آرزو مددی از دیگر مستندسازان رادیو تهران است، از او درباره تجربیاتش می‌پرسم و او می‌گوید: مستندی که دوست داشتم کاری در مورد اعتیاد و یک کار هم درباره عکاسی بود. زندگی در اینگونه سوژه‌ها جریان دارد، می‌توانستم با چشمان خودم ببینم که می‌شود از نو شروع کرد. ما می‌توانیم خودمان را به‌دلیل کارهای اشتباه‌هایی که مرتکب شدیم، ببخشیم و باور کنیم که قدرتمندتر از چیزی هستیم که فکر می‌کنیم و از نو شروع کنیم. خودمان را باور کنیم که حتی وقتی به جایی رسیدیم که فقط یک قدم با نابودی فاصله داریم می‌توانیم توکل کنیم و خودمان را نجات بدهیم. مثل علی و سارا کارتن‌خواب‌هایی که تا حد مرگ رسیدن ولی خواستن که زنده بمانند و ترک اعتیاد کردند و زندگی جدیدی را شروع کردند.
کد خبر: ۹۶۹۴۳۶

او در پاسخ به این پرسش که مستندسازی در رادیو چه سختی‌ها و مشقت‌هایی دارد، می‌گوید: سختی کار مستند کمتر از لذتبخش بودنش است، چون در مستند این ما هستیم که می‌رویم سراغ مردم و یک قسمت از زندگی را ثبت می‌کنیم و بیشتر می‌توانیم شادی‌ها، خنده‌ها، غم‌ها و درد‌های مردم را حس کنیم و این باعث می‌شود مخاطب را خوب بشناسیم.

باید خیلی به‌روز و فعال باشیم شاید برای تهیه یک مستند لازم باشد به چند جا در چند نقطه متفاوت برویم. مطمئنا باید جسارت، شجاعت و روحیه جست‌وجوگری داشته باشیم. مثلا برای تهیه یک مستند که قرار است درباره بازیافت زباله باشد باید تا جنوبی‌ترین نقطه تهران برویم که بتوانیم از سوله‌های تفکیک زباله گزارش تهیه کنیم، هر مستند برای من یک تجریه جدید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها