ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 در زنانی که گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و دیگر مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب را زیاد مصرف می‌کنند، افزایش پیدامی کند. محققان فرانسوی که طی تحقیقی بلندمدت به وجود این رابطه پی برده‌اند، می‌گویند منابع عمده اسیدهای چرب زیانبار در مطالعه آنها گوشت، ماهی و غذاهای دریایی بوده است.
کد خبر: ۹۴۶۶۶۵

در این تحقیق، 71 هزار زن غیردیابتی در فاصله سال‌های 1993 تا 2011 مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و نتایج در انجمن دیابت اروپا در مونیخ آلمان ارائه شده است. دو اپید میولوژیست مرکز اپیدمی‌شناسی و سلامت عمومی در ویلجویف فرانسه می‌گویند، ما معتقدیم مردم می‌توانند مصرف گوشت را به میزان زیادی کاهش دهند. بسیاری از مردم بیش از میزان نیاز تغذیه خود گوشت مصرف می‌کنند.

این محققان می‌افزایند، ما نمی‌گوییم ماهی گزینه غذایی سالم و بی‌خطری نیست و قطعا به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است. مطالعه ما صرفا ارتباط میان مصرف این مواد غذایی و ابتلا به دیابت نوع 2 را در زنانی که اسیدهای چرب زیاد مصرف می‌کنند،‌ نشان می‌دهد. در این گروه، زنانی که اسیدهای چرب امگا 3 زیاد مصرف می‌کردند، 26 درصد بیشتر از زنانی که از نظر میزان مصرف، در پایین گروه قرارداشتند، ریسک ابتلا به دیابت داشتند.

مدیر برنامه بخش تغذیه بالینی دانشگاه تگزاس در این باره می‌گوید، وجود این ارتباط، آن چیزی است که ما انتظارش را نداشتیم. شواهد فراوانی بر مفید بودن این مواد غذایی دلالت دارند و چیزهای ناشناخته زیادی در این زمینه وجوددارد. با این حال کاهش مصرف گوشت برای افرادی که مصرف بالایی دارند، اقدام مفیدی است.

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

منبع: webmd.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها