شاید شما هم در خانه یا اتاق خود، چند گلدان کوچک و بزرگ داشته باشید. در این صورت احتمالا پژمرده شدن گیاهان خانگی برایتان تازگی ندارد.
کد خبر: ۹۴۳۶۶۰

بسیاری از افراد به دلیل آشنا نبودن با زمان و مقدار درست آبیاری گیاهان آپارتمانی، نمی‌توانند بخوبی از آنها نگهداری کنند. هیدرا (Hydra) راه‌حلی دیجیتال برای حل این مساله است. هیدرا در واقع یک سامانه آبیاری گیاهان آپارتمانی است که قیمت بالایی ندارد و براحتی قابل نصب است. از هیدرا می‌توان برای آبیاری ده گلدان استفاده کرد. همچنین امکان تعیین شش حالت آبیاری برای این گیاهان وجود دارد. هیدرا علاوه بر این‌که بسیار کم صداست، انرژی چندانی نیز مصرف نمی‌کند و در حالت آبیاری به 7.5 وات انرژی نیاز دارد. همچنین اطلاعات وارد شده به این دستگاه در یک حافظه جانبی ذخیره شده و در نتیجه در صورت قطع برق، این اطلاعات حذف نمی‌شود.

کنترل از راه دور دوربین حرفه‌ای

آنلیشد (Unleashed) نخستین دستگاهی است که با استفاده از آن می‌توانید همه کارکردهای دوربین حرفه‌ای (دی.ال.اس.آر) را از راه دور و فقط با استفاده از گوشی هوشمند انجام دهید. این دستگاه به شارژ نیاز ندارد و از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود. به‌این‌ترتیب کاربر می‌تواند تنظیمات مختلف مربوط به دوربین را بدون لمس آن انجام داده و حتی تصویر گرفته شده را نیز روی گوشی خود مشاهده کند. این دستگاه برخلاف برخی دستگاه‌های مشابه روی جای فلش دوربین نصب نمی‌شود و به همین دلیل تداخلی با برخی عملکردهای ضروری برای عکاسی ندارد. همچنین عکاس می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن ویژه این دستگاه، به‌صورت همزمان شش دوربین را کنترل کند. استفاده از آنلیشد به دلیل تماس نداشتن دست با دوربین سبب می‌شود لرزش‌های احتمالی دست عکاس بر تصویر گرفته شده تاثیر نگذارد.

دوپینگ لپ‌تاپ

امروزه افراد زیادی از لپ‌تاپ خود برای انجام کارهای مختلف نظیر اجرای نرم‌افزارهای کاربردی و تفریحی و نیز برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند. با وجود این بسیاری از لپ‌تاپ‌ها بخوبی قادر به اجرای برنامه‌های سنگینی نظیر نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی، ویرایش فیلم یا بازی‌های مختلف نیستند. دلیل این مساله نیز محدودیت‌های گرافیکی و پردازشی لپ‌تاپ است. اما ولف (Wolfe) می‌تواند این مشکل را برای همیشه از بین ببرد. ولف، دستگاهی قابل حمل است که با اتصال آن به لپ‌تاپ، پردازش گرافیکی لپ‌تاپ تا ده برابر افزایش می‌یابد. به‌این‌ترتیب کاربر می‌تواند برنامه‌هایی را که معمولا برای اجرای آنها به لپ‌تاپ‌های ویژه گیمرها یا رایانه رومیزی نیاز است براحتی روی لپ‌تاپ خود به انجام برساند. استفاده از ولف همچنین به کاربر امکان استفاده از عینک واقعیت مجازی اوکلوس ریفت را نیز می‌دهد. ولف 399 دلار قیمت دارد.

انگشت به جای بلندگوی گوشی

بتازگی دستبند جدیدی به نام سیگنل (Sgnl) ساخته شده که با استفاده از آن دیگر به بلندگوی گوشی نیاز نیست. برای استفاده از این دستبند، کافی است آن را از طریق بلوتوث به گوشی متصل کنیم. در صورتی که کسی با ما تماس بگیرد، این دستبند از طریق لرزش، کاربر را از تماس دریافتی آگاه می‌کند. در این صورت، کافی است کاربر دکمه روی این دستبند را فشار داده و انگشتش را روی گوش خود قرار دهد. این دستبند صدای دریافتی از گوشی را به یک سری امواج مکانیکی تبدیل کرده و با قرار دادن انگشت روی گوش، این صدا قابل شنیدن می‌شود. صدای تولیدی از شفافیت بالایی برخوردار است و حتی در مکان‌های بسیار شلوغ نیز می‌توان براحتی از آن استفاده کرد. همچنین حریم خصوصی کاربر نیز حفظ می‌شود، زیرا هیچ فرد دیگری قادر به شنیدن این صدا نیست.

پهپاد زیرآبی

چند سال است بازار پهپاد داغ شده است. در این میان، سه جوان نوآور موفق به طراحی و ساخت نخستین پهپاد زیرآبی شدند که کاربر می‌تواند با استفاده از گوشی هوشمند آن را کنترل کند. این پهپاد، فتوم یک (Fathom One) نام دارد. ربات‌های کاوشگر زیرآبی معمولا بسیار سنگین و گران‌قیمت هستند. با وجود این «فتوم یک» اندازه چندانی ندارد و قیمت آن نیز بسیار کمتر است. کافی است کاربر اپلیکیشن کنترل این پهپاد را روی گوشی یا تبلت خود نصب کند تا بتواند ضمن کنترل حرکت آن، تصاویر دریافتی از زیر آب را نیز مشاهده کند. این گجت به یک دوربین HD و چند لامپ LED برای نورپردازی مجهز است. همچنین امکان نصب دوربین یا تجهیزات نورپردازی اضافی روی این پهپاد وجود دارد. یکی دیگر از نکات جالب در مورد این پهپاد، امکان جداسازی قطعات و تغییر ساختار آن به شکل دلخواه است.

خداحافظ خروپف!

حدود یک میلیارد نفر در جهان شب‌ها هنگام خواب خروپف می‌کنند که این مشکل به دلیل تنگ شدن مجرای تنفسی روی می‌دهد. اسنور سیرکل (Snore Circle) هوشمندترین وسیله برای مقابله با خروپف است. این وسیله که شباهت زیادی به یک سمعک معمولی دارد به فناوری ویژه‌ای مجهز است که می‌تواند صدای خروپف را تشخیص دهد.

این دستگاه با شروع خروپف بلافاصله یک سری صداهای ریز و نیز لرزش‌هایی را تولید می‌کند که مغز کاربر به‌صورت خودکار به این صدا و لرزش واکنش داده و مجرای تنفسی را گشادتر می‌کند و در نتیجه خروپف از بین می‌رود.

این دستگاه سبک بوده و از جنس سیلیکون نرم ساخته شده و به همین دلیل موجب آزار کاربر نمی‌شود. همچنین اپلیکیشن ویژه این دستگاه می‌تواند موارد مختلفی مربوط به خواب نظیر میزان و کیفیت آن و نیز تعداد دفعاتی را که فرد در خواب خروپف کرده نشان دهد. این دستگاه 79 دلار قیمت دارد.

یادآوری بر اساس موقعیت

بسیاری از کسانی که گوشی هوشمند دارند، هر روز تعداد زیادی پیغام یادآوری دریافت می‌کنند، اما شاید راهی بهتر برای دریافت بموقع این پیام‌ها وجود داشته باشد. دات (Dot) یک وسیله کوچک و دایره‌ای شکل است که می‌توان آن را در مکان‌های مختلفی نظیر اتاق خواب، آشپزخانه یا دفتر کار قرار داد. این دستگاه با ارتباط بلوتوثی با گوشی هوشمند متوجه حضور شما در آن مکان شده و پیغام‌هایی را که به همان مکان ارتباط دارند به شما اعلام می‌کند. برای نمونه پس از حضور در دفتر، پیغام مربوط به ایمیل‌های کاری را دریافت می‌کنید و اگر به آشپزخانه بروید نیز فهرست کارهایی را که باید آنجا انجام دهید، در گوشی مشاهده خواهید کرد. با تنظیمات ویژه اپلیکیشن دات می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای هر مکان مشخص نیز به محض ورود به آنجا برایتان باز شود.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها