ریزش سقف تونل ایستگاه متروی کیانشهر، چهار کشته و بیش از ده مصدوم بر جای گذاشت. ریزش بتن‌های سقف علت این حادثه بود.
کد خبر: ۹۴۲۹۹۹

به گزارش جام‌جم، ساعت 17 و 10 دقیقه چهارشنبه کارگران در حال حفاری در ایستگاه متروی کیانشهر در خط شماره 6 تهران خیابان صالحی، تقاطع خیابان عزیزخانی بودند که ناگهان بخشی از تونل ریزش کرد و بر سرشان آوار شد.

بر‌اثر ریزش آوار حدود 20 کارگر زیر آوار گرفتار شدند. با گزارش این حادثه به اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی تهران و شهرری، امدادگران به آنجا اعزام شدند.

امدادگران در همان دقایق اولیه ده نفر را زنده از زیر آوار خارج کردند. تعدادی از کارگران نیز قبل از حضور امدادگران خود را نجات داده بودند. آتش‌نشانان شروع به آواربرداری کردند. از سوی دیگر دو مربی امدادگر هلال‌احمر همراه دو سگ زنده‌یاب، جست‌وجو برای یافتن افراد مدفون شده در دل خاک را آغاز کردند.

مصدومان از طریق امدادگران اورژانس به اتوبوس آمبولانس‌های مستقر در محل حادثه منتقل شده و پس از اقدامات اولیه به بیمارستان انتقال یافتند.

حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران در این باره به جام‌جم گفت: با گزارش این حادثه دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ده دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. پنج نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شده و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند. همچنین سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی هلال‌احمر کشور نیز به جام‌جم گفت: یک گروه ارزیاب شهرری برای بررسی وضعیت حادثه در محل حاضر شد. تعداد کارگران گرفتار در حادثه ریزش تونل مشخص نیست، اما امدادگران هلال‌احمر هشت کارگر را نجات دادند.

قاضی مرادی، کشیک قتل دادسرای امور جنایی تهران نیز به جام‌جم گفت: در این حادثه تعدادی کارگر و مهندس گرفتار شدند که بررسی در محل حادثه نشان می‌دهد چهار نفر از آنها فوت‌کرده‌اند. وی افزود: دستور بررسی محل حادثه توسط کارشناسان اداره کار صادر شده است. همچنین قرار است از پیمانکار، مدیر پروژه و مهندس ناظر تحقیق شود تا مشخص شود در روز حادثه حضور داشته‌اند یا نه.

غلامحسین آرام، معاون امور عمرانی فرماندار تهران نیز در این باره به ایرنا گفت: حادثه بر اثر فرونشست محوطه کارگاهی مترو در ایستگاه در حال ساخت کیانشهر (منطقه 15) در خط 6 متروی پایتخت بوده که براساس گزارش‌های اولیه ریزش سقف ایستگاه در هنگام برچیدن سگمنت‌ها (پایه‌ها) عامل وقوع این حادثه بوده است. وی افزود: کارگران پیمانکار مترو با فرض این‌که سقف ایستگاه تثبیت شده در حال جمع‌آوری سگمنت‌ها بودند که بخشی از سقف ریزش می‌کند. خط 6 متروی تهران از بزرگراه دولت‌آباد (جنوب شرق پایتخت) آغاز و تا شهرک کن (شمال غرب) ادامه دارد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران شامگاه دیروز درباره آخرین وضعیت افراد گرفتار در زیر آوار به جام‌جم گفت:‌پنج نفر زیر آوار گرفتار شده بودند که تا ساعت 8 شب امدادگران توانستند یک نفر از آنها را پس از گذشت بیش از 4ساعت از حادثه نجات دهند.

وی‌افزود:‌چهارنفر در زیر آوار گرفتار هستند که از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها