رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: از سه مرز چزابه، شلمچه و مهران امکان ورود و خروج زائران وجود دارد، البته تلاش می‌کینم یک مرز کمکی سومار را هم درنظر بگیریم.
کد خبر: ۹۴۵۰۹۰

به گزارش مهر، حسین ذوالفقاری با اشاره به این‌که تمام زائران اربعین قبل از سفر بیمه می‌شوند، افزود: در سامانه سماح هزینه بیمه برای زائران 25 هزار تومان در نظر گرفته شده که رقم بیمه برای خدمات سرپایی 5000 تومان و خدمات بیمارستانی، بستری و فوت و سوانح 19هزار و 900 تومان است. با شرکت‌های بیمه‌گزار جلسات زیادی گذاشتیم و در نهایت شرکت بیمه‌ای که بیشترین خدمات را پیشنهاد کرد؛ پذیرفته شد.

به گفته وی، بر همین اساس در صورتی که فردی در حین راهپیمایی اربعین فوت کند، مبلغ 15 میلیون تومان و برای درمان سرپایی تا یک میلیون تومان شرکت بیمه‌گزار می‌دهد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: ما تلاش زیادی کردیم که هزینه روادید نسبت به سال گذشته کاهش یابد، اما امسال نیز مانند سال گذشته این هزینه 40 دلار از سوی دولت عراق اعلام شد. مدت اعتبار روادیدها برای حضور در کربلا 20 روز است، اما کل اعتبار آن از اول صفر تا آخر همان ماه است.

ذوالفقاری با اشاره به این‌که تاکید فراوانی داریم که افراد به صورت کاروانی اعزام شوند، عنوان کرد: وقتی افراد به صورت انفرادی می‌روند، مشکلات زیادی از جمله امنیتی و جسمانی دارند. با دولت عراق توافق اولیه‌ای صورت گرفته که سیستم کنترل روادید میان پلیس جمهوری اسلامی و عراق لینک شود تا با ثبت آن، افراد برای برگشت و خروج به مشکل برنخورند و شاهد ازدحام در مرزها نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مرزهای در نظر گرفته شده،مرز دریایی (اروند رود) را نیز داریم که تعداد کمی از زائران از این طریق اعزام می‌شوند، اما توصیه ما به زائران این است که از دو مرز شملچه و چزابه ورود و خروج داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها