فناوری دیجیتال

دردسرهای سامسونگ

راهکار‌های سامسونگ برای جبران معضل انفجار باتری گوشی‌های گلکسی نوت7
کد خبر: ۹۴۵۲۵۵

سامسونگ پس از دریافت چند گزارش مبنی بر انفجار باتری گوشی‌های گلکسی نوت7، طی فراخوانی عمومی از آغاز طرح جمع‌آوری و تعویض این گوشی‌ها خبر داد. این شرکت درست زمانی متحمل چنین خسارت سنگینی شد که اپل، سرسخت‌ترین کمپانی رقیب سامسونگ، بتازگی از جدیدترین گوشی آیفون رونمایی کرده است. پیش از این اتفاق، 22درصد سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به شرکت سامسونگ اختصاص داشت، در حالی که سهم اپل از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند 12 درصد بوده است. سامسونگ ادعا می‌کند کمتر از یک درصد یا به عبارتی 24 دستگاه در هر یک میلیون گوشی فروخته شده دارای نقص باتری هستند. این شرکت همچنین اعلام کرد در مجموع 35 مورد گزارش خرابی باتری دریافت کرده است.

در پی اعلام انفجار باتری چند دستگاه گوشی گلکسی نوت7، فروش این گوشی در ایالات متحده، کانادا، مکزیک، پورتوریکو، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، تایوان، کره جنوبی و امارات عربی متحده متوقف شد. فروشگاه‌های آنلاین ازجمله آمازون، تارگِت و بِست بای نیز از ادامه فروش این گوشی خودداری کرده‌اند. اما طرح تعویض رایگان گلسی نوت7 در حالی آغاز شده که 5/2 میلیون دستگاه از این گوشی فروخته شده است. سامسونگ اطمینان داده گوشی‌های فروخته شده در چین بدون نقص باتری هستند، زیرا شرکت تولیدکننده باتری ‌گلکسی‌نوت‌های فروخته شده در چین با کمپانی تولیدکننده باتری گوشی‌های آسیب دیده یکی نیست.

براساس بیانیه منتشر شده در وبگاه رسمی سامسونگ، دارندگان گلکسی نوت7 می‌توانند به جای این گوشی یک دستگاه گلکسی اِس7 یا گلکسی اِس7 اِج دریافت کنند. همچنین مبالغ پرداخت شده برای خریداری لوازم جانبی مربوط به گلکسی نوت7 بازگردانده خواهد شد. به هر کاربر یک کارت هدیه 25 دلاری نیز اعطا می‌شود. بدیهی است به دنبال اجرای این طرح، سامسونگ متحمل ضرر هنگفتی خواهد شد، در حالی که انتظار می‌رفت با عرضه گلکسی نوت7 به سود و اعتبار این کمپانی افزوده شود. گفته می‌شود این گوشی از رقبای اصلی آیفون7 و آیفون7 پلاس بوده است.

منبع: CNN

مترجم: صدف دژآلود

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها