انتشار یک فایل ویدئویی قدیمی از دونالد ترامپ موجی از انتقادات علیه نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به راه انداخت.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۰

در این فیلم که روزنامه واشنگتن‌پست جمعه‌شب منتشر کرد، ترامپ با لحنی مفتخرانه از تلاش‌هایش برای برقراری روابط جنسی با زنان سخن گفته و عنوان می‌کند: «وقتی آدم ستاره باشد آنها (زنان) اجازه هر کاری را به او می‌دهند.» ترامپ در بخش‌های دیگر این فایل ویدئویی از رکیک‌ترین الفاظ برای توصیف تلاش‌هایش برای برقراری روابط جنسی با زنان استفاده می‌کند. وی همچنین به یک مورد از تلاش ناموفقش برای فریب جنسی یک زن اشاره می‌کند.

روزنامه واشنگتن‌پست می‌نویسد: این ویدئو، پنج ماه بعد از ازدواج دونالد ترامپ با همسرش «مالنیا» ضبط شده است. مطابق توضیح واشنگتن‌پست، این ویدئو زمانی ضبط شده که ترامپ همراه با بیلی بوش، مجری وقت برنامه بازدید هالیوود عازم محل ضبط سریالی با حضور افتخاری دونالد ترامپ بوده‌اند. بیلی بوش در حال حاضر یکی از مجریان برنامه «Today» در شبکه «NBC» است.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قرار بود روز گذشته در برنامه جمهوریخواهان در ایالت ویسکانسین شرکت کند و ترامپ نیز دعوت داشت، اما او پس از شنیدن سخنان مبتذل ترامپ، نظرش عوض شد. رایان جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای گفت:‌ از آنچه که امروز شنیدم، مشمئز شدم. باید از زنان دفاع کرد و به آنها احترام گذاشت نه این‌که آنها را به صورت مادی تصور کنیم. جنجال این ویدئو به قدری بود که ترامپ برای اولین بار طی یک سال گذشته مجبور به عذرخواهی در این زمینه شد. ترامپ جمعه‌شب در پیامی توئیتری نوشت: «هر کس مرا می‌شناسد می‌داند که این سخنان نشانگر کسی که من هستم، نیست. من این حرف‌ها را زدم. اشتباه کردم. معذرت می‌خواهم. من هرگز نگفتم یک آدم ایده‌آل هستم و به چیزی که نیستم هم وانمود نکردم. چیزهایی گفتم و کارهایی کردم و الان متاسفم.»

علاوه بر این، برخی جمهوریخواهان از جمله مایک کافمن، از اعضای کنگره از ایالت کلرادو خواسته‌اند تا نامزدی ترامپ از طرف حزب جمهوریخواه لغو شود. او تاکید کرد: برای صلاح کشور و دادن فرصتی به جمهوریخواهان برای شکست هیلاری کلینتون، ترامپ باید کناره‌گیری کند. از دیگر شخصیت‌های سرشناس جمهوریخواه که به سخنان ترامپ حمله کردند، می‌توان به تد کروز، مارک روبیو و جان مک‌کین اشاره کرد. رینس پریباس، رئیس کمیته ملی حزب جمهوریخواه نیز در بیانیه‌ای گفت: «درباره هیچ زنی هرگز نباید به این نحو یا با کاربرد این الفاظ صحبت کرد.»

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در توئیتر نوشت:‌ این وحشتناک است. نمی‌توانیم اجازه دهیم این مرد رئیس‌جمهور شود.

در خبر دیگری در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد در حالی که یک ماه تا موعد رسمی برگزاری انتخابات سراسری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی است، باراک اوباما با حضور در یک صندوق اخذ رای در شیکاگو، به صورت پیش از موعد در انتخابات سراسری ریاست جمهوری 2016 برای تعیین جانشین خود شرکت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها