مدیرکل سلامت جمعیت وزارت بهداشت خبر داد:

۱۳میلیون زوج در سن باروری / کلینیک‌های زناشویی در راهند

انتخاب همسر از تصمیمات مهم و سرنوشت ساز هر انسان است و ازدواج موفق در پیشرفت، کمال و سعادتمندی انسان نقش اساسی دارد. حال که سن ازدواج در حال افزایش است، این پرسش مطرح است که این بالا رفتن ها چه آسیبی را می می تواند به فرد وارد سازد؟
کد خبر: ۹۴۱۶۹۱
بالا رفتن سن ازدواج، حساسیت ها را در انتخاب افزایش می دهد

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، «پوریا پاکرو» روانشناس در گفت و گو با برنامه «خانه و خانواده» رادیو ایران به این موضوع پرداخت و در این باره گفت: تجربه نشان داده به لحاظ ذهنی و روانی دختران از 25 سالگی و پسران از سن 28 سالگی آمادگی لازم برای ازدواج را دارند و اگر کسی زودتر از این هنگام بخواهد زندگی مشترک خود را آغاز کند اگرچه هیچ مانع و اشکالی در آن وجود ندارد؛ اما باید طبق اصول صحیح و ترجیحا با نظر یک مشاور صورت پذیرد.

وی افزود: ازدواج همان قدر که می تواند زندگی انسان را بسیار شکوفا سازد؛ به همان مقدار نیز می تواند باعث پیدایش مسائلی گردد که ذهن انسان ها را تا مدت ها درگیر خود کند.

این روانشناس در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به این پرسش که کاهش یا افزایش سن ازدواج چه آسیب هایی را می تواند به فرد وارد سازد، گفت: اگر ازدواج در سنین پایین صورت گیرد ممکن است افراد را به لحاظ اقتصادی و اجتماعی برای پذیرش برخی مسئولیت ها دچار آسیب کند. همچنین اگر این ازدواج در سنین بالا انجام گیرد؛ حساسیت های افراد نسبت به یکدیگر بالا می رود چرا که در این سن افراد در جستجوی فرد ایده آل خود هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها