تاثیر آراستگی را در هیچ جا نباید دست کم گرفت، بویژه اگر قرار باشد در یک جلسه مهم کاری سخنرانی کنید یا به عنوان یک استاد روبه‌روی چند دانشجوی جوان بایستید.
کد خبر: ۹۴۶۵۲۹

حسن سلیقه و دقت در انتخاب پوشش مناسب شغلتان، به ظاهر شما زیبایی و به شخصیت‌تان اعتماد به نفس بیشتری می‌بخشد. پس انتخابتان را با در نظر گرفتن این نکات هوشمندانه کنید.

خانم‌ها رسمی و با وقار: خوشپوشی برای حاضر شدن در محل کار را از همین فردا صبح آغاز کنید. هماهنگ کردن لباس‌ها کار پیچیده‌ای نیست، تنها کمی دقت و سلیقه می‌خواهد. برای شروع به فکر خرید چند دست لباس مناسب شغلتان باشید. مثلا خانم‌های کارمند به سراغ خرید مانتو و شلوارهای خوش‌دوخت کارمندی همرنگ باشند و برای تکمیل این پوشش با وقار از مقنعه‌هایی نوار‌دوزی شده و مدل‌دار به رنگ‌هایی نزدیک به لباسشان غافل نشوند. اما سادگی رنگ‌های خنثی (قهوه‌ای، مشکی و سفید) را که پذیرفته‌ترین رنگ‌ها برای پوشش رسمی در محیط کار هستند، می‌توانید با پوشیدن کیف و کفش مناسب بشکنید. به چشم آمدن هماهنگی و خوشپوشی شما در محل کار در کنار تمیز و مرتب بودن، بستگی زیادی به تن‌خور لباستان دارد. پس پوشیدن لباس‌های خیلی گشاد و کهنه را فراموش کنید. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید پوشش در محل کار تعریف خود را دارد. پس اگر در محل کار مقید به پوشیدن لباس فرم نیستید، بهتر است برای پوشش سراغ تیپ‌های نامتعارف و متفاوت نروید. استفاده بی‌جهت از رنگ‌های تند و شاد یا پوشیدن کفش و لباس‌های مهمانی، گردش و پیاده‌روی از شما تصویری خارج از چارچوب کارمندی و رفتار مناسب اجتماعی می‌سازد. پوشیدن صندل، دامن، کفش وکیف‌های مهمانی، مانتو و شلوارهای کوتاه و پاره از اشتباهات غیرقابل بخشش در پوشش محیط کار است.

مردها، هوشمندانه و کاریزماتیک: برای ما ضروری است طیف رنگ‌های کاربردی در فضاهای رسمی را بهتر بشناسیم و بیشتر به تن‌خور لباس‌های خود اهمیت بدهیم؛ نکته‌ای که در پوشش مردان کمتر به چشم می‌خورد. بجز کت و شلوارهای فرم برخی کارمندان بخش‌های دولتی و خصوصی عده‌ای بی‌توجه به موقعیت کاری خود نامناسب‌ترین و دم‌دست‌ترین لباس خود را برای حضور در محل کار انتخاب می‌کنند. در حالی که پوشش شما قرار است پیش از دانش و مهارتتان در برخورد با ارباب رجوع و دیگر همکاران معرف شخصیت‌تان باشد. پس اگر موفقیت مادی در کسب و کار برایتان اهمیت زیادی دارد کمی هم برای ظاهرتان وقت بگذارید و بعد از مطالعه در حوزه تناسب رنگ، مدل و جنس لباس‌های رسمی دست به انتخاب بزنید. یک دست کت و شلوار خوش‌دوخت یا پیراهنی ساده در نگاه اول از شما ظاهری حرفه‌ای و اهل فن می‌سازد. به علاوه دیگر اجزای پوشش مانند کیف و کفش که در تکمیل ظاهر شما نقش مهمی دارد. شما به فراخور جایگاه شغلی‌تان از رئیس تا کارمند و از کارگر تا معلم باید بدانید چه لباسی مناسب شغل شماست، مسلما پوشیدن تی‌شرت، کلاه، صندل، شلوارهای گشاد و فاق‌کوتاه برای شما به عنوان یک کارمند رسمی تمسخرآمیز خواهد بود. پس در هر شغلی که هستید انتخاب‌هایتان را دقیق و پوشش خود را هوشمندانه کنید.

تبارشناسی یک عضو ثابت پوشاک

نگاهی به دکمه‌های روی لباستان بیندازید تا ببینید همین دانه‌های ریز و درشت تا چه اندازه در زیبایی، پوشش و شکل دادن به تن خور لباس‌ها نقش دارند. دکمه یا تکمه که قدمت آن به حدود 3000 سال قبل از میلاد می‌رسد در ابتدا به صورت تزئینی روی لباس‌ها استفاده می‌شد تا این‌که گذر زمان اهمیت آن را در صنعت پوشاک دوچندان کرد. حالا که روزانه حداقل با چند دکمه با پوشیدن لباس‌هایمان سر وکار داریم بهتر است درباره تولد تا تولید آنها کمی بدانیم.

وقتی دکمه جدی گرفته شد: اولین دکمه‌ها از جنس صدف بودند که به صورت اشکال هندسی تراشیده و با نخ به لباس دوخته می‌شدند، اما با وجود این اختراع در روم باستان مردان و زنان خوشپوش از دکمه به عنوان وسیله‌ای برای بستن لباس استفاده نمی‌کردند، دکمه‌هایی که از استخوان، شاخ حیوانات، چوب و فلز یا صدف درست می‌شد، ولی برای آنها تنها جنبه آراستگی و تزئینی داشت. در آن زمان گیره، سنجاق و کمربند تنها ابزاری بودند که از آنها برای بستن لباس‌ها استفاده می‌شد چون هنوز کاربردی برای این دکمه‌های تازه متولد پیدا نشده بود.اما بعد از مدتی دکمه‌های کاربردی جای خود را به دکمه‌های تزئینی داد و رومی‌ها با خلق جا دکمه‌هایی با سوراخ‌های بزرگ برای عبور دکمه و در نهایت بستن درز لباس، تحولی بزرگ در دنیای مد و لباس به راه انداختند.

بازاری که به سرعت رونق گرفت: اما غائله به اینجا ختم نشد، چرا که با کاربرد دکمه تغییرات بزرگی در طراحی لباس اروپایی‌ها اتفاق افتاد. با ورود دکمه‌ها به اروپا از طریق تجار، فرانسه به سرعت اهمیت آن را کشف کرد و با تاسیس انجمن سازندگان دکمه، شروع به ساخت دکمه‌های زیبا از سنگ‌های قیمتی برای استفاده طبقه اشراف کرد. همزمان با به محبوبیت رسیدن این انجمن و محصولاتش دکمه به نمادی از اشرافیت و طبقات برتر اجتماعی تبدیل شد چون دهقانان و طبقات پایین، حتی اگر توانایی خرید این دکمه‌های با ارزش را داشتند، اجازه استفاده از آنها را برای بستن لباس خود نداشتند. بعد از مدتی طبقه اشراف تصویب کرد تا عموم مردم تنها مجوز استفاده از دکمه‌های پارچه‌ای و نخی را دارند. پس در این برهه جایگاه تزئینی دکمه دوباره پررنگ‌تر از کاربرد آن شد. محبوبیت دکمه روز به روز بیشتر می‌شد تا جایی که پادشاه فرانسه در ملاقاتی با پادشاه انگلیس لباسی تزئین شده از 13600 دکمه بر تن کرد. دکمه‌هایی ساخته شده از الماس و نقره که هیچ کس توان خرید و استفاده از آن را نداشت.

دنیای رنگارنگ دکمه‌های امروز: از قرن هجدهم به بعد دکمه‌ها در حجم وسیعی تولید می‌شد و هنرمندان زمان زیادی را صرف می‌کردند تا پرتره یا منظره‌ای را روی دکمه نقاشی کنند. این تغییرات و تحولات تا مدت‌ها ادامه داشت تا قرن بیستم که دکمه‌های طرح دار و جدید وارد بازار شد و دیگر لازم نبود که با دست روی دکمه‌ها نقاشی شود. انواع دکمه‌ها در انواع سایز و شکل از سر حیوانات گرفته تا اشکال میوه‌ها تولید شد و با ابداع پلاستیک و تولید دکمه‌های پلاستیکی،جنبه تزئینی و قیمتی آن کمرنگ و کمرنگ‌تر شد، اما این اختراع بشر با همه تغییر و تحولاتی که در این سال‌ها به خود دیده به جز بستن درز یقه، آستین و جلوی پیراهن و شلوار هنوز قابلیت تزئینی خود را حفظ کرده است. این روزها استفاده از این شکل هندسی رنگارنگ در طراحی لباس و زیورآلات به صورت کیف و کفش دکمه‌ای، زیورآلات و شال و روسری دکمه‌ای بسیار پرطرفدار است. شما هم می‌توانید با چرخ زدن در دنیای رنگارنگ دکمه‌ها لباس‌هایتان را از سادگی و یکنواختی بیرون بیاورید.

تمایز و تشخص: امروزه اگر به هر لباس‌فروشی معتبری بروید، متوجه می‌شوید که آنها روی دکمه حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، در واقع نه‌تنها نوع دکمه‌ای که به کار می‌برند از نمونه‌ها و رقبای دیگر متمایز است بلکه دکمه نمادی از اصل بودن لباس هم به شمار می‌رود، هر تولیدکننده‌ای نامش را به شکل و شیوه خاصی روی دکمه‌هایش حک و ثبت می‌کند و شما وقتی می‌خواهید به اصل بودن پوشاک‌تان اشاره کنید و برایش استدلالی داشته باشید دکمه‌ها را با نام آن تولیدکننده تطبیق می‌دهید.

دوبنده یا کمربند؟

دو بنده، بند شلوار یا ساسپندر یکی از جذاب‌ترین متعلقات در دنیای پوشش مردانه است، نوارهایی باریک که از روی شانه‌ها می‌گذرد و به کمک یک گیره به شلوار شما متصل می‌شود. این بندها که به توصیه کارشناسان مد یکی از بهترین لوازم جانبی پوشش برای مردان است، چندان در بین آنها طرفدار ندارد. در صورتی که اگر از جلوه آن بر تن خود بیشتر بدانید حتما مشتری ثابت آن خواهید شد.

ساسپندرها جنس، طرح و شکل‌های متنوعی دارد که حتما یکی از آنها مطابق سلیقه شما خواهد بود. چون برخی از آن به شکل X و برخی به صورت Y و تعدادی از آنها به شکل دو خط موازی روی پیراهن‌تان قرار می‌گیرد. این اکسسوری از انواع مواد مانند پشم بافت‌دار و نوارهای ارتجاعی ساخته و نمونه‌های بادوام‌تر آن از چرم تهیه می‌شود. این بندهای کشی که این روزها قسمتی از لباس مجلسی آقایان محسوب می‌شود به تنهایی شکل و استایل ویژه‌ای به لباس شما می‌دهند.

بویژه در لباس دامادی که استفاده از آن را به جای کمربند شدیدا پیشنهاد می‌کنیم. مخصوصا با برش مدرن شلوارهای امروز که بستن این متعلقات را محبوب‌تر از گذشته می‌کند و انواع دکمه‌دار این ساسپندرها که در ترکیب با کت و شلوار خیلی زیباتر از انواع گیره‌ای آن است. اما یکی از مهم ترین نکته‌هایی که باید در استفاده از این متعلقات دقت کنید نبستن همزمان ساسپندر و کمربند است.

خیلی‌ها بعد از بستن این دو بنده‌ها از افتادن و یا بد شکل ایستادن شلوار در تنشان نگران هستند در حالی که کار این دو بندها قبل از آراسته‌تر کردن شما نگه داشتن شلوار با گیره‌های تعبیه شده بر روی آن است.از طرف دیگر انتخاب رنگ پیراهن و دو بنده‌ای که قرار است روی آن قرار بگیرد بسیار مهم است پس برای پیراهن‌های تیره از دو بنده‌های طرح دار و بر روی پیراهن روشن از نوع ساده تر آن استفاده کنید.

شقایق جعفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها