سرلشگر جعفری در جشنواره مالک اشتر:

بقای انقلاب وابسته به بسیج است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: با توجه به اهداف بلندی که انقلاب دارد و راه طولانی که ما برای تحقق آن داریم، باید بدانیم راه سختی پیش رویمان است.
کد خبر: ۹۷۲۰۵۹
بقای انقلاب وابسته به بسیج است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز (پنجشنبه) در جشنواره سراسری مالک اشتر با بیان اینکه بسیج شجره طیبه ای است که بقای انقلاب اسلامی به آن وابسته است، اظهار داشت: امیدوارم قدردان بسیج، این نعمت الهی باشیم. انقلاب اسلامی به دهه چهارم خود نزدیک می شود و خدا را شکر می‌کنیم که هر مقطع که می گذرد عظمت و عزت آن بیشتر بر همه روشن می شود و در حال پیشرفت و رسیدن به اهداف والای خودش است.

وی افزود: بدون تردید بسیج و بسیجیان نقش تعیین کننده در این مسیر دارند. بسیج بخش عظیمی از مردم را که انقلابی هستند و دل در گرو انقلاب و یاری دین خدا دارند، دربرگرفته است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: با توجه به اهداف بلندی که انقلاب دارد و راه طولانی که ما برای تحقق آن داریم، باید بدانیم که راه سختی پیش رویمان است و رهبری هم نسبت به انقلاب و الزامات پیشرفت آن بارها توصیه های موکدی داشتند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: در یک سال گذشته بیشترین دغدغه رهبر انقلاب که نسبت به آن سخنرانی های متعددی را داشته اند، موضوع انقلاب و خطراتی است که آن را تهدید می کند؛ همچون نفوذ در دستگاه های مختلف به صورت جریانی یا انفرادی یا هر تهدید دیگری را که علیه انقلاب می توان متصور بود. رهبر انقلاب راهکارهای مقابله با آن را ارائه دادند و از همه ما خواسته اند که برای مقابله با آن تهدیدات نقش خود را ایفا کنیم و رسالت والای بسیج را در این مسیر جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: حرکت انقلاب رو به پیشرفت است و نشانه های آن را می بینیم البته چشم بصیرت و دل عاشق می خواهد چرا که نقاط مثبت این پیشرفت ها بیشتر جنبه معنوی دارد و به چشم کسانی که ابعاد مادی را می بینند کمتر به نظر می آید.

وی افزود: دو کار اساسی در انقلاب داریم، یکی مقابله با تهدیدات و اقدامات سلبی است که در عرصه های امنیتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی صورت می گیرد و یکی هم جنبه های ایجابی است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: آنچه ما تاکنون به طور کامل در آن موفق بودیم مقابله با تهدیدات مختلف در عرصه های سخت و نرم بوده است و بزرگترین آن هم جنگ تحمیلی بود که همه دنیا علیه ما بسیج شد تا از شکل گیری نظام اسلامی جلوگیری کند، اما همه اینها نتیجه عکس داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نتیجه جنگ تحمیلی صدور انقلاب به منطقه و جهان بود، ادامه داد: صدور مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه با دست خالی، تنهایی و با اتکای به مردم از مصادیق صدور انقلاب است.

وی تصریح کرد: اینها همه نتیجه اقدامات سلبی است که جهت مقابله با دشمنان انقلاب انجام می دهیم و علت موفقیت ما در این عرصه این است که خطرات و تهدیدات در رابطه با انقلاب اسلامی به خوبی حس می شود. ما هر جا خطری را درک می کنیم در مقابله با آن بسیج می شویم اما جایی که خطرات و تهدیدات محسوس نباشد ما به مشکل می خوریم که غالبا اینها تهدیدات نرم هستند که در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رخ می دهد.

سرلشکر جعفری گفت: آنچه که مهم است و ما باید از این به بعد برای آینده بسیج این موضوع را به جد پیگیری کنیم هیات های اندیشه ورزی بسیج در رده های مختلف آن است و این به دلیل آن است که انقلاب اسلامی دیگر مثل گذشته نیست.

فرمانده کل سپاه گفت: ساده ترین مقابله ما با تهدیدات سخت و از نوع جنگ سرد است، هرچه تهدیدات سخت تر می شود، مقابله با آن برای ماهیت انقلاب اسلامی آسانتر خواهد شد. مقابله با تهدید جنگ ۸ ساله با آن پیچیدگی و عظمتی که داشت، برای کشورهای دیگر کار بسیار سختی بود و یا حتی می توان گفت برای آنها امکان نداشت که موفق شوند ولی برای جامعه ما که انقلاب اسلامی در بستر آن در جریان است و اسلام و تشیع محور اصلی حرکت آن محسوب می شود، مقابله با تهدید سخت نظامی، آسان ترین نوع مقابله است.

سرلشکر جعفری افزود: بسیج نقش تعیین کننده ای که در کشور دارد، در تمام عرصه ها است و هیچ محدودیتی هم در این خصوص ندارد و باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی بیان کرد: جهاد در عرصه جنگ نرم خیلی سخت تر از عرصه های جنگ سخت است که هم پیچیده است و هم انجام آن سخت تر است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اولین شرط لازم برای اثربخشی بسیج در این برهه حساس، فهمیدن و بصیرت است، اظهارکرد: دانستن و درک عمل انقلابی راهگشاست اما بسیار سخت و پیچیده است.

سرلشکر جعفری افزود: بسیج جناحی نیست و این مسئله را رهبری بارها تاکید کرده اند؛ بنابراین بسیج را اصلا نمی توان در دسته بندی ها و جناح بندی ها آورد و فقط می توان گفت یک دوگانگی وجود دارد که بسیج در جبهه انقلابی است و مخالف جبهه ضد انقلاب محسوب می شود.

وی تصریح کرد: باید نسبت به جریان انقلابی حساسیت داشته باشیم و ضد انقلاب امروز را بشناسیم که کار بسیار سختی است. انقلاب اسلامی تمام حرکات، اهداف و اصولش در عرصه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و دیگر عرصه ها مبتنی بر قرآن، اسلام و شریعت است

فرمانده کل سپاه گفت: ولی فقیه در جامعه اسلامی شخصی است که این خط و مسیر حرکت انقلاب را تعیین می کند و هدایت جامعه، مردم و انقلاب را به سمت اهداف والای تعیین شده بر عهده دارد و از به انحراف کشیده شدن مسیر، جلوگیری می کند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه ضد انقلاب به کسی می گویند که مسیر تعیین شده توسط رهبری را قبول ندارد، اظهارکرد: مخالفین انقلاب امروز به گونه ای دیگر تعریف می شوند و نمی توان آنها را با ویژگی ها و تعریف ضد انقلاب در اوایل انقلاب یکسان دانست.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی هرگز از بیرون ضربه نخواهد خورد و تهدیدات خارجی معمولاً برای ما به فرصت تبدیل شده اند.

فرمانده کل سپاه گفت: این تهدید از درون است که تهدید اصلی و اساسی محسوب می شود و ما باید بدانیم که این تهدیدات از کجا و از ناحیه چه کسانی است. به طور مثال در عرصه اقتصادی، رهبری انقلاب بارها روی موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید کردند اما برخی این را قبول ندارند و عمل نمی کنند. پس چگونه ما باید آنها را انقلابی بدانیم؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها