در نخستین روز هفته، سه مرد که به اتهام قتل‌های جداگانه دستگیر شده و در آستانه مجازات اعدام قرار گرفته بودند، با گذشت اولیای دم بخشیده شدند.
کد خبر: ۹۵۷۳۷۵

نخستین اعدامی بخشیده شده مردی بود که 13 خرداد 92 در جریان درگیری با مردی در بجنورد او را کشته و در زندان به سر می‌برد . او به قصاص محکوم شده و در آستانه مجازات اعدام بود که اولیای دم او را بخشیدند. دومین اعدامی هم مردی 40 ساله بود که از سال 89 به اتهام قتل فردی در زندان و به قصاص محکوم شده بود که از سوی اولیای دم بخشیده شد. سومین زندانی هم به اتهام قتل همسرش در سال 90 دستگیر و به اعدام محکوم شده بود که اولیای دم او را به خاطر فرزندانش بخشیدند.

دستگیری قاتل پلیس

دومین روز هفته، ماموران یک متهم سابقه‌دار و همدستانش را که در جریان درگیری با ماموران در آق‌قلا ماموری را به شهادت رسانده و سه نفر را زخمی کرده بود، دستگیر کردند.

این متهم و همدستانش از چندی پیش با شکایت شهروندان یکی از روستاهای آق‌قلای استان گلستان تحت تعقیب پلیس قرار داشتند تا این‌که ماموران اداره امنیت عمومی پلیس شهرستان آق‌قلا برای شناسایی و دستگیری آنها وارد عمل شده و سرانجام مخفیگاه آنها را در دامداری پیدا کردند. ابتدا پنج نفر را در آنجا دستگیر کردند و در ادامه در جست‌وجوی دو نفر دیگر بودند که یکی از آنها دستگیر شد، اما دیگری به تیراندازی به سوی ماموران پرداخت و یکی از ماموران را به شهادت رساند و سه نفر دیگر را مجروح کرد. سرانجام خودش هم که در نیزارهای اطراف روستا پنهان شده بود، دستگیر شد.

مرگ مرموز 2 عضو خانواده پزشک تبریزی

در سومین روز هفته، نامزد و مادربزرگ پزشک خوش‌خط تبریزی پس از خوردن غذای مسموم جان خود را از دست دادند. پدر و مادر این پزشک نیز به دلیل مسمومیت تحت مراقب‌های ویژه هستند. روز قبل از تاسوعا فردی ناشناس غذای نذری برای دکتر علیرضا صلحی ‌آورد و او نیز غذا را به خانه ‌برد. خانواده این دکتر پس از خوردن غذا دچار مسمومیت شده و بلافاصله به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند که این حادثه تلخ برایشان رخ داد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، ظاهرا غذا به ماده‌ای به نام سیانیک یا قرص برنج آلوده بوده است. پلیس تحقیقات برای دستگیری عامل حادثه و رازگشایی از این جنایت را آغاز کرده است.

شتر خشمگین 4 نفر را مصدوم کرد

در چهارمین روز هفته شتری خشمگین در یکی از شهرهای یزد چهار نفر را مصدوم کرد. روز تاسوعا مردم در حال برگزاری مراسم عزاداری در یکی از شهرهای یزد بودند که شتری رم و چهارنفر را مصدوم کرد. سه نفر از مصدومان سرپایی درمان شدند و یک نفر دیگر روانه بیمارستان شد.

سرعتگیر، ناجی کودک شد

در پنجمین روز هفته پسر 6 ساله‌ای هنگام خوردن غذا، تکه بزرگی گوشت قیمه در گلویش گیر کرد. خانواده او با اورژانس تهران تماس گرفتند و برای نجات فرزندشان کمک خواستند.

امدادگران اورژانس برای کمک‌رسانی به محل حادثه در منطقه تهرانپارس اعزام شدند. امدادگران عملیات نجات او را آغاز کردند که حال کودک کمی بهبود یافت، اما گوشت همچنان در گلوی او گیر کرده و خارج نشده بود.

یکی از امدادگران اورژانس موتوری کودک را با خود به سمت بیمارستان برد تا اقدامات بیشتر روی او انجام گیرد که در مسیر، بعد از عبور از تعدادی سرعتگیر گوشت، از گلوی کودک خارج شده و تنفس او به شرایط عادی برگشت و این کودک نجات یافت.

2 اسید‌پاش تحت تعقیب پلیس

در ششمین روز هفته دو مرد جوان به مغازه خرازی مرد 25 ساله‌ای در یکی از محله‌های گتوند رفتند و پس از درگیری، اسیدی را که همراهشان آورده بودند، روی مرد مغازه‌دار پاشیدند و با خودروی وانت از محل دور شدند. اهالی که متوجه حادثه شده بودند، مرد مصدوم را به بیمارستان گتوند منتقل کردند و ماجرا را به پلیس خبر دادند. بررسی‌‌های اولیه نشان می‌دهد انگیزه متهمان از این اسیدپاشی باید شخصی باشد. ماموران در جست‌وجوی دو مرد اسید‌پاش هستند تا با دستگیری آنها انگیزه‌شان از این اسید‌پاشی مشخص شود.

بازی کودکان با دیوار مرگ

در بعدازظهر هفتمین روز هفته چهار کودک در حال بازی با طناب آویز لباس در حیاط خانه پدربزرگشان در روستای «سینگ» شهرستان دامغان بودند که دیوار سه متری ریزش کرد. با حضور ماموران و امدادگران اورژانس در آنجا مشاهده کردند چهار کودک خردسال در حال بازی در این مکان بودند ناگهان دیوار گلی ریزش کرده و آنها در میان آوار گرفتار شده‌‌اند. امدادگران عملیات نجات را آغاز کردند، اما در این حادثه پسری پنج ساله و دختری 9 ساله فوت کردند و دو کودک هشت ساله مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها