با سلام. علت صدای زنگ که بعضی وقت‌ها در گوش انسان شنیده می‌شود، چیست؟ 547****0913
کد خبر: ۹۵۷۷۶۱

جام‌جم: خواننده گرامی ما بارها در صفحه سلامت در باره وزوز گوش گزارش داشته‌ایم که آخرین بار 30 فروردین 1395 به چاپ رسیده است. با این حال خوب است بدانید، وزوز گوش علت‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض صداهای بلند، گوش کردن موزیک با صدای زیاد با هدفن، کار در محیط‌ پرسروصدا و صداهای ناگهانی شدید مثلا در مراسم چهارشنبه‌سوری، ازجمله علل وزوز یا همان زنگ زدن گوش است. البته این عارضه می‌تواند نشانه ابتلا به برخی بیماری‌های گوش داخلی، میانی، خارجی و عصب گوش هم باشد و با مصرف دخانیات و افزایش استرس تشدید می‌شود.

با سلام. آیا آدامس برای سلامت مضر است؟ 547****0913

جام‌جم: خواننده عزیز. جویدن آدامس به خودی خود مضر نیست، اما جویدن آدامس باعث بلع مقادیر زیاد هواو نفخ شکم می‌شود. بنابراین باید از مصرف مکرر آن پرهیز کنید.

با سلام

1 ـ برای سفید کردن دندان از چه مارک خمیر دندانی استفاده کنیم؟ غیر از خمیر دندان از چه چیزهای دیگری می‌شود استفاده کرد؟

2 ـ من یک خمیر دندان با نام el-ce med خریده‌ام که گفتند آلمانی و خوب است، اما نام و نوشته روی بدنه خمیر دندان با دست خیس پاک می‌شود. آیا ممکن است قلابی باشد؟

3 ـ آیا داروی گیاهی برای سفیدی دندان وجود دارد؟ 710****0938

جام‌جم: ما در صفحه سلامت روزهای یکشنبه ستون یادداشتی به نام دندان قروچه داریم که در آن، دکتر کیوان ساعتی موضوعات مختلف دندانی را مورد بررسی قرار می‌دهد. از ایشان خواهیم خواست، یادداشتی درباره انواع خمیر دندان و تاثیر آن بر سفیدکنندگی دندان بنویسند.

با سلام، اگر کسی ویروس زگیل تناسلی داشته باشد، شست و شوی لباس‌های زیر او با لباس دیگران ویروس را منتقل می‌کند یا نه؟ 761****0911

جام‌جم: راه اصلی انتقال این بیماری، مقاربت جنسی است؛ اما احتمالا راه‌های انتقال دیگری نیز دارد که هنوز ناشناخته است. به بیان دیگر مشاهده شده هرگونه تماس جلدی با ناحیه تناسلی ممکن است به انتقال یا ابتلا به این بیماری ‌منجر شود.

با سلام. غذای پخته و سرخ شده را چند وقت می‌توان در فریزر نگهداری کرد؟

129****0918

جام‌جم: خواننده محترم، غذا نباید برای مدت نامحدود داخل فریزر نگهداری شود؛ بویژه انواع سوپ، غذاهای آب پز، گوشت پخته، غذاهای استیکی برشته شده.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها