زنگنه: ایران تولید نفت خود را کاهش نمی دهد

اظهار نظر وزیر نفت کشورمان مبنی بر عدم محدودسازی تولید نفت و افزایش تولید نفت ایران به ۴ میلیون بشکه در روز، قیمت سبد نفتی اوپک را کاهش داد.
کد خبر: ۹۵۰۲۶۱
زنگنه: ایران تولید نفت خود را کاهش نمی دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه اجلاس مجمع بین‌المللی انرژی در الجزیره اعلام کرد: ایران در نشست مشورتی اوپک به دنبال امضای توافق نیست و عرضه نفت خود را محدود نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این کشور تولید نفت خود را در سطح کنونی تثبیت نمی‌کند، تصریح کرد: ایران قصد دارد تولید روزانه نفت خود را به چهار میلیون بشکه برساند.

این عضو کابینه دولت تاکید کرد: برنامه ما این نیست که در این ٢ روز به توافق برسیم؛ ما برای مشارکت در مجمع بین‌المللی انرژی و همچنین برای شرکت در نشست غیر رسمی اوپک که تنها برای تبادل دیدگاه است و نه بیشتر، به اینجا آمدیم.

وی همچنین اعلام کرد: ایران قصد دارد سهم حدود ١٣ درصدی خود از مجموع تولید نفت اوپک در دوران پیش از تحریم را دوباره به دست بیاورد. با توجه به رسیدن مجموع تولید نفت اعضای اوپک به ٣٣ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در ماه اوت امسال، ایران باید چهار میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه نفت تولید کند تا بتواند به سهم ١٣ درصدی خود بازگردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها