همیشه بین زرنگ‌بازی دزدها و سهل‌انگاری مالباخته‌ها رابطه‌ای وجود دارد. این‌که چرا دزد فرصت می‌کند دست به سرقت بزند و این‌که چرا مالباخته چنین فرصتی به او می‌دهد نکته‌ای است که نباید از آن غافل شویم.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۲

البته مطالعه اجتماعی درباره علت و انگیزه‌های سرقت‌ها نیز در جای خود باید مورد بررسی قرار بگیرد. اما آنچه مهم است این‌که اگر هوشیار باشیم شرایطی ایجاد نمی‌کنیم که دچار مشکل بشویم. پلیس طرح‌های انتظامی و کنترلی خود را افزایش داده و پیشگیری از وقوع این‌گونه سرقت‌های خیابانی در دستور کار ماموران انتظامی قرار دارد. اما آنچه مهم است این‌که شهروندان باید نقش خود را در پیشگیری از وقوع سرقت‌ها بخوبی ایفا کنند و همکاری لازم را با ماموران پلیس داشته باشند.
یکی از این موارد مراقبتی نحوه استفاده از گوشی تلفن همراه در خیابان‌ها و معابر است. می‌توانید گوشی تلفن را در دستی بگیرید که نزدیک دیوار یا مانع دیگری باشد. در خیابان سعی شود از هندزفری استفاده شود. گوشی را در زمانی که با آن کاری ندارید در دست نگیرید.
وقوع پنج سرقت در یک روز می‌تواند هشداری باشد تا حواسمان را بیشتر جمع کنیم.
-‌ زن 21 ساله در اطراف میدان کوثر مشهد هنگام گفت‌وگو با تلفن همراه مورد توجه سارق موتور سوار قرار گرفت. دزد گوشی‌قاپ او را زیر نظر گرفت و در یک لحظه گوشی تلفن همراهش را قاپید و متواری شد.
-‌ جوان 33 ساله که هادی نام دارد در خیابان پیروزی سرگرم گفت‌وگو با تلفن همراه خود بود. دو جوان موتورسوار در یک چشم به هم زدن به او نزدیک شده و گوشی تلفن همراهش را قاپیدند.
-‌ جوان 34 ساله که حامد نام دارد در خیابان لادن طعمه دو سارق موتورسوار گوشی‌قاپ شد. ماموران کلانتری 28 این سرقت را پیگیری می‌کنند.
- سارقان موتورسوار گوشی تلفن همراه جوان 26 ساله‌ای به نام مرتضی را در خیابان مهرآباد از دستش قاپیدند و به سرعت فرار کردند. ماموران کلانتری گلشهر تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده‌اند.
- نوجوان 12 ساله‌ای به نام علی 25 شهریور در خیابان محور واقع در شهرک ثامن مشهد گوشی تلفن همراهش را به دست گرفته بود که جوانی موتورسوار گوشی را از دستش قاپید
و متواری شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها