احمد توکلی مدیر سازمان مردم نهاد شفافیت و عدالت؛ در نشستی خبری به ارائه گزارش در خصوص بررسی پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران و همچنین پاسخگویی به خبرنگاران در رابطه با این موضوع می پردازند.
کد خبر: ۹۶۵۷۲۴
کل تخفیفاتی که رسانه ها نجومی نامیدند 24 میلیارد تومان است/ شورای شهر و فرمانداری وقت تخلف کرده اند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از سایت الف ، توکلی افزود: آقای قالیباف اعلام کردند که در رسیدگی هیچ خط قرمزی نمی شاسم و از شخص بنده خواستند از طرف سازمان شفافیت وعدالت به این موضوع رسیدگی کنیم.

توکلی تاکید کرد: آقای قالیباف به من گفت مدیونی اگر به من رحم کنی.

وی گفت :این آپارتمان ها بیشتر در مناطق مرفه نشین بوده است و آقای قالیباف به معاونین خود گفتند که تمام اسناد و دارک در مورد این موضوع را به بنده تحویل دهند، مردم نیز مدارک متعددی به ما در این موضوع تحویل دادند. و زمان تهیه گزارش بررسی مسائل مربوط به این پرونده نزدیک به ۲ ماه به طول انجامید.

وی ادامه داد: خبر دارم آقای قالیباف بخشی از این واگذاری ها را لغو و زمین ها را پس گرفته است.


توکلی ادامه داد : طبق برررسی های ما شخص آقای قالیباف و خانواده ایشان از اتهامات کاملا مبرا هستند و هیچ دریافتی نداشته اند. ۱۰۸ مورد واگذاری صورت گرفته است که ۱۱۰ ملک به ۱۲۲ نفر داده شده است.

وی اضافه کرد، تعداد املاک با تعداد افراد همخوانی ندارد چراکه چند مورد به ۲ نفر و یا ۴ نفر واگذاری شده است. ملک به متراژ ۴۶۶ متر مربع به ۲ نفر، ۳۳۰ متر به ۴ نفر . این دو ملک شامل ۲% از واگذاری ها می شود، ۹۸% از باقی واگذاری ها همگی آپارتمان بوده است.

توکلی ادامه داد: املاک در مناطق ۱ ۲ ۳ و ۲۲ تهران بوده و جزو مناطق مرفه نشن بوده است، جمع متراژ املاک واگذار شده ۱۸ هزار و ۱۷ متر بوده و ارزش فروش این املاک ۸۲/۵ میلیارد تومان بوده است. که در این میان میزان تخفیف ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. بالاترین تخفیف اعطا شده به یک شخص مبلغ ۸۹۱ میلیون تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق بررسی ها نه تنها خانواده شهردار بلکه هیچ کدام از اقوام ایشان نیز هیچگونه ملکی از شهرداری دریافت ننموده اند.

به گزارش جام جم آنلاین، توکلی تاکید کرد: کل تخفیفاتی که رسانه ها به عنوان نجومی هوا کردند 14 میلیارد تومان بود.

وی افزود:شورای شهر و فرماندار وقت در تفویض اختیار و تایید دستورالعمل واگذاری ها به شهرداری تخلف کرده اند.

به گفته او فرمانداری می توانسته نسبت به دستورالعمل شهرداری به دیوان عدالت اداری شکایت کند که این کار را نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
احمد
-
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۰
۰
آقای دكتر 24 میلیارد تومان نجومی نیست..شهردار و یا شورای شهر چرا باید از بیت المال كه به آنها سپرده شده بزل و بخشش كنن..پولهایی كه شهرداری از مردم گرفته و یا اموال و املاكی كه حق الناس است ودست آنها امانت نباید حیف و میل شود .....بعضی از شورای شهری ها نمی دانند به اعتبار چه عزیزانی بر مسند شورای شهر تكیه دادن لااقل به احترام اونها هم كه شده یكم حلال و حرام را رعایت كنن بد نیست...
شهروند
-
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۰
۰
لطفا مبلغ حقوق های نجومی رو هم بگید تا مقایسه بشه . این ۲۴ میلیارد تومن بخشش بود ه یعنی چیزی ازش برگشت نمی شد . چطور اونی كه ۲۰۰ میلیون حقوق گرفته باید بره زندان ولی این یكی مبرا ست . البته فكر كنم با تخفیفات شما ۲۴ میلیارده ولی ۲۰۰ میلیارد رو شیرین داره .
حسین
-
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
اولا در مبالغ تخفیف رقم ذكر نشده درصد ذكر شده یعنی خونه 10 میلیاردی 5 میلیارد با50 درصد تخفیف واگذار شده ببخشید اقای توكلی شما این اعداد رو ازكجا دراوردی مبلغ خیلی بیشتر از ایناس ماست مالی نكن
جانباز و بازنشسته
-
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
۰
۰
شما ها خیلی حرف می زنید بیت المال كه بیت الحال كرده اید و هر چه دلتان می خواهد كه برای خودتان واریز می كنید و بعد می گویئد كه همنه اش این قدر بوده واقعا" داری راست می گویی ؟ آیا مردم این دورغ ها را باور می كنند. خدا جای حق نشسته و یقین داریم كه حق گرفتنی است.

نیازمندی ها