مدارک جنجالی بیشتری منتشر شد

ادامه رسوایی اخلاقی ترامپ

به دنبال منتشر شدن فیلمی درباره دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه که در آن از الفاظ رکیکی درباره زنان استفاده کرده بود، شخصیت‌ها و افراد مهمی در این حزب به حمایت خود از این نامزد جنجالی پایان دادند.
کد خبر: ۹۵۵۰۴۶

سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا حمایت خود را از دونالد ترامپ پس گرفت. مک‌کین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: غیرممکن است حتی به صورت مشروط هم به حمایت از ترامپ ادامه داد. مک‌کین افزود: من هرگز به یک نامزد ریاست جمهوری دموکرات رای نداده‌ام و به هیلاری کلینتون هم رای نمی‌دهم. ما نام برخی از جمهوریخواهان محافظه‌کار خوب را که برای پست ریاست جمهوری صلاحیت دارند، می‌نویسیم.

در همین حال کاندولیزا رایس، وزیرخارجه آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری جورج بوش نیز در فیسبوک نوشت: «بس است! دونالد ترامپ نباید رئیس‌جمهور باشد. بهتر است کناره‌گیری کند.» همچنین آرنولد شوارتزنگر بازیگر سرشناس هالیوود و فرماندار پیشین کالیفرنیا به جمع جمهوریخواهانی پیوست که از دونالد ترامپ حمایت نمی‌کنند. این بازیگر در یک بیانیه نوشت:‌ «برای نخستین بار از سال 1983 که شهروند آمریکا شدم به نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری رای نخواهم داد. همانند بسیاری از آمریکایی‌ها این انتخابات مرا هم سردرگم کرده است. هنوز به طور قطعی نمی‌دانم که به چه کسی رای خواهم داد.»

از زمان انتشار این فیلم، دست‌کم ده سناتور جمهوریخواه گفته‌اند که به دونالد ترامپ، نامزد حزبشان رای نمی‌دهند یا حتی از او خواسته‌اند از رقابت کنار بکشد. این فیلم حتی واکنش همسر خود ترامپ را نیز به همراه داشت. در همین رابطه ملانیا ترامپ اعلام کرد: «کلماتی که همسرم به کار برده، به نظر من غیرقابل قبول و توهین‌آمیز است. اینها معرف مردی که من می‌شناسم نیست.» با این حال همسر ترامپ گفته است امیدوار است همان‌طور که او عذرخواهی همسرش را پذیرفته است، مردم هم عذرخواهی او را بپذیرند و روی موضوعات مهم‌تری تمرکز کنند که در حال حاضر آمریکا و جهان با آن روبه‌رو هستند.

مایک پنس، معاون ترامپ و فرماندار ایندیانا نیز در جمع هواداران حزب جمهوریخواه در ویسکانسین شرکت نکرد. پنس طی بیانیه‌ای گفت: «من نمی‌توانم از صحبت‌های ترامپ چشم‌پوشی کرده، آنها را هضم کنم و از صحبت‌های او دفاع کنم. ما برای خانواده او دعا می‌کنیم و منتظریم تا ببینیم او از فرصتی که در مناظره دوم دارد، چگونه استفاده خواهد کرد.»

با وجود این واکنش‌های شدید و درخواست از ترامپ برای ترک انتخابات، او طی یک مصاحبه تلفنی گفت: «این امر هرگز اتفاق نمی‌افتد و من تا انتهای رقابت‌های انتخاباتی هرگز تسلیم نخواهم شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها