فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی اعضای باند کلاهبرداری حرفه‌ای از پزشکان متخصص در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۲۹۵
کلاهبرداری عجیب یک تبهکار در البرز

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دو کلاهبردار از داخل زندان طی تماس با بیمارستان‌ها و اعلام اینکه در نظر دارند تا همایشی را برگزار کنند، شماره تماس‌ پزشکان به ویژه پزشکان متخصص و اسامی آنها را از بیمارستان‌هایی در البرز و تهران دریافت می‌کردند.

وی افزود: در این راستا کلاهبرداران طی تماس با پزشکان متخصص و ادعای اینکه از بخش مالی بیمارستان تماس می‌گیرند، اعلام می‌کردند که به اشتباه مبالغی به حساب آنها واریز شده و باید این مبلغ هر چه سریع‌تر بازگردد.

فرمانده انتظامی استان البرز تأکید کرد: این پزشکان نیز بنا به اعلام این افراد مبلغ گفته شده را به حساب اعلام شده، واریز می‌کردند.

کامرانی صالح گفت: شماره حسابی که پول‌ها به آن واریز می‌شد، متعلق به همسر یکی از زندانیان بود و وی نیز بلافاصله پول‌ها را به دلار تبدیل و با آن یک دستگاه آپارتمان خریداری می‌کند.

وی بیان داشت: تاکنون این دو کلاهبردار به کلاهبرداری به مبلغ 128 میلیون تومان اعتراف کرده‌اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

کامرانی صالح گفت: خانمی که اقدام به دریافت پول‌ها و تبدیل آن به دلار می‌کرد نیز دستگیر و روانه زندان شده است.

متلاشی شدن باند 11 نفر سارقان در البرز

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده از سوی مأموران خدوم نیروی انتظامی طی سه هفته اخیر، شناسایی یک باند 11 نفره سارق و مالخر بوده است.

کامرانی‌صالح ادامه داد: این افراد در استان‌های تهران و البرز اقدام به سرقت از خانه‌های ویلایی و یا واحدهای طبقات پایین آپارتمان‌ها به شیوه تخریب درب منازل می‌کردند.

وی اظهار داشت: تاکنون سارقان به 67 فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرده‌اند و 35 نفر از مالباختگان نیز شناسایی‌ شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: در ابتدا پنج نفر از این باند دستگیر شدند و مابقی به استان‌های جنوبی کشور متواری شدند اما با کارهای پلیسی و رصد اطلاعاتی دقیق، تمام یازده نفر عضو باند سرقت فوق دستگیر شده‌اند.

کلاهبرداری عجیب یک تبهکار در البرز

کامرانی‌صالح در بخش دیگری از سخنان خود به کلاهبرداری عجیب توسط یک تبهکار اشاره کرد و گفت: این فرد از استان‌های جنوبی به استان البرز می‌آید و در یکی از هتل‌ها مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: سپس با پرسه زدن در اطراف بانک‌ها، کاغذهای باطله بانک‌ها را جمع‌آوری و از این طریق به اسامی برخی از مشتریان بانک و شماره حساب‌ها و مشخصات آنها دسترسی پیدا می‌کند.

این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: این فرد پس از جمع‌آوری این اطلاعات با جعل اسناد برای برداشت پول از حساب‌هایی که مشخصات آنها را داشته مراجعه می‌کند که خوشبختانه با هوشیاری مأموران بانک به دام می‌افتد.

کامرانی‌صالح گفت: پس از دستگیری این متهم، با انجام کارهای اطلاعات و بازجویی‌های تخصصی، وی به کلاهبرداری بیش از 600 میلیون تومان در استان‌های جنوبی اعتراف کرده و از مخفیگاه این متهم بیش از 35 مهر جعلی نیز کشف و ضبط شده است.

کشف و ضبط بیش از یک‌صد کیلو انواع مواد مخدر

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: طی دو عملیات جداگانه در روزهای اخیر بیش از صد کیلو انواع مواد مخدر از جمله حشیش و تریاک از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: همچنین یکی از سوداگران مرگ که در تور اطلاعاتی پلیس قرار گرفته بود، اقدام به توزیع مواد مخدر به وسیله یک دستگاه خودرو پژو می‌کرد که در فرصت مناسب وی دستگیر از و خودروی این فرد بیش از 31 کیلوگرم هروئین کشف و ضبط شد.

کامرانی‌صالح همچنین به فرمایشات مقام عظمای ولایت در خصوص ضرورت ساماندهی حاشیه‌ نشینی اشاره کرد و گفت: در این حوزه پلیس در سراسر کشور و به ویژه استان البرز گام‌های مؤثری برداشته و ما آماده هرگونه همکاری و تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آسیب‌های حاشیه‌نشینی هستیم.

وی افزود: رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی به پنج مورد از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرده و به همه مدیران و دستگاه‌ها فرمان داده‌اند که باید طرح‌های ویژه‌ای برای مقابله با آنها انجام شود که یکی از این آسیب‌ها معضل حاشیه‌ نشینی است.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: پلیس یکی از نخستین دستگاه‌هایی بود که به فرمان ولایت لبیک گفت و در استان البرز طرح‌های متعدد پاک‌سازی مناطق آلوده از جمله در خط‌های یک، دو، سه و به ویژه چهار حصار، حصارک بالا و پایین، مهدی‌آباد، ملک‌آباد و سهرابیه از توابع شهرستان کرج اجرا کرده است.

کامرانی‌صالح گفت: در اجرای این طرح‌ها بیش از 18 هزار نفر از توزیع‌کنندگان خرد و مصرف‌کنندگان مواد مخدر و معتادان پرخطر دستگیر و برخی از آنها چند بار توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

وی بیان داشت: در مجموع هنگام اجرای طرح‌های فوق طی 9 ماه اخیر بیش از 6 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی افزود: همچنین بیش از 40 آلونک در مناطق حاشیه‌ای خط چهار حصار تخریب گردید و این تخریب‌ها به طور قطع با جدیت و با همکاری و حمایت دستگاه قضایی ادامه خواهد داشت.

این فرمانده ارشد انتظامی تأکید کرد: البته باید توجه داشته باشیم که مبارزه با حاشیه‌نشینی نیازمند عزم ملی و همکاری همه دستگاه‌ها است و باید یک‌بار برای همیشه از گسترش آنها جلوگیری کنیم و اگر دستگاه‌ها به وظیفه خود در قبال مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در حاشیه شهرها عمل کنند، این معضلات افزایش نمی‌یابد.

کشف بیش از 580 میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال در البرز

کامرانی‌صالح در پایان به اقدامات پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 580 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف و 300 قاچاقچی کالا دستگیر شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
026
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
یعنی پزشكان حسابشون رو چك نمیكردن كه ببینند اصلا پولی واریز شده كه باید برگردانده شود؟
بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
كی به اینا مدرك پزشكی داده؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
خسته نباشید امیدوارم ادامه دار باشه مردم هم ازشما حمایت میكنند تا ریشه دزدی و قاچاق و كلاهبرداری و اختلاس و مواد مخدر كنده بشه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
۰
۰
یعنی اگرخط چهارحصارپاك بشه ازموادفروشابه نظرم پنجاه درصدكرج پاك شده طرف ازفردیس ومارلیك وشاهین ویلا و بعضاازشهریار واسه تهیه ی موادواستعمال درهمون محل هجوم میارن

نیازمندی ها