پایان رقابت دسته ۹۴ کیلوگرم مسابقات آسیایی نوجوانان و جوانان برای کشورمان با مدال‎های رنگارنگی همراه بود.
کد خبر: ۹۶۸۸۱۰
رقابت دسته ۹۴کیلوگرم نوجوانان و جوانان / ایران نایب قهرمان شد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری ، رقابت دسته 94 کیلوگرم برای کاروان وزنه برداری کشورمان از دو جهت حایز اهمیت بود، زیرا ابتدا کسب امتیاز و مدال ملی پوش 94 کیلویی نوجوان کشورمان یعنی (علیرضا لطفی) برای تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان و نزدیک شدن این تیم آینده‎دار به سکوی نخست تیمی مسابقات مهم بود و سپس موفقیت 2 ملی پوش توانمند دسته 94 کیلوگرم جوانان یعنی (رضا بیرالوند ورحمان اورامه ) در دستور کار کادرفنی تیم ملی جوانان قرار داشت. بنابراین این 3 نماینده شایسته تیم های ملی (نوجوانان و جوانان) اعزامی به دوئل آسیایی ژاپن برای رسیدن به اهداف ترسیم شده رقابتی جذاب و نفس گیر را با رقبایی از کشورهای (تایپه ،تایلند، قرقیزستان ، ازبکستان، عراق وژاپن) داشتند.

یکضرب

1. علیرضا لطفی ملی پوش تیم ملی نوجوانان کشورمان موفق شد با ثبت 3 حرکت صحیح (130)، (135) و(138) کیلوگرم مقتدرانه بالاتر از سایر رقبای 94 کیلویی خود در جایگاه نخست قرار گرفته و نشان طلای حرکت یکضرب این دسته را به خود اختصاص دهد. پس از لطفی در یکضرب به ترتیب وزنه بردارعراق محمد عبدالحسین با ثبت وزنه 134 کیلورگم صاحب نشان نقره این حرکت شد و درنهایت وزنه بردار ازبکها الکساندر لی با مهار وزنه 128 کیلوگرم به نشان برنزرسید و جایگاه سوم یکضرب را به خود اختصاص داد.

2.رحمان اورامه ملی پوش دسته 94 کیلوگرم کشورمان در رده سنی جوانان پس از مهار وزنه 142 کیلوگرمی دوبار پیاپی نتوانست از پس وزنه (148) کیلوگرمی برآید تا درنهایت حداقل مدالی که می توانست در یکضرب کسب کند یعنی مدال برنز را به رقیب قرقیز خود( بک دولت راسبیکف) که موفق شد با ثبت وزنه 146 کیلوگرم جایگاه سوم حرکت یکضرب را تصاحب کند واگذار کند. اورامه نیز به عنوان چهارمی این حرکت اکتفا کرد.

3. رضا بیرالوند دیگر نماینده توانمند دسته 94 کیلوگرم جوانان کشورمان که شانس زیادی برای کسب نشان طلا در این وزن داشت، در کورس رقابت با رقیب قهرمان جهان و سرشناس خود در رده سنی جوانان یعنی فرهاد بیک سوبیرف اندکی عقب ماند. بیرالوند در شرایطی که در نخستین حرکت یکضرب خود موفق به ثبت وزنه 158 کیلوگرمی شده بود،دو بار پیاپی نتوانست در مهار وزنه 166 کیلویی موفق باشد تا بدین ترتیب نشان طلای یکضرب به رقیب ازبک او با ثبت وزنه 170 کیلوگرم برسد. بیرالوند نیز در این حرکت با همان وزنه 158 کیلورگم صاحب نشان نقره دوضرب شد.

دوضرب

1. علیرضا لطفی ملی پوش 94 کیلویی نوجوانان کشورمان که در یکضرب مقتدرانه با کسب نشان طلا خودرا یک سروگردن بالاتر نسبت بقیه وزنه برداران رقیبش نشان داده بود،در حرکت دوضرب هم با ثبت وزنه های 160، 165 و ناکامی در مهار وزنه 168 کیلوگرمی ضمن کسب نشان طلای دسته 94 کیلوگرم رقابتهای آسیایی 2016 ژاپن با مجموع 303 کیلوگرم نشان طلای مجموع آسیا را نیز به خود اختصاص دهد. پس از لطفی نیز به ترتیب وزنه برداران عراق و ازبکستان با ثبت مجموع 297 و 293 کیلوگرم به نشان های نقره و برنز مجموع آسیا در این وزن دست پیدا کنند. وزنه بردار ازبکستان در دوضرب با مهار وزنه 165 کیلوگرم تک نشان نقره دوضرب را تصاحب کرد تا نشان برنز دوضرب نیز به محمد عبدالحسین از عراق با ثبت وزنه 163 کیلوگرم برسد.

2. رحمان اورامه در یکضرب اگرچه نتوانست شرایط خود را به جایگاهی بهتر از چهارمی ارتقا ببخشد، اما در دوضرب این وزنه بردار خوزستانی موفق شد با ثبت وزنه‌های 181 و 191 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 332 کیلوگرم جبران کرد و صاحب دو نشان برنز و مجموع دوضرب شد.

3. رضا بیرالوند در حرکت دوضرب با اقتدار و ثبت وزنه‌های 196 و207 کیلوگرم کاری کرد کارستان و با کنار زدن وزنه بردار قدرتمند ازبک‌ها با ثبت مجموع 365 کیلوگرم و اختلاف وزن کمتر نسبت به رقیب ازبک خود صاحب دو نشان طلای دوضرب و مجموع دسته 94 کیلوگرم شد. در این وزن وزنه بردار ازبک‌ها با مجموع مشابه رضا بیرالوند و اختلاف وزن بیشتر نسبت به نماینده 94 کیلویی کشورمان صاحب نشان نقره دوضرب و مجموع شد.

*داودی سالن آرنا راطلا باران کرد

علی داودی قویترین وزنه بردار نوجوان جهان و ملی پوش با آتیه وزنه برداری ایران در دسته فوق سنگین به همراه محمدرضا روشنی دیگر نماینده سنگین وزن تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران دو وزنه برداری بودند که همچون رقابت‌های جهانی 2016 مالزی با دوبنده ایران دردوئل آسیایی ژاپن هم روی تخته رفتند و با درخشش خیره کننده خود ، حسن ختامی رویایی را برای کاروان وزنه برداری نوجوانان ایران در توکیو رقم زدند. این دوملی‎پوش کشورمان در گروه خود با رقبایی کشورهای ازبکستان، 2 نماینده از ژاپن، نماینده کشورعربستان و وزنه بردار نوجوان چین تایپه رقابتی جذاب و مهیج را در سالن آرنا نمایش گذاشتند.

یکضرب
1. علیرضا داودی نماینده دسته فوق سنگین 94+ کیلوگرم کشورمان با ثبت وزنه های 155 و 166 کیلوگرم در حرکت یکضرب موفق شد مقتدرانه مثل رقابتهای جهانی مالزی صاحب جایگاه نخست حرکت یکضرب و مدال طلای این وزن شود. داودی درسومین حرکت خود پشت وزنه 171 کیلوگرم نیز قرار گرفت اما چون برای مدال طلا رقابتی نداشت خیلی برای مهار این وزنه تلاش نکرد تا با همان وزنه 166 کیلوگرمی صاحب مدال طلای یکضرب این دوره از پیکارها شود.

2. علیرضا روشنی دیگر ملی‎پوش توانمند و با تعصب دسته فوق سنگین تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان همراه با داودی موفق شد با ثبت سه حرکمت صحیح 143 ،148 و 152 کیلوگرم سه بار پیاپی موفق روی تخته ظاهر شده و درنهایت بعد از داودی عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره حرکت یکضرب را به خود اختصاص دهد. در این حرکت وزنه بردار چین تایپه نیز موفق شد با ثبت وزنه 146 کیلورگم صاحب نشان برنز و عنوان سومی حرکت یکضرب دسته 94+ کیلوگرم شود.

حرکت دوضرب و مجموع
1.علیرضا داودی قویترین نوجوان وزنه برداری جهان در دوضرب هم نخستین حرکتش را با آرامش خاص خودش آغاز کرد. داودی با ثبت وزنه 185 کیلوگرم جایگاه نخستش را درجدول تثبیت کرد. داودی در حرکت دوم دوضرب خود با ثبت وزنه 200 کیلوگرمی موفق شد با مجموع 366 کیلوگرم صاحب دو نشان طلای دوضرب و مجموع شده و عنوان قویترین مرد وزنه برداری آسیا را نیز از آن خود کند.

2. محمدرضا روشنی دیگر ملی پوش شایسته کشورمان دردسته 94+ کیلوگرم هم با ثبت وزنه های 182 ، 184 در نهایت و در حرکت سوم خود اگرچه نتوانست از پس وزنه 201 کیلوگرمی برآید اما دیگر ملی پوش سنگین وزن کشورمان با مجموع 327 کیلوگرم ضمن دریافت دو نشان نقره دوضرب و مجموع جایگاه نایب قهرمانی را نیز به خود اختصاص دهد.
دراین وزن وزنه بردار وزنه بردارتایپه با مجموع 327 کیلوگرم سوم آسیا شد.

در مجموع تیم ایران عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها