فینال تور لندن که همه آن را با نام «فینال تورهای تنیس دنیا» می‌شناسند و آخرین مسترز تنیس دنیا در هر سال میلادی است، یکشنبه‌شب در سالن زیبای O2 آره‌نای لندن برگزار شد. مردان شماره یک و 2 تنیس دنیا با فاصله‌ای بسیار اندک از هم، آمده بودند تا 1500 امتیاز قهرمان این مسابقات معتبر را کسب کنند. به دلیل فاصله اندک دو تنیسور، هر یک از دو نفر که قهرمان این دوره می‌شد، می‌توانست در رنکینگ تنیسورهای برتر دنیا، مرد شماره تنیس جهان در سال 2016 میلادی نام بگیرد، چون این تور، آخرین مسابقات تنیس دنیا بود.
کد خبر: ۹۷۰۹۲۹

به دلیل نبرد 200 دقیقه‌ای اندی ماری اسکاتلندی با رائونیچ از یک‌سو و کار آسان نوواک جوکوویچ صرب در برد 2 بر صفر نیشیکوری ژاپنی در دو بازی نیمه‌نهایی شنبه‌شب، همه گمان می‌کردند جوکوویچ برای بازی فینال کار آسانی در پیش داشته باشد و بتواند خیلی راحت ماری را شکست دهد، اما ماری مانند مسترز هزار امتیازی شانگهای چین، توانست قهرمان شود. او در دو ست پیاپی و با نتایج 6 بر 3 و 6 بر 4 جوکوویچ را شکست داد تا قهرمان این دوره شود. ماری در اولین حضور در فینال تور لندن به اولین قهرمانی در این تورنمنت هم رسید تا بریتانیایی‌ها که در این تورنمنت و بخصوص در فینال با تمام وجود از ماری حمایت کردند، با شادی سالن را ترک کنند. ماری که در خلال برگزاری مسترز شانگهای، مرد شماره یک تنیس دنیا شده بود، پیش از برگزاری فینال لندن از نظر امتیازی از جوکوویچ پیش بود و با برتری در دیدار فینال، اختلاف خود با تنیسور صرب را به نزدیک هزار امتیاز رساند. حالا اندی ماری بریتانیایی 12685 امتیاز دارد و جوکوویچ 11780 امتیاز درحالی که نفر سوم میلوس رائونیچ کانادایی است که 5450 امتیاز دارد و استانیسلاس واورینکای سوئیسی (5315 امتیاز) و نیشیکوری (4905 امتیاز) در رده‌های بعدی هستند و همین امتیازها نشان می‌دهد رقابت دو تنیسور برتر دنیا تا چه اندازه نزدیک دنبال شد و به آخرین تور دنیا در سال 2016 رسید.

تبریک به اندی

نواک جوکوویچ هم بعد از شکست مقابل ماری گفت: ما باید بگذاریم که اندی از موفقیتش لذت ببرد. از او سوال‌هایی درباره نسل آینده نپرسید. او شایستگی این‌که در لحظه زندگی کند و از آن لذت ببرد را دارد. تیم او و همسرش نیز همین‌طور. فکر می‌کنم که حتی همسر ماری بیشتر از ماری برای این قهرمانی تلاش کرده است. او تازه یک بچه به دنیا آورده و با این وجود همراه با ماری به جاهای مختلف سفر کرده است. سال فوق‌العاده‌ای بود. خاطرات به یادماندنی برایم رقم خورد. در شش ماه نخست سال لحظات درخشانی داشتم. امشب هر دو فوق‌العاده بودیم. بازی کردن در چنین زمینی افتخار بزرگی است. مرد شماره یک جهان قطعا بهترین تنیسور جهان است. ماری در لحظات تعیین‌کننده بهتر عمل کرد و من برای این قهرمانی ارزشمند تبریک می‌گویم.

ماری: من و نوواک رفیقیم

اندی ماری بعد از قهرمانی و کسب پیروزی گفت: زمانی که من و نواک با هم صحبت می‌کنیم، حرفی از تنیس، رنکینگ و بازی‌هایی که با هم داشته‌ایم، به میان نمی‌آید. ما درباره خانواده هم، بچه‌هایمان و این جور مسائل حرف می‌زنیم. فکر می‌کردم هر دوی ما زمان زیادی است که با همسرانمان هستیم. ما رابطه خوبی با هم و با خانواده‌های هم داریم. ما با هم دوست هستیم و بیرون از زمین چیزی به نام رقابت نمی‌شناسیم. من هیچ وقت فکر نمی‌کردم سال 2016 را به عنوان مرد شماره یک جهان به پایان برسانم. شب فوق‌العاده‌ای بود. من در چهار فینال گرند اسلم بازی کردم و قهرمان المپیک شدم. رقابت با نوواک خیلی سخت بود و خیلی از بازی‌ها را با شکست به پایان رساندم، اما امشب می‌دانستم چطور جوکوویچ را شکست دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها