بافتنی‌هایی که در ایام دور تن‌پوش همیشگی پدربزرگ و مادربزرگ‌های ما بود حالا در دنیای امروز برای خودش پادشاهی می‌کند. از تنوع در بافت و انتخاب طرح و رنگ گرفته تا جنس نخ کامواهایی که حالا با دست یا دستگاه بسادگی بافته می‌شود.
کد خبر: ۹۷۷۲۲۶

در کمد همه ما چند پلیور، کت و مانتوی بافتنی هست، اما اگر قصد نونوار کردن و خرید بافتنی‌های جدید و شیک این روزهای بازار را دارید کمی جزئیات حتما به کارتان می‌آید.

جنس بافتنی را خودتان انتخاب کنید

ژاکت‌ها در دو نوع مردانه و زنانه از کاموای بافتنی یا پارچه کشباف ضخیم تهیه و در قسمت جلو با دکمه، زیپ یا هر وسیله مشابه دیگر بسته می‌شود.

محبوبیت این دست کارهای بافت به خاطر سادگی و کاربردی بودن آنهاست. چون پوشیدنشان از لباس‌های دیگر ساده‌تر است و براحتی می‌توان با تغییر دما آنها را از تن درآورد. از طرفی، بافت‌های سبک و نازک براحتی در کیف جا و حمل می‌شود. اما این ژاکت‌های پرطرفدار از چند نوع نخ تهیه می‌شود که مرغوب‌ترین نوع نخ آن از پشم‌های موهر و کشمیر است که البته گران‌تر است، اما در مدل‌های ارزان‌تر سعی کنید به سراغ نخ‌های پشم بروید.

پشم گوسفند: از آنجا که پشم گوسفند از بهترین انتخاب‌ها برای تهیه کامواست و تهیه انواع لباس‌ها مانند مانتو، ژاکت و پلیور از این جنس بافتنی‌ها بسیار کاربردی و به‌صرفه است، حجم زیادی از لباس‌های بافتنی با نخ‌هایی از این جنس تولید می‌شود. نوع دیگر بافت‌ها از پشم گوسفند معروف به مرینوس است که گرمای بیشتر و وزن کمتری دارد و لباس بافته شده از آن به لطافت، نرمی و درخشندگی معروف است. پس به فکر خرید ژاکت یا مانتوی بافتنی کلاه دار از این جنس باشید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

پشم‌های کشمیری: این جنس پشم گران از موی بدن بز به دست می‌آید. نرمی، گرما و سبکی لباس‌هایی از جنس پشم کشمیر در کنار مجلل بودن ظاهر، آن را به یکی از گران‌ترین لباس‌های زمستانی تبدیل می‌کند. اما از طرفی نگهداری آن به خاطر حساسیت‌های جنس پشم بز کمی سخت است. تا جایی که آویزان کردن، شستن و پوشیدن و در آوردن آنها هم اصول خود را دارد. بافت‌های کشمیر به شکل پلیورها و کت‌های بلند و کوتاه زنانه طرفداران زیادی دارد.

پشم موهر: نخ‌های بدست آمده از این نوع پشم هم عمر طولانی دارد و هم رنگ آن ثابت است. به همین دلیل طرفداران آن بسیار زیاد است به علاوه این‌که قیمت لباس‌های موهری در مقایسه با لباس‌های کشمیری پایین‌تر است. بافت‌های تهیه شده از این جنس انعطاف‌پذیر است و چروک نمی‌شود و روی تن خوش می‌نشیند. پس برای خرید بافتنی مورد نظرتان به این جنس هم فکر کنید. ژاکت‌های مجلسی خزدار با این جنس نخ بسیار برازنده خواهد شد.

الیاف مصنوعی یا پلاستیک: اگر می‌خواهید با لباس‌های گرم با آن حجم و وزن در کنار دیگر پوشش‌های روی تنتان احساس راحتی کنید به سراغ بافتنی‌های پلاستیکی و مصنوعی نباشید. این جنس کاموا یا نخ‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نیست و بعد از شست‌وشو خشک و بد شکل می‌شود.

بافتنی، لباسی برای همه موقعیت‌ها

بافتنی به خاطر سبک ویژه و هنر و خلاقیتی که در انتخاب طرح و رنگ آنها به خرج می‌رود حال و هوای ویژه‌ای به ظاهر شما می‌بخشد. از طرفی این لباس‌ها طوری طراحی می‌شود که در همه موقعیت‌ها جایگزین خوبی برای کت‌های مرسوم باشد. پس این ژاکت‌های بافتنی رنگی و طرح‌دار و البته بلند را می‌توانید به عنوان مانتو یا ژاکت در فصل‌های پاییز و زمستان به همراه شلوار جین یا لایه‌دار و کفش پاییزی استفاده کنید یا در اوایل بهار روی مانتوهای بهاری خود بپوشید.

متعلقات زمستانی

قدرت و اهمیتی که لوازم جانبی ـ پوششی (اکسسوری‌ها) در تغییر و ارتقای ظاهر شما دارند را دست‌کم نگیرید. چون انتخاب و استفاده از هر کدام از آنها رابطه مستقیمی با سلیقه‌تان خواهد داشت.

اما این که در هر فصل از سال به سراغ چه متعلقاتی بروید تا این خوش‌پوشی را دوچندان کنید، بسیار مهم است. پس از میان اکسسوری‌های خاص زمستان بهترین‌ها را همراه داشته باشید. چطور؟ ما چند نمونه از آنها را در همین بخش به شما خواهیم گفت.

بوت زمستانی: اشتباه نکنید‌! منظورمان اصلا چکمه‌های پاشنه‌دار و مرسومی که پای برخی از خانم‌ها در شهر می‌بینید نیست. برعکس حتما در زمستان یک بوت اسپرت داشته باشید که کف آن به خاطر وجود استوک از لیز و سُرخوردن شما جلوگیری می‌کند. بوت‌هایی که داخل آنها گرم و پشمی است و راه رفتن با آنها راحت است.

دستکش: در روزهای سرد محافظت از پوست اهمیت خودش را دارد چون سوز و سرما به سرعت ظاهر دست‌های شما را نازیبا می‌کند. پس همراه داشتن دستکشی متناسب پوششی که بر تن دارید به شیک‌پوشی و ظاهر زمستانه شما اعتبار ویژه‌ای می‌بخشد. دستکش‌های بافت، پشمی یا چرم که داخل آن گرم و ضدحساسیت است.

شال گردن: برای خارج شدن از منزل در زمستان مجهز باشید بویژه با شال گردن که جلوه ویژه‌ای به سیمای زمستانی شما می‌دهد. بسته به موقعیتی که در آن قرار دارید پوشیدن شال گردن‌های بافت یا کشمیری که هارمونی خوبی با رنگ لباستان دارد را پیشنهاد می‌کنیم؛ البته برای خانم‌ها استفاده از شال‌های خزدار با پالتوهای بلند که علاوه بر ظاهر،گرمای قابل قبولی هم دارد.

جوراب بلند و زمستانی: در این فصل حتما به فکر خرید جوراب‌های بلند تا زانو مناسب رنگ لباس و بوت‌های پای خود باشید. در سرمای زمستان نمی‌توان جوراب نپوشید پس این جوراب‌ها با طول مناسب به راحت‌تر پوشیدن بوت و گرم نگه داشتن پای شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

شقایق جعفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها