فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها باید به حضورشان در منطقه مهم خلیج فارس به‌طور آبرومندانه پایان دهند تا مشکلی پیش نیاید.
کد خبر: ۹۴۵۵۲۴

به گزارش تسنیم، دریادار علی فدوی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر آمریکایی‌ها درباره برخورد قایق‌های تندروی سپاه با ناوهای آمریکایی اظهار کرد: آنچه در خلیج فارس سال‌هاست برقرار است تغییر نکرده و آن اقتدار، حضور، تسلط و اشراف اطلاعاتی که در خلیج فارس و تنگه هرمز بوده، همچنان برقرار است.

فرمانده نیرویی دریایی سپاه ادامه داد: طی یک‌ماه گذشته، آمریکایی‌ها چند مطلب را مستمسک قرار داده‌اند و سه مطلبی را که کاخ سفید، وزارت خارجه و نیروی دریایی آمریکا بیان کرده‌اند، تمام آن وقایع خلاف آن چیزی است که در خلیج فارس اتفاق افتاده است. فدوی گفت: مثلا مطرح کرده‌اند که در منطقه شمال خلیج فارس، شناورهای سپاه در 90متری شناورهای آنها قرار گرفته‌اند، اصلا این موضوع درست نیست و شناورهای ما در آن قصه در بیش از 2000 متری آنها قرار داشته‌اند.

مخالفت ایران با درخواست آمریکا

وی با بیان این‌که اتفاق جدیدی نیفتاده است، افزود: آنها دنبال شرایط جدیدی هستند، بخصوص پس از اتفاق جزیره فارسی که توسط دریادلان نیروی دریایی سپاه رخ داد که بسیار سرشکستگی را برای آمریکایی‌ها به‌وجود آورد و از سوی دیگر، آنها در سه چهار سال گذشته دنبال یک خط ارتباطی مستقیم با نیروی دریایی سپاه هستند و این تحت هیچ شرایطی مورد تائید مقامات جمهوری اسلامی ایران نیست و مصوبه‌ای در این‌باره وجود ندارد.

فرمانده نیرویی دریایی سپاه تصریح کرد: برای همین، آمریکایی‌ها دست به یک جوسازی رسانه‌ای، خبری و سخنگویی زده‌اند و امروز هم خبری منتشر شده که به‌نوعی یکی از آن پیشنهادهایشان را که همان ارتباط مستقیم بود، دوباره مطرح کردند. برای این‌که مطلبی در منطقه مهم خلیج فارس پیش نیاید، پیشنهاد من این است که آمریکایی‌ها در خلیج فارس حضور نداشته باشند، چون آنها در 28 سال گذشته ناامنی را در منطقه اضافه کرده‌اند، نه امنیت را.

وی افزود: چیزی که باعث شده در منطقه مهمی مانند خلیج‌فارس موضوعی در این سال‌ها پیش نیاید، تمهیدات ایران و بخصوص نیروی دریایی سپاه بوده است که با اتخاذ تدابیر و اشراف اطلاعاتی در منطقه، نگذاشته مشکلی در این منطقه پیش بیاید. حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس، عامل ناامنی است و باید آنها این قضیه را تمام کنند.

رژه دریایی نیروهای مسلح در بندرعباس با سخنرانی لاریجانی

مسئول روابط عمومی کل سپاه از برگزاری رژه بزرگ نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس در بندرعباس و با مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار رمضان شریف، در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: رژه بزرگ نیروهای مسلح در بندرعباس با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری و سخنرانی آقای دکتر علی لاریجانی، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و در حضور آحاد مختلف مردم استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این رژه را در بندرعباس، نمایش اقتدار و سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و قدرت بازدارندگی و وحدت نیروهای مسلح دانست و افزود: دشمنان ملت ایران باید بدانند خلیج‌فارس خانه ماست و با همکاری سایر کشورهای همسایه از هیچ تلاشی برای تقویت امنیت آن دریغ نخواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها