محمد کشاورز برای همیشه پیراهن تیم ملی فوتسال را از تن درآورد

خداحافظی کاپیتان دوست داشتنی

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران که به دلیل آسیب‌دیدگی در دیدار رده‌بندی جام جهانی حضور نداشت، به فاصله چند ساعت قبل از آغاز این مسابقه تصمیم خود مبنی بر خداحافظی از مسابقات ملی را به صورت رسمی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۱۸۰۱

محمد کشاورز در پیامی که به همین منظور رسانه‌ای شد، نوشت: «بیش از 13 سال با افتخار و عشق در خدمت تیم ملی بوده‌ام و برای سربلندی کشور و مردم خوب و عزیزم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌ام. امروز که از تیم ملی خداحافظی می‌کنم خوشحالم که به لطف خدا و دعای شما مردم عزیز آرزوی دیرینه‌ام که شکست برزیل پرافتخار‌ترین تیم دنیا و حضور در جمع چهار تیم برتر دنیا بوده تحقق یافته و از این بابت خد را شکر می‌کنم. به نظرم حال وقت آن رسیده که فرصت را به جوان‌ترها داده و به آینده فوتسال کشور بیش از پیش خوشبین باشیم. امروز را همچون روز اول حضور در تیم ملی هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم. تمام انگیزه من در تیم ملی کسب افتخار برای کشورم و شاد کردن مردم بوده و در زمان‌ها و بازی‌هایی که موفق به این کار شده‌ام از خدا ممنونم و آن را وظیفه خود دانسته و در زمان‌هایی که علی‌رغم تمام تلاشم ناموفق بوده‌ام عذرخواهی می‌کنم. در این سال‌ها افراد زیادی به من کمک کرده‌اند که تعدادشان بسیار زیاد است که از تک تکشان تشکر می‌کنم و خود را مدیون آنها می‌دانم. در پایان تشکر اصلی را از شما مردم بزرگ کرده که همیشه حامی من و تیم ملی فوتسال بوده‌اید که مطمئنم نمی‌توانم محبت شما را جبران کنم.»

کشاورز که 14 تیر سال 61 در شهرری متولد شد، فوتسال باشگاهی را از 15 سالگی با تیم سایپای ری آغاز کرد. او طی شش سال نخست علاوه بر سایپا، در تیم‌های دارایی ری، بازیافت تهران، پاسارگاد و کوثر بازی کرد، اما حضور در تیم شن سای ساوه در سال 82 برای این مدافع فصل تازه‌ای رقم زد. کشاورز در 21 سالگی برای نخستین بار پیراهن تیم ملی فوتسال را پوشید و همان سال همراه با تیم باشگاهی‌اش نخستین قهرمانی را در سوپرلیگ ایران تجربه کرد. چند ماه بعد تیم ملی فوتسال ایران با همراهی محمد کشاورز قهرمان جام ملت‌های سال 2004 شد تا این آغازی باشد برای افتخارآفرینی‌های پسر با اخلاق فوتسال ایران در عرصه‌های بین‌المللی.

حالا با گذشت نزدیک به 13 سال از آن روزها کلکسیون افتخارات این بازیکن پر است از عناوین ارزشمند ملی و باشگاهی. پنج قهرمانی با تیم ملی در جام ملت‌های آسیا (2004، 2007، 2008، 2010 و 2016)، دو قهرمانی در بازی‌های آسیایی داخل سالن (2007 و 2013)، یک قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها (2009)، دو قهرمانی در رقابت‌های فوتسال غرب آسیا (2007 و 2012)، چهار قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا (2006، 2010، 2012 و 2015) و شش قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران (2004، 2006، 2010، 2011، 2013 و 2016)، 20 مدال طلایی است که محمد کشاورز در این سال‌ها به گردن آویخته و بر آنها بوسه زده است. در کنار همه این افتخارات باید به یک افتخار ارزشمند دیگر هم اشاره کرد؛ موفقیتی بزرگ که در سال 2011 به دست آمد و به انتخاب محمد کشاورز به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا انجامید.

کشاورز باوجود آن که در همه این سال‌ها در پست دفاع بازی می‌کرد، دو بار هم در سال‌های 2011 و 2012 به عنوان بهتر ین بازیکن جام باشگاه‌های آسیا معرفی شد تا یکی از پرافتخارترین مدافعان تاریخ فوتسال لقب بگیرد. کشاورز در این سال‌ها گل‌های زیادی برای تیم ملی فوتسال به ثمر رسانده، اما بدون شک گل سرنوشت‌ساز او به برزیل در وقت‌های اضافی دیدار دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2016، به این زودی‌ها از یادها پاک نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها