بدون برنامه و نقشه مرتکب قتل می‌شوند، اما جنایت‌های هولناکی را رقم می‌زنند. در لحظه قتل حالت عادی نداشتند و مدعی‌اند، نمی‌دانند چطور مرتکب قتل شده‌اند. بعد از معاینه در پزشکی قانونی و تائید جنونشان به جای زندان و چوبه‌دار راهی بیمارستان روانی می‌شوند. این هفته سراغ این قاتلان رفته‌ایم که تحت تاثیر جنون و اختلالات روانی مرتکب قتل شده‌اند.
کد خبر: ۹۴۹۹۸۳

دکتر مهدی صابری، رئیس بخش معاینات روانی پزشکی قانونی تهران درخصوص این مجرمان می‌گوید: جنون آنی طی یک فرآیند اختلال شخصیتی برای متهم بروز می‌کند. همیشه نمی‌توان عنوان کرد که اختلالات شخصیتی باعث جنون آنی شده است. تنها افرادی که دچار جنون آنی می‌شوند بر اعمال و رفتار خود هیچ‌گونه مدیریتی ندارند و نمی‌توانند در قبال رفتارهای خود تصمیم‌گیری صحیحی داشته باشند. خیلی از مواقع دادگاه‌ها برای صدور یک حکم زیر بار بروز جنون آنی نمی‌روند و این موضوع در بعضی از موارد به قدری مشکوک است که نمی‌توان نظر صحیحی در خصوص آن داد. کسی که قدرت ندارد تا رفتار خود را کنترل کند مسئولیتی ندارد و قانون وی را رافع مسئولیت کیفری می‌داند.

جنایت نابغه

گاهی نابغه‌ها هم دچار جنون می‌شوند. مانند نابغه‌ای که در حالت جنون مادرش را کشت. ساعت ٨ شب ٢٩ دی ٩٣ به ماموران کلانتری ١٣٣ شهر زیبا خبر یک حادثه هولناک رسید. پسر جوانی با پلیس تماس گرفت و گفت مرد همسایه‌شان حالت طبیعی ندارد و با مادرش درگیر شده است. ماموران پس از حضور در خانه با مرد خونسردی رو به رو شدند که آبمیوه می‌خورد. او به ماموران گفت: «مادرم را کشته‌ام و جسدش در خانه است.» در ادامه مشخص شد که سیامک ٥٠ ساله یک نابغه ریاضی و نجوم است که با انگیزه‌ای عجیب دست به قتل مادرش زده بود.

سیامک در بازجویی‌ها گفت: مادرم یک شیطان بود. او همین چند ساعت پیش وقتی من با هواپیما از اوکراین به ایران برمی‌گشتم دو میگ (هواپیمای جنگی) به آسمان فرستاد تا هواپیمای من را منفجر کند. امشب هم وقتی با او درگیر شدم هرچه بیشتر کتکش می‌زدم او قدرتش بیشتر می‌شد و برای همین دستم را در دهانش فرو بردم و ناگهان او دیگر نفس نکشید.

قاتل معروف

معروف ترین قاتل مجنون هم عامل جنایت در وحدت اسلامی تهران است. مردی که در اقدامی هولناک سر پسر بچه 10 ساله‌ای را برید. اشکان پس از دستگیری در بازجویی‌ها گفت: صدایی به من می‌گفت چاقو را بردار و به خیابان برو. من هم چاقو را برداشتم و به خیابان آمدم. در آنجا با پسر بچه‌ای رو به رو شدم و با چاقو سرش را بریدم. متهم دو بار از سوی کمیسیون پزشکی قانونی معاینه شد و جنوش تائید شد.

عشق و جنون

کسی برایش به خواستگاری نرفت و او در اقدامی جنون‌آمیز اعضای خانواده‌اش را کشت، 21مرداد سال گذشته ماموران پلیس در تماس اهالی ساختمانی در شهرک غرب در جریان وقوع جنایت هولناکی در ساختمان چهار طبقه خیابان بهار شهرک‌غرب قرار گرفتند. با حضور تیم جنایی در محل مشخص شد پسر 35 ساله پدر، مادر و خواهرش را با چاقو مجروح کرده که پدر 66 ساله خانواده در دم جانش را از دست داده و مادر 59 ساله و خواهر 33 ساله‌اش به بیمارستان منتقل شدند و ماموران پسر جنایتکار را در محل قتل دستگیر کردند.

دقایقی از بررسی صحنه جرم نگذشته بود که مسئولان بیمارستان اعلام کردند دختر این خانواده به نام مریم نیز بر اثر شدت جراحت جانش را از دست داده است. ساعتی بعد نیز مادر خانواده در بیمارستان جان سپرد.

او پس از دستگیری گفت: چند سال بود عاشق یک دختر شده بودم، اما خانواده‌ام به خواستگاری نمی‌رفتند. روز حادثه باز حرف خواستگاری شد که پدرم گفت آن دختر را به من نمی‌دهند. من هم عصبانی شدم و با چاقوی بزرگ آشپزخانه ضربه‌ای به تلویزیون زدم. من دیگر کنترلی روی رفتارم نداشتم و با چاقو ابتدا ضربه‌ای به پدرم زدم. او و خواهرم قصد فرار داشتند که آنها را نزدیک در ورودی زدم و بعد مادرم را در راه پله‌ها مجروح کردم. بعد از آن نمی‌دانستم چه کار کنم.

پسر جوان پس از معاینه در پزشکی قانونی مجنون شناخته شد.

قتل مرد همسایه

می گفت صدایی در گوشش می‌پیچیده و از او می‌خواست که همسایه‌اش را بکشد. در این پرونده حسین 37 ساله متهم است نهم تیر 89 همسایه خود به نام حجت‌الله را در کهریزک با ضربه‌های کارد به قتل رسانده است. متهم با تهیه چاقو و تخریب در خانه مقتول وارد خانه شد و مرد همسایه را در مقابل چشمان همسرش به قتل رساند.

در ادامه متهم به پزشکی قانونی منتقل شد و تحت معاینه قرار گرفت که کمیسیون پزشکی قانونی جنون او را تائید کردند. متهم هم در دفاعیاتش گفت: مدتی بود صدایی در گوشم می‌گفت که همسایه‌ات را بکش، من هم تحت تاثیر این صدا چاقویی تهیه کرده و پس از تخریب در خانه حجت‌الله، او را در مقابل چشمان همسرش با ضربه‌های کارد به قتل رساندم.

2 جنایت در پرونده مرد مجنون

مرد مجنون که برادرش را به قتل رسانده بود، پس از بیرون آمدن از بیمارستان پدرش را کشت. این قاتل مجنون چندی قبل به دلیل بیماری روانی که داشت اقدام به قتل برادر خود کرده بود که پس از دستگیری روانه زندان شد. او پس از مدتی که در زندان به سر می‌برد با اعلام رضایت ولی دم با دستور دادستان جهت درمان به بیمارستان رازی تهران منتقل و تحت درمان قرار گرفت و بهبود نسبی پیدا کرد. بنا به درخواست خانواده وی و با نظر بیمارستان مبنی بر بهبود نسبی، این فرد از این مرکز درمانی ترخیص شد و به خانه بازگشت و مدت‌ها بدون هیچ مشکلی به زندگی روزمره خویش ادامه داد. در ادامه با اعلام خبری مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از خیابان‌های شهرستان ساوه مشخص می‌شود که این قاتل مجنون این بار اقدام به قتل پدرش کرده و از منزل فرار کرده است. با حضور ماموران انتظامی در محل وقوع قتل مشخص می‌شود قاتل با ضربات متعدد چاقو پدرش را به قتل رسانده است.

با پیگیری پلیس قاتل در کمتر از 12 ساعت در شهرستان قم دستگیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها