علی رهبری، رهبر ارکستر از اتمام تولید و ضبط قطعه «تختی» به خوانندگی محمد معتمدی با همکاری ارکستر فیلارمونیک چک و چند نوازنده ایرانی در شهر پراگ خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۴۹۷

علی رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات این فعالیت مشترک توضیح داد: سال گذشته وقتی به یکی از کنسرت‌های دوست قدیمی و عزیزم آقای حسین علیزاده رفته بودم با صدای تمیز، زیبا و با فرهنگ محمد معتمدی آشنا شدم و در همان لحظه تصمیم گرفتم روزی با این خواننده همکاری‌هایی داشته باشیم. از آن روز دنبال موقعیتی بودم که برای اولین بار با این خواننده همراه با ارکستر سمفونیک کاری انجام دهیم. بعد از ترک ایران شرایط به گونه‌ای پیش رفت که دوباره روی غلتک فعالیت‌های بین‌المللی افتادم و مسئولیت پروژه‌های مختلفی به من واگذار شد و توانستم با محمد معتمدی نیز همکاری کنم.

وی تصریح کرد: ما در این پروژه دنبال قطعه‌ای با سوژه کاملا ایرانی و وطنی بودیم که در آن از خواننده استفاده شده باشد. وقتی در تهران بودم با قطعه تختی اثر پوریا خادم آشنا شدم و این تنها قطعه‌ای بود که برای آواز ایرانی، تنبک و ارکستر سمفونیک در سطح خوبی نوشته شده بود و سوژه‌ای بسیار ملی و مردمی داشت.

یکی از ویژگی‌های دیگر این پروژه، استفاده از چند نوازنده چیره‌دست ایرانی در کنار یکی از مشهورترین ارکسترهای دنیاست. این ایده تازه من برای جوانان مملکتم است که در شرایطی که قدر هنرمندان جوان ایرانی بدرستی دانسته نمی‌شود بنده به سهم خودم سعی کنم به دور از مافیابازی‌های ابتدایی اطراف وزارت ارشاد، خانه موسیقی و صدا و سیما برای این جوانان امکاناتی به وجود بیاورم. البته اجرای چنین دیدگاهی آسان نیست ولی غیرممکن هم نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها