی که این رقم برای پوکمون‌گو تنها 900 هزار بار بوده است. این که فروش آن چه زمانی افت می‌کند معلوم نیست. اما پوکمون گو تا روز سوم به 5.3 میلیون دانلود رسید و هنوز در حال جذب مخاطب است. البته این قیاس چندان هم منصفانه نیست، چراکه سوپر ماریو ران در 150 کشور قابل دانلود است، اما پوکمون گو ابتدا تنها در سه کشور، البته روی هر دو پلتفرم اندروید و آی او‌ اس عرضه شد. سوپرماریو ران فعلا فقط برای آی‌او‌اس منتشر شده است.

این در حالی است که سوپر ماریو ران تبلیغات فراوانی از جمله در اپ استور اپل داشته ـ همچنین آن را به سیستمی تازه اضافه کرده بودند که مخاطب می‌تواند برای خبردار شدن از عرضه عنوان مورد علاقه‌اش ثبت‌نام کند ـ و همچنین در تاک شوی Tonight Show هم به آن پرداخته شده است. پوکمون گو از این موارد بهره‌مند نبود و ناگهان به بازار آمد. تیم تحقیقاتی سوپردِیتا تخمین زده بود که سوپر ماریو ران در ماه اول به 30 میلیون دانلود و 60 میلیون دلار درآمد خواهد رسید. اما پس از انتشار، تخمین خود را تا حدود 12 تا 15 میلیون کاهش داده است. تحلیلگر دیگری نیز معتقد است این گیم بزودی به یک میلیارد دانلود خواهد رسید و در کنار انگشت‌شمار عناوین اینچنینی قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها