سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو

مگر می گذاریم ترامپ برجام را پاره کند؟! / قدمی در برجام بر نداشتیم مگر با مشورت رهبری/ جلسه هیات نظارت بر برجام فردا برگزار می شود

سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه تهران آغاز شد.
کد خبر: ۹۷۵۷۹۴
مگر می گذاریم ترامپ برجام را پاره کند؟! / قدمی در برجام بر نداشتیم مگر با مشورت رهبری/ جلسه هیات نظارت بر برجام فردا برگزار می شود

به گزارش جام جم آنلاین بخش هایی از سخنان روحانی را در ادامه خواهید خواند:

- مهمتر امید و اعتماد چیزی نداریم و اگر امید از بین برود دیگر سرمایه ای نخواهیم داشت.

- در انتخابات آمریکا یک اقایی انتخاب شده ببینید چه تزلزلی در دنیا پدید آمده، تنها کشوری که می گوید نه من خوشحالم نه غمزده ایم ایران است.

- این آقا دلش بخواهد برجام را پاره می کند؛ مگر ما می گذاریم؟

- هیچ قدمی در برجام بر نداشتیم مگر اینکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم.جلسه گذاشتیم ایشان نامه های مکتوبشان هست و نامه ای نبوده ایشان بنویسد و من دستور قاطع بدهم که عین آن اجرا شود اما ممکن است جایی کم و کسر آورده باشیم اما مبنا را فرمایشات ایشان قرار دادیم. در یک مورد ایشان موضوعی مطرح کردند عرض کردم مشکل است فرمودند توکل کنید من تیم را که در خارج بودند خواستم و گفتم نظر رهبر انقلاب است، تیم گفت اکر دستور این باشد مذاکره تمام می شود وقتی بلند شدند گفتم به خدا مطمئن باشید. ما از این مشکل عبور خواهیم کرد و با ایمان بروید و ادامه دهید نکات آن نامه را اجرا و عمل کردیم.

- یکی دوستان جمله ای گفت قشنگ نبود در این مقطعی که وزیر نفت ما در اجلاس اوپک کار بزرگی کرد ، در واقع ما حقمان را پس گرفتیم.قبل از برجام ما 970 هزار بشکه نفت میتوانستیم صادر کنیم الان شده 2میلیون 300 هزار،این خوب است یا بد؟!

- قبل از برجام برای اینکه پولمان را از خارجی ها بگیریم ده تا 20 درصد از ما کارمزد می گرفتند!

- آمریکا خصم و دشمن ما است، تردید نکنید تا جایی که بتواند به ما فشار می آورد، آن ها ممکن است تخلف کنند، و میکند، همین قانون ایسا برخلاف برجام است، اگر اجرایی شود نقض فاحش و صریح برجام است و با واکنش بسیار تند ما مواجه خواهد شد، ما در مسئله برخخورد با نقض برجام هیچ اختلاف نظری در کشور نداریم.

اما همین مقدار اگر رئیس جمهور امریکا آن را امضا کند و آن را بلا اثر کند همین مقدار هم ما تخلف از برجام می دانیم در برابر همین هم عکس العمل نشان خواهیم داد.

فردا چهارشنبه جلسه هیات نظارت بر برجام تشکیل می شود.

-ما اجازه نقض حقوق مردم را نمی دهیم، دلواپس نباشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۰
۰
سلام.ان شاءالله كارها همانگونه كه رئیس جمهور محترم می فرمایندپبش برود و مردم نتیجه اقدامات دولتمردان خودرا در افزایش قدرت وعزت ملی وبهبودمعبشت خوداحساس كنند.دلواپس نیستیم اما طرف مقابلمان آمریكا و متحدینش بسیارنامرد ،حقه بازوغیرقابل اعتمادهستند.

نیازمندی ها