دم رویانی‌ها گرم

احتمالا همه ما در میان اطرافیانمان زن و شوهرهایی داشته‌ایم یا دست‌کم در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌ایم که به دلیل مشکلات باروری و فرزندآوری یا از یکدیگر جدا شده یا برای درمان به کشورهای مختلف سفر کرده‌ و متحمل هزینه‌های فراوانی شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۴۷۴۳

اما آن‌طور که رئیس پژوهشگاه رویان اعلام کرد این مرکز از 25 سال گذشته در زمینه پزشکی تولید مثل فعالیت‌های جدی داشته است و موفقیت‌های قابل‌توجهی در حوزه ناباروری کسب کرده و اگر در گذشته زوج‌ها برای درمان ناباروری به خارج از کشور می‌رفتند، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که جریان به صورت معکوس رخ می‌دهد.

تا آنجا که ما در خبرها خوانده و شنیده‌ایم الان از هر 10 زوجی که دچار مشکل ناباروری هستند در همین مملکت خودمان بین 4 تا 5 زوج توانایی فرزندآوری پیدا می‌کنند که جای دست مریزاد دارد.

گورابی با بیان این‌که آمار درمان ناباروری در کشور بین 35 یا 40 درصد است، خاطرنشان کرد: این آمار قابل قبولی است که البته با پژوهش‌های بیشتر قابلیت ارتقا وجود دارد، همچنین یکی از زمینه‌های پزشکی که می‌تواند خدمات قابل قبولی را به بیماران خارجی ارائه دهد درمان ناباروری است و بخصوص کشورهای همسایه و افرادی که تمایل دارند روند درمان را در یک کشور اسلامی دنبال کنند، پتانسیل‌های خوبی در کشور وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها