مرد رمال که به بهانه پیشگویی و رفع بلا از طعمه‌هایش کلاهبرداری میلیونی می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۹۵۸۰۰۴

به گزارش جام‌جم، اوایل مهر امسال زنی با حضور در پلیس آگاهی شهر سیرجان از مردی رمال به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به پلیس گفت: یک روز مردی در خیابان یک کارت تبلیغاتی به من داد. زمانی که آن را خواندم، متوجه شدم در زمینه رمالی است. مرد رمال در این آگهی ادعا کرده بود که می‌تواند پیشگویی کند و نسخه‌هایی بنویسد که با آن می‌توان جلوی مشکلات و حوادث را در آینده گرفت.

وی افزود: فریب نوشته‌های روی کارت را خوردم و با آن مرد تماس گرفتم که خواست روز بعد به خانه‌اش بروم. بی‌آن‌که ماجرای آشنایی با مرد رمال را برای خانواده‌ام بگویم، به خانه‌اش رفتم. او به من گفت که مشکلاتی بر سر راه زندگی من و خانواده‌ام وجود دارد و اگر می‌خواهم این مشکلات رفع شود و در آینده حادثه‌ای برای خودم و خانواده‌ام رخ ندهد، باید از نسخه‌های او استفاده کنم در غیر این صورت هر لحظه بلا و مرگ به خانواده‌ام نزدیک‌تر می‌شود.

شاکی ادامه داد: مرد رمال چنان ماهرانه این حرف‌ها را می‌زد که وحشت وجودم را گرفت و برای این که از نحسی و بلا خلاص شویم، نسخه‌های آینده‌نگر و رفع بلا را طی دو مرحله با پرداخت 33 میلیون و 500 هزار تومان از او خریدم. اما بعد از آن که به نسخه‌هایش عمل کردم، چنان مشکلاتی در زندگی ما به وجود آمد که به اختلاف و درگیری میان اعضای خانواده‌ام منجر شد. زمانی که برای اعتراض به خانه رمال رفتم، آنجا را ترک کرده بود و کسی از او خبری نداشت.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری مرد رمال ادامه داشت تا این که ماموران در جریان چند شکایت مشابه دیگر هم قرار گرفتند. بررسی این پرونده‌‌ها نشان می‌داد آنها نیز در دام همان متهم فراری گرفتار شده‌‌اند.

جست‌وجوهابرای دستگیری رمال کلاهبردار ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتندکه نشان می‌داد، او غیربومی و سابقه‌دار بوده است و حتی دارای سوابق کیفری در زمینه رمالی و کلاهبرداری است.

متهم تحت تعقیب پلیس بود تا این‌که دو روز پیش شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها به پلیس گفت: ابتدا با پخش کارت‌های تبلیغاتی در مورد رمالی و آینده‌نگری، طعمه‌هایم را شکار می‌کردم. سپس با فریب افراد به بهانه رفع بلا، از آنها کلاهبرداری می‌کردم. با این ترفند از هر فرد از 20 تا 50 میلیون تومان دریافت می‌کردم.

سرهنگ محمدرضا ایران‌نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در این باره گفت: رمال کلاهبردار با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها