انهدام 24 باند سارقان خشن در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 1686 سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار و انهدام 24باند سارقان به عنف در سطح شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۳۵۸

به گزارش جام‌جم، سردار حسین ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری سارقان کیف‌قاپ، زورگیر و موبایل‌قاپ در هشت ماه ابتدایی امسال اظهار کرد: پلیس آگاهی پایتخت با به‌کارگیری همه نیروهای عملیاتی خود و با همکاری پلیس پیشگیری و انجام چندین مرحله طرح، موفق به دستگیری متهمان در این زمینه شده است.

وی افزود: با توجه به این‌که برخورد با پدیده شوم سرقت و مبارزه با سارقان از دغدغه‌ها و مطالبات بحق شهروندان است و این مهم از اولویت‌های کاری پلیس تهران بزرگ محسوب می‌شود، ماموران انتظامی پایتخت طی این مدت با انجام چندین عملیات اطلاعاتی ضمن رصد اقدامات مجرمانه سارقان در مناطق جرم‌خیز موفق شدند پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، آنان را دستگیر کنند.

سردار ساجدی‌نیا با اشاره به این‌که این طرح‌ها از عملیات‌های جدید پلیس تهران بزرگ در قالب طرح امنیت و آرامش در محلات پایتخت در سال 95 است، گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با مقامات قضایی، تمامی متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شدند تا پس از رسیدگی به جرایم آنها به زندان منتقل شوند. رئیس پلیس تهران بزرگ یادآور شد: سال گذشته طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پلیس پایتخت درصدد تثبیت وقوع انواع سرقت و سپس کاهش سرقت در سطح شهر تهران بود که خوشبختانه به این مهم دست یافت و برابر تدابیر اتخاذ شده امسال نیز ضمن این‌که توانست وقوع سرقت را کاهش دهد، در کشف انواع سرقت بویژه پرونده‌های به عنف به توفیق 72 درصدی رسیدیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اجرای مستمر طرح برخورد با مالخران با جدیت در دستور کار ماموران قرار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح کمک شایانی به کاهش سرقت و از بین رفتن چرخه سرقت و ارتباط بین سارق و مالخر کرده است.

وی با اشاره به تماس‌های برقرار شده شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ اظهار کرد: تجزیه و تحلیل این تماس‌ها حکایت از آن دارد که در هشت ماهه امسال انواع سرقت در سطح پایتخت 11درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. رئیس پلیس پایتخت با بیان این‌که در هشت ماه نخست امسال 24 باند سارقان به عنف منهدم و 3395 پرونده سرقت‌های به عنف منجر به کشف شده است، تصریح کرد: برخورد با جرایمی نظیر زورگیری، خفت‌گیری، کیف‌قاپی، گردنبندقاپی و به طور کلی جرایمی که باعث تهییج احساسات شهروندان و افکار عمومی جامعه می‌شود، یکی دیگر از اولویت‌های مهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در برخورد با این‌گونه جرایم خشن است که با جدیت در حال پیگیری است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این‌که به‌کارگیری نگهبان محله در محلات در کاهش وقوع سرقت منزل و مغازه در سطح تهران تاثیرگذار بوده، اظهار کرد: به همین منظور جلسات متعددی از سوی مسئولان پلیس پیشگیری پایتخت با شورایاری‌های محلات شهر تهران در این رابطه برگزار و مصوبات آن اجرا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها