نیروی هوایی انگلیس که تعدادی جنگنده در سوریه و عراق دارد با تجهیز جنگنده‌های انگلیسی به موشک‌های پیشرفته هوا به هوا اجازه شلیک به جنگنده‌های روسی را به خلبانان خود داد.
کد خبر: ۹۵۵۶۹۹
مجوز خلبانان انگلیسی برای شلیک به جنگنده‌های روسی در عراق و سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، از آنجایی که روابط غرب و روسیه همواره بدتر و بدتر شده است، نیروی هوایی بریتانیا به خلبانان خود این اجازه را داده است که به جنگنده‌های روسی در سوریه و عراق شلیک کنند.

به نوشته روزنامه تایمز، خلبانان تورنادوهای بریتانیایی از برقراری ارتباط با جنگنده های روسی در حین عملیات منع شده‌اند ولی این جنگنده‌ها به موشک‌های هوا به هوا مجهز بوده و اجازه دارند برای دفاع از خودشان در هنگام تهدید از سوری خلبانان روسی دفاع کنند.

منبعی ناشناس به روزنامه تایمز گفته است اگر هواپیماهای بریتانیایی در شرایطی قرار بگیرند که احتمال حمله هوا به هوا وجود دارد، اولین کاری که یک خلبان بریتانیایی سعی در انجام آن خواهد داشت این است که از فضایی که در آن روس‌ها فعالیت دارند دور شود. اما اگر به سوی یک خلبان انگلیسی شلیک شود یا اگر خلبانی متوجه شود که در معرض حمله قرار دارد اجازه دفاع از خود را خواهد داشت.

وی در ادامه گفت جنگنده‌های بریتانیایی به موشک‌های هوا به هوای کوتاه‌برد پیشرفته مجهز می‌شوند. این موشک‌ها که هریک 200 هزار پوند ارزش دارند سرعتی 3 برابر سرعت صوت داشته و برد بیشتری از موشک‌های هوا به هوای معمولی دارند که به خلبانان بریتانیایی این امکان را می‌دهد بدون اینکه خودشان هدف هواپیمای دشمن قرار بگیرند، هواپیمای دشمن را سرنگون کنند.

این منبع در ادامه گفت از آنجایی که تا کنون تهدید حملات هوا به هوا برای تورنادوهای بریتانیایی کم بود، تا کنون این جنگنده‌ها تنها به بمب‌هایی با امکان هدایت ماهواره‌ای مجهز بودند. اما هفته گذشته شرایط تغییر کرد و بریتانیا باید آماده پاسخگویی باشد.

وی درادامه گفت که باید از خلبانان بریتانیایی در سوریه محافظت کرد چرا که تنها یک قدم تا جنگ فاصله هست و اگر تنها یک هواپیما بر فراز سوریه ساقط شود، تمام شرایط تغییر و جنگی آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
روح الله
-
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
البته خلبانان انگلیسی با تمام توان دارن از داعش حمایت میكنند بایدم به دشمنان داعش حمله كنند لعنت بر سردمداران غرب
ناصر
-
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
این انگلیسی های روباه پیر هم چی حرف میزنند انگار موشك های هوا به هوای روسی هیچ هستند یا خلبانان روسی آماتو هستند , جائیكه سوخو -۳۰ , سوخو -۳۳ , سوخو - ۳۵ , میگ ۲۹ باشد تورنادو ها حرفی برای گفتن ندارند . انگلیسی ها دوباره جو گیر شدند .
ایرانمهر
-
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
نمی دونم این سوریه بدبخت چه گناهی كرده كه محل عقده گشائی قدرت های بزرگ و كوچك شده...!!!؟
ولی این رو خوب می دونم كه اگه به هر دلیلی اونجا جنگی بین این گردن كلفتها در بگیره بدون شك یه طرف جنگ ما هستیم. و این بار خیلی های دیگه هم سعی می كنند كه زهر خودشون رو به ما وارد كنند. و اون وسط، قطعا روسیه هم خودش رو كنار می كشه و ما تنها می مونیم . باید خیلی مواظب بود
ساسان
-
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
۰
۰
در تمرین هوایی چند سال پیش كه بین خلبان انگلیسی و هندی بود یادم میاد سوخو -۳۰ های هندی با نتیجه ۵ بر ۲ یوروفایتر تایفون های انگلیسی را شكست دادند تازه یوروفایتر تایفون از جنگنده های پاناویا تورنادو مدرن تر و پیشرفته تر بودند , اینها بیشتر برای خوراك رسانه است كه جنگ روانی راه اندازی كنند علیه روسیه همان طور كه علیه ایران جنگ روانی و رسانه ای راه میندازند . انگلیسی ها , فرانسوی ها , آمریكایی ها روزی چوب كارهایشان را خواهند خورد همین تروریست ها روزی به دامن خودشان خواهند افتاد آن زمان است كه به قول شاعر شاهنامه آخرش خوش است .

نیازمندی ها