آمار فروش فیلم‌ها

«فروشنده» 3 میلیاردی شد

این روزها فیلم فروشنده در حال اکران است و موفق شده است بعد از یک هفته اکران به فروشی بیش از دو میلیارد تومان دست پیدا کند.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۷
65 میلیارد تومان برای 5 فیلم

فیلم فروشنده که در جشنواره کن توانست هنرنمایی سید شهاب حسینی را به رخ بکشد و دو جایزه برای او و اصغر فرهادی به ارمغان بیاورد این روزها توانسته است با فروش غافلگیر کننده اش همه نگاه‌ها را دوباره به سمت گیشه ببرد؛ گیشه‌ای که تا امروز پنج فیلم با فروشی بالای ده میلیارد تومان داشته است. پنج فیلمی که در مجموع 65 میلیارد تومان فروش داشته اند.

من سالوادور نیستم

من سالواردور نیستم با خوش شانسی عجیب و غریبی روبه‌رو شد. رضا عطاران نقش اول فیلم بود. آن هم فیلمی که نوروز اکران می‌شد. داستان هم هیچ پیچیدگی نداشت. یک داستان سرراست و ساده با شوخی ها و بامزگی‌های معمول عطاران. اینها به خودی خود کافی بود تا فیلم منوچهر هادی یکباره رکورد را بشکند و بیش از 15 میلیارد تومان بفروشد.

این فیلم 115 روز روی پرده سینماها بود.

50 کیلو آلبالو

یکی از بدترین فیلم‌های سال گذشته همین فیلم بود که البته قرار گرفتنش در کنار سالوادور و دست پیدا کردن به اکران عید و استفاده ابزاری از چندین بازیگر سینما و تلویزیون و خیلی چیزهای دیگر باعث شد حدود 14 میلیون تومان بفروشد. این فیلم که حتی وزیر ارشاد هم از اجازه دادن برای اکران آن اظهار پشیمانی کرد نمونه فیلم‌هایی‌ا‌ست که حاشیه‌های زیادی دارند.

ابد و یک روز

این فیلم خوش ساخت و تلخ را یک جوان با آتیه به نام سعید روستایی ساخته است. فیلمی که تلخی آن تا مغز استخوان مخاطب را می‌سوزاند و موجب می‌شود تا مضرات اعتیاد را با تمام وجود حس کند. بعضی ها اعتقاد داشتند، فیلم یک لایه زیرین سیاسی هم اما شاید رویه تلخ اما صادقانه‌اش بود که باعث شد اولین ساخته این کارگردان جوان علاوه بر درو کردن جوایز جشنواره فیلم فجر، بیش از 13 میلیارد تومان بفروشد.

بارکد

مصطفی کیایی بعد از ضد گلوله که یک فیلم طنز درباره دفاع مقدس بود و خط ویژه که فیلمی اجتماعی درباره دانه درشت‌ها و افرادی بود که فاصله طبقات اجتماعی را بیشتر و بیشتر می‌کنند و به دنبال فیلم عصر یخبندان که به معضلات اجتماعی اشاره داشت این‌بار به سراغ یک موضوع اجتماعی و طنز رفت تا موفقیت‌های قبلی‌اش را تکرار کند. بارکد توانست بیش از 13 میلیارد تومان بفروشد .

بادیگارد

«بادیگارد» که پرویز پرستویی نقش اصلی آن را ایفا می‌کند، درباره یک محافظ است. محافظی که معتقد است محافظ نظام است و نه بادیگارد. اما انگار همه چیز و همه اتفاقات تلاش دارند به او بقبولانند که او فقط یک بادیگارد است. بادیگاردی که حالا باید مراقب یک نابغه هسته‌ای باشد. بادیگارد با فروش مکانیزه هشت میلیاردی و حدود دو میلیارد فروش غیر‌مکانیزه پنجمین فیلم ده میلیاردی امسال بود.

محمدرضا پارسا

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها