امروزه چالش بزرگ مدیران عامل شرکت‌های خصوصی و دولتی، این است که بیشتر در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار بگیرند و برایشان مهم است که تا چه حد توانسته‌اند ذهن مصرف‌کننده را به سمت خود بکشند.
کد خبر: ۹۶۲۱۰۹

بنابراین به تبلیغات که شکلی از ارتباط جمعی بوده روی می‌آورند اما کماکان در کشور شاهدیم که شرکت‌های مختلف بدون هدف و برنامه تبلیغات خود را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند؛ مخاطبانی که خود از اضلاع مهم بازار هستند. یعنی اگر تبلیغات در وهله اول به ماندگاری در ذهن مخاطب فکر نکند مسیر را بدون شک اشتباه رفته است.

«تبلیغات؛ گامی مؤثر بر درازای بازار»

تبلیغات در ابتدا به دنبال بالا بردن میزان آگاهی و اطلاع‌رسانی از محصول (کالا، خدمات، ایده) است، اما درنهایت به بالا بردن حجم فروش و رسیدن به نقدینگی کمک می‌کند.

اما جالب اینجاست که مسئولان مربوط در امر تبلیغات چطور و چگونه باید به میزان آگاهی خود در حوزه تبلیغات بیفزایند؟

درچند سال اخیر با پیدایش کانون‌های تبلیغاتی متعدد کم‌وبیش به ضعف‌های تبلیغات پرداخته شده است.

در سال‌های اخیر، بازار آژانس‌های تبلیغاتی و به کار بردن کلماتی همچون کمپین، سری از سرها بلند کرده‌اند، اما حقیقت کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی یا Advertising Campaign؛ در فارسی به برنامه جامع تبلیغات گفته می‌شود. در این مورد معمولا مدیران به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یا به تبلیغات بسیار علاقه‌مند هستند یا این‌که از تبلیغات و کمپین‌ها پرهیز می‌کنند. در اکثر مواقع این دو رویکرد به دلیل کسب تجربه از تبلیغات گذشته بوده است که این تجربه مدیران عامل شرکت‌ها معمولا ناشی از خلاقیت یکی از پرسنل خلاق و دارای مهارت آنها بوده است. از نظر نگارنده، تبلیغات فقط خلاقیت نیست بلکه ابزاری است به منظور فروش محصولات و باید دارای استانداردهایی در بخش‌های مختلف باشد.

حال پیشنهاد می‌شود مدیران عامل، مدیران بازاریابی و فروش و مدیران روابط‌عمومی برای عقب نماندن از چرخه تبلیغات به یادگیری مهارت طراحی مجموعه برنامه‌های تبلیغاتی روی بیاورند تا بتوانند با این مهارت از هزینه‌های خود کم کرده و علاوه بر این‌که خود از قابلیت بالایی برخوردار می‌شوند، می‌توانند با هدف‌گیری بهتری به جایگاه خود برسند.

در پایان امیدوارم ذهنیت مدیران عامل در راستای تبلیغات مثبت بوده و به این برسند که تبلیغات سرمایه است و باید مهارت چگونگی طراحی و استفاده از ابزارهای مناسب تبلیغاتی را یاد گرفته و سرلوحه امور قرار دهند تا به بهره‌وری بیشتر برسند.

دکتر عیسی‌زاده نشلی

مدرس مدیریت تبلیغات تجاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها