شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز با حرف کارها پیش نمی‌رود، یادآور شد: امروز دغدغه مردم اشتغال و وضعیت معیشتی آنهاست.
کد خبر: ۹۷۵۹۸۲
قالیباف: نه چرخ هسته ای چرخید و نه چرخ زندگی!

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محمدباقر قالیباف شهردار تهران به مناسبت روز دانشجو (۱۶ آذر) امروز سه شنبه در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: اهمیت ۱۶ آذر به خصوص بعد از کودتای ۲۸ مرداد که دولت ملی این کشور را ساقط کرد و آن نقش بزرگ دانشجویان چند ماه بعد از آن ایفا کردند بر کسی پوشیده نیست. انها در آن فضای خفقان و فشار در مقابل آن میهمان خارجی ایستادند و خون خودشان را تقدیم آزادی و استقلال ملت کردند.

شهردار تهران ادامه داد: این روحیه مبارزه ادامه پیدا کرد و ما اوج این مبارزه را در ۲۲ بهمن ۵۷ دیدیم که همه اقشار مردم به میدان آمدند و با حضور خودشان توانستند به یک نظام ظالم شاهنشاهی پایان دهند و این یک افتخار بود که در یک روند جریان مبارزه از مشروطه تا به امروز و در همین دوران معاصر این ملت توفیقی را پیدا کرد که استقلال را جایگزین وابستگی، عزت را جایگزین خفت و آزادی را جایگزین استبداد کنند.

قالیباف اضافه کرد: با حرف، انقلاب پیروز نشد بنابراین باید کار کرد و با عمل کار را پیش برد. در دوران دفاع مقدس هم حرف کاری را پیش نبرد و همه مردم به میدان آمدند و جنگیدند و با عمل بود که پیروز شدیم و ما از ادوات و تجهیزات بی شمار دشمن که از شرق و غرب به آنها کمک می شد نهراسیدیم و در آن مقطع کسی به دنبال گفتگو نرفت چراکه دیدند اگر به سمت شرق و یا غرب متمایل شوند، جز اینکه آبرو و عزت آنها از بین برود هیچ خاصیتی برای کشور ما نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر کسی جلوی آزادی بیان را بگیرد خلاف قانون اساسی عمل کرده است، گفت: هر کس که بخواهد جلوی آزادی طلبی و حق طلبی در کشور را بگیرد، قطعا اشتباه کرده و این مسائل از جمله نیازهای اساسی یک حکومت مردم سالار دینی است.

شهردار تهران تصریح کرد: مشکلات کشور با سخنرانی، شعار و بد گفتن از دیگران حل نمی شود. عده ای گمان می کردند که می توان با سخنرانی های آتشین، شعار و هیجان کشور را اداره کنند، اما این کارها به پیشرفت کشور کمکی نکرد و نخواهد کرد و دغدغه امروز مردم از همه اقشار معیشت و اشتغال آنها است و همه این بیکاری و عدم اشتغال جوانان باعث بروز آسیب های اجتماعی مختلفی می شود.

قالیباف با اشاره به موضوع طلاق، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی و افزایش آن در میان جوانان اظهار کرد: اینها همه نشات گرفته از افزایش نرخ بیکاری است.

وی افزود: کدام ایرانی، حزب اللهی و یا میهمن پرستی است که این شرایط را بپذیرد، اینها همه مشکلاتی است که در کشور وجود دارد و قابل حل شدن هم هست و همه باید با اتحاد و انسجام چالش ها و مشکلات موجود را حل کنیم و بدانیم که راه مقابله با آن مشکلات چیست.

شهردار تهران اضافه کرد: امروز همه می دانیم که واردات برای کشور مضر است به استثنای برخی کالاهایی که مورد نیاز بوده و واردات آنها حیاتی است، اما وقتی نگاهی به اقلام وارداتی می کنیم می بینیم که کالاهایی همچون چوب بستنی، سجاده و تسبیح در میان آنها است.

قالیباف ادامه داد: برای پیشرفت کشور نیازمند این هستیم که مسئولین ما دغدغه مردم را داشته باشند و از طرفی مردم، جوانان، دانشگاه و حوزه همه اقشار هم دغدغه پیشرفت کشور را داشته باشند. امام راحل فرمودند که دشمن اصلی ما آمریکا است و راه مبارزه با آن کار است و کار است و کار و ما اگر انقلابی هستیم باید به دنبال رونق کار و تلاش و معیشت مردم باشیم. باید همه به چرخیدن چرخ‌های انقلاب کمک کنیم. انقلابی بودن، ولایی بودن، خدمت به نسل آینده و جوانان همه اینها یعنی بتوانیم خوب کار کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به شهدا وفادار باشیم باید همگی کار کنیم و خوب هم کار کنیم؛ چراکه پرکاری الزاما به معنای خوب کار کردن نیست بلکه باید برنامه داشت، خلاق بود و توأمان مدیریت خوبی را در کارهایمان داشته باشیم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که پیشتر در خصوص برجام اظهار نظرات متناقضی داشتید، اظهار داشت: روند مذاکرات هسته‌ای در حقیقت فرآیندی را داشت که تصمیم نظام بود و اینکه نهایتا بعد از طی فرایند مذاکرات با شروطی مقام معظم رهبری برجام را پذیرفتند و من اگر گفتم که برجام افتخار بود باید ببینیم که کی و چرا این حرف ها را زدم.

قالیباف افزود: از این باب برجام افتخار است که در آن مقطعی که این سند مسیرش را طی می کرد و با آن شروط پذیرفته شد، افتخار به حساب می آمد که ایران اسلامی را آنهایی که به رسمیت نمی شناختند و با ترور، تحریم و قطع ارتباط سیاسی با ما رفتار می کردند، با ما وارد گفتگو و مذاکره شدند.

وی گفت: وقتی که اقتدار نظام را دیدند به طور مثال در سال های اخیر آنها مکاتبات مستقیمی را با رهبری انجام دادند در حالی که قبل تر از آن چنین کاری را نمی کردند؛ چراکه ساختار ولایی کشور ما را قبول نداشتند. ما در مذاکرات در مقابل شش قدرت زورگو نشستیم و از این باب که آنها بر اثر هدایت هوشمندانه رهبری زانو زدند برجام مایه افتخار است.

شهردار تهران افزود: من اینطور گفته بودم که مذاکره کنندگان ما باید میز مذکره را هم میدان مبارزه تصور کنند نه اینکه احساس کنیم اگر به هر دلیلی آنها با ما وارد مذاکره شدند و به ما لبخند می زنند، دیگر مشکلاتمان حل شده است؟ خیر!

به گزارش فارس، او تاکید کرد: انتقادات امروز برای این است که میز مذاکره را میز مبارزه فرض نکرده و به آنها اعتماد کردیم درحالیکه رهبری در گذشته بارها تذکر داده بودند که آنها (دشمن) به دنبال کمک کسی نیست و امروز دیدیم نه چرخ هسته ای چرخید و نه چرخ زندگی و این بدلیل اعتماد به امریکا است.

قالیباف افزود: این ساده لوحی است که هر چیزی را مثل آب، نان و آلودگی هوا بخواهیم به برجام گره بزنیم این نشان می دهد که ما الفبای حکومت داری را نمی دانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
شمرونی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۰
۰
شما گاز انبری هم نمیتونی مشكلات اقتصادی را حل كنی كه هیچ . مملكت را دو طبقه هم بكنی كسی ...
ر-ر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۰
۰
ایشان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را كلید زد.
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۰
۰
الحمدالله شهرداری تهران بد نبود!
داریوش
Netherlands
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
با آرزوی ریاست جمهوری آقای قالیباف - آقای قالیباف نشان داده كه مدیریت خیلی خوبی دارد در نظم دهی و سامان دادن مملكت - كه سابقه ایشان در تحول نیروی انتظامی كه موجب شد نیروی انتظامی تبدیل به یكی از پلیس های روز جهان شود - مدیریت شهری در شهرداری
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
آب نان و آلودگی هوا ربطی به برجام ندارد و تنها نشان از سو مدیریت مدیران است......یعنی در این 40 سال پس از انقلاب همه ی مدیران خراب كرده اند كه آب و هوا و نان و ترافیك خیابانها به این وضع رسیده.لابد میگویید راه حل چیست. راه حل تنها طرحهای ضربتی و انقلابی برای جلوگیری از معضلات است. مثلا پهن كردن پیاده روهای كل شهرها و محدود كردن خودروهای بنزینی و كلا توسعه ی خودروهای برقی بسبار كوچك. این كار مثلا شدنی است برای حل كردن معضل آلودگی هوا و ترافیك . ولی كو گوش شنوا و كو اراده ی قوی اجرایی؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
حوصله خواندنش را نداشتم به مساله زمینها اشاره كرد؟
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
هر دم از این باغ، بری میرسد!
ع.س
Italy
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
با سلام واحترام
جناب آقای
مسئول محترم
مدیر
شهردار لطفا یك بار هم كه شده به خط های مترو سر بزن ببین چه خبر دست هایی كه می شكند ، دنده های كه می شكند و .... مسئولینی كه می گویید از وسایل عمومی استفاده كنند .

نیازمندی ها