فضای مجازی

مدیران واکس زن

همه جای دنیا مدیران، مدیر هستند و از آن بالا بالاها به کارمندانشان نگاه می‌کنند، بجز ژاپن که در خیلی از موارد ازجمله همین رابطه رئیس و مرئوسی متفاوت است.
کد خبر: ۹۶۳۵۳۵

در یک شرکت ژاپنی، مدیران برای شکستن کبر و غرورشان، کفش کارمندان خود را واکس می‌زنند؛ این‌که مجبورند و این عمل مرسوم است یا نه، خدا می‌داند. اما این‌که ما در ایران در این‌باره چه کار می‌کنیم؟! ...بماند

نانوای بخشنده

هنوز هم می‌توان گهگاه جلوه‌های زیبایی از جوانمردی را در بین مردم مشاهده کرد؛ مثل کار همین نانوایی که وقتی می‌رود، پنجره‌اش را باز می‌گذارد و چند تا نان هم می‌گذارد پشت پنجره که کسی بی‌نان برنگردد.

نخستین روزنامه ایرانی

به حالا نگاه نکنید که روی دکه‌های مطبوعاتی، ده‌ها و صدها نسخه از روزنامه‌ها و مجلات ردیف شده‌اند، یک زمانی فقط یک روزنامه راهی چاپخانه می‌شد؛ « کاغذ اخبار» یا «اخبار وقایع دارالخلافه» که در سال 1216 انتشار یافت و برخلاف اسمش، ماهنامه بود که تنها نسخه موجود از آن در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود.

جواهری ارزشمندتر از صاحبش

فکرش را بکنید این گردنبند زیبا بر گردن چه کسی طنازی و نورافشانی می‌کرده است؛ گردنبندی که 34 میلیون دلار (بادرنظرگرفتن دلار 3500 تومانی می‌شود حدود 120میلیارد تومان) می‌ارزد و گران‌ترین جواهر دنیا به شمار می‌رود؛ حالا صاحبش هم اینقدر می‌ارزیده،بازهم بحث دیگری است.

عموپورنگ و خدمت به مادر

خدمت به پدر و مادر بویژه مادر، در فرهنگ ایرانی اسلامی ما جایگاه ویژه‌ای دارد. خیلی‌ها وقتی به ارزش این اقدام پی می‌برند که دیگر کار از کار گذشته و پدر و مادری نیست که قدرشان را بدانند. اما عموپورنگ؛ دوست خوب بچه‌ها که تنها با مادرش زندگی می‌کند، خیلی خوب ارزش خدمت به مادر را می‌داند. وی اخیرا مادرش را به سفر زیارتی مشهد برده و گفته که آرزوی خدمت به مادرش در حرم امام رضا(ع) برآورده شده است.

توالت فرنگی طلایی

در فرهنگ ما که نه، در همه فرهنگ‌ها، توالت جزو نامطبوع‌ترین بخش‌های یک ساختمان است، حالا ببینید که بعضی‌ها برای چنین مکانی چه خرج‌ها که نمی‌کنند؛ توالت فرنگی می‌سازند آن هم با طلای 24 عیار.

می‌گویند مال یک شاهزاده عربی است؛ راست و دروغش را نمی‌دانیم، اما در این‌که سران نوکیسه عرب‌ بدجور خودشان را تحویل می‌گیرند، هیچ شکی نیست.

قیمت‌گذاری برای محصولات

یکی از شکایت‌های مردم ما، نبود قیمت‌گذاری یکدست و ثابت برای اقلام خوراکی و مصرفی توسط مسئولان رده بالاست که باعث شده هر کاسبی هر قیمتی که دلش می‌خواهد را روی اجناسش بگذارد، طوری که گاه برای یک جنس ثابت، تفاوت قیمت از جنوب تا شمال یک شهر به چندین برابر هم می‌رسد. این درحالی است که صد سال پیش یعنی در سال 1295 شمسی، کاشف الملک ـ شهردار مشهد ـ قیمت هندوانه و خربزه را تعیین و آن را رسما برای همه یکسان اعلام کرده بود.

مار کبری در بیمارستان

همه چیز از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشورمان شنیده بودیم جز این‌که یک مار سمی کبری راست‌راست برای خودش توی یک بیمارستان و میان دست و پای بیماران راه برود. این مار خوش خط و خال حدود یک هفته پیش در بخش مسمومیت یکی از بیمارستان‌های شهر مشهد صید شده است.

تجربه خوابیدن در تابوت

همه جور تجربه گردشگری دیده بودیم الا تجربه به خاک سپرده شدن که آن را هم یک شرکت کفن و دفن در کره جنوبی هم‌اکنون به علاقه‌مندانش ارائه می‌کند. ماجرا از این قرار است که هرکسی بخواهد تجربه خوابیدن در تابوت را لمس کند، پس از مراجعه به این شرکت، وصیت‌نامه می‌نویسد، گریه می‌کند و درنهایت در تابوت خوابانده می‌شود تا برای ساعاتی یا یک شب چشم از این دنیا فرو بندد. البته حس شرکت‌کنندگان هم جالب بوده، گریه و خنده...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها