معاون سیاسی بسیج دانشگاه‌های تهران در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

ایدئولوژی نیکسونی در دانشگاه‎ها/ هجمه به فلسفه 16 آذر در روز دانشجو!؟

اساس خونهایی که آذر 32 توسط رژیم پهلوی در دانشگاه تهران ریخته شد مشخصا، مصداق بارز و عینی مبارزه مردم در برابر ورود استکبار آمریکایی به کشور و محیط های علمی از گذشته تاکنون قلمداد می‎شود.
کد خبر: ۹۷۴۹۰۵
ایدئولوژی نیکسونی در دانشگاه‎ها/ هجمه به فلسفه 16 آذر در روز دانشجو!؟

به گزارش جام جم آنلاین، «مجتبی ثابتی»، خون بهای شهدای دانشجو را در این روز، سدی محکم در مقابل قدمهای منحوس ریچارد نیکسون( فرستاده رییس جمهور وقت ایالات متحده به تهران) دانست و در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، ابراز داشت: چند تن از دانشجویان با اهدای جان خویش در آن مقطع حساس پس از کودتای 28 مرداد، جلوی مداخلات قدرتهای غربی در امور داخلی ایران ایستادند.

این فعال دانشجویی، حرکت مردمی 16 آذر را یک ژرف اندیشی آسیب شناسانه برشمرد و تصریح کرد: دانشجویان بخوبی می‎دانستند، آمدن نماینده آمریکا به ایران آن هم بعد از فرجام کودتا علیه دولت مصدق بدست مقامات این کشور، یعنی تثبیت گام‎های نظام سلطه و صدور تئوری چپاول‎گری در کشور. از این جهت در قیامی تاریخ‎ساز برای همیشه نیکسون و کاخ سفید را در تحقق این امر ناکام گذاشتند.

...اما مسئله امروز جامعه دانشجویی چیست؟

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‎های تهران با گلایه از غفلت قشر دانشجو از شرایط سیاسی حاکم بر دنیا و کشور ، عنوان داشت: متاسفانه امروزه جنبش دانشجویی بیش از آنکه با گزاره‎های استکباری مبارزه کنند، خود را درگیر مسایل سیاسی بی کیفیت و فاقد محتوا نموده‎اند.

وی اضافه کرد: اگر در دوره حاضر نیکسون امکان حضور فیزیکی در دانشگاه تهران را ندارد امری است مطلوب، ولی آیا ایدئولوژی نیکسون های زمانه به دانشگاه‎های ما راه پیدا نکرده است؟!

هجمه به فلسفه 16 آذر در روز دانشجو!؟

ثابتی با تأکید بر ضرورت شناخت دشمن اصلی توسط دانشجویان نسل کنونی گفت: شوربختانه عده‎ای از تشکل‎ها که پسوند اسلامی راه هم یدک می‎کشند، در روز 16 آذر با دعوت از اساتید و سخنرانانی که اتفاقا مدعیان ارتباط با آمریکای مستکبر هستند بر ماهیت وجودی 16 آذر تاخته، آن را زیر سوال می‎برند.

وی برخی از اساتیدی که از پا گذاشتن روی پرچم آمریکا و اسراییل ابا دارند را در زمره سخنرانان اصلی مجامع و مراکز دانشگاهی کشور در روز دانشجو قرار داد و یادآور شد: این آقایان از پرچمداران ارتباط با آمریکایی هستند که دانشجویان نماینده منحوس آن را سالها پیش از دانشگاه تهران بیرون راندند.

عضو مسئول تشکل دانشجویی دانشگاه تهران، اینگونه رفتارها را ناشی از وجود یک پارادوکس و تناقض گفتمانی در بین تشکل‎ها تعبیر کرد و با طرح سوالی خاطر نشان ساخت: در جایی که در سر در محل سخنرانی، تصاویر شهدای 16 آذر را نصب می‎کنند با چه استدلالی شخصی را دعوت کرده‎اند که احترام خاصی برای پرچم آمریکا قایل است.

تشکل دانشجویی با نگرش متفاوت

ثابتی جریان حاکم بر گفتمان دانشجویی را نامتقارن ارزیابی کرد و افزود: یک طیف از تشکل‎ها، جریان اکثریتی هستند که مدعی تبعیت از فرامین حضرت امام هستند و رسالت خود را در اسکتبارستیزی و در مواجهه با امپریالیسم آمریکا می‎دانند. از طرفی گروهی هم پدیدار شده‎اند که تفکر رابطه با غرب و پذیرش فرهنگ کدخدایی را در سر می‎پرورانند.

وی با اشاره بر ظهور پدیده نفاق در جنبش دانشجویی گفت: جریانی بصورت خزنده در مراکز علمی کشور توسعه یافته، که بنوعی گفتمان وابستگی غرب بویژه آمریکا و فرهنگ لیبرال دموکراسی را در جامعه القا می‎کند.

ثابتی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به وجود افراد انقلابی در دانشگاه‎ها بمنظور مبارزه دائم با استکبار، خاطر نشان کرد: الحمدالله امروز جریان فکری مستقر در دانشگاه از مرحله مبارزه با نقاف عبور کرده و باور دارد؛ قیام 16 آذر سال 32 در تقابل جدی برخی از اندیشه‎هایی است که در شرایط فعلی سیاسی دم از ایجاد مناسبات با آمریکا می‎زنند.

گفتوگو: محمدرضا شجاعیان - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها