یک اسقف کلیسای انگلستان ( انگلیکن ) در میدلند شرقی در گفت وگویی که روز شنبه منتشر شد برای اولین بار در تاریخ این کلیسا به طور علنی اعتراف کرد که هم جنسگرا است.
کد خبر: ۹۴۰۸۹۳
اعتراف اسقف کلیسای انگلیس به هم جنس گرایی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، 'نیکولاس چمبرلین' 52 ساله ، اسقف 'گرانتام ' در میدلند شرقی در این گفت وگو که در روزنامه گاردین منتشر شد، گفته است تمام افرادی که در انتصاب او به این سمت دخالت داشته اند ، از هم جنسگرا بودن او در آن زمان مطلع بوده اند.

وی دراین گفت وگو گفته است که سال گذشته 'جاستین ولبی' سر اسقف 60 ساله کانتربری از هم جنس گرا بودنش مطلع کرده است.

این اسقف کلیسای انگلیس در همین حال گفته است که به دستورالعمل های کلیسای اسقفی انگلستان پایبند بوده که در آنها گفته شده است روحانیون هم جنسگرا باید از رابطه جنسی پرهیز کنند و حق ازدواج ندارند.

اسقف چمبرلین گفته شده دلیل این اعتراف این بوده است که یکی از هفته نامه های روز یکشنبه انگلیس قرار بود همجنسگرا بودنش را علنی سازد.

این اولین مورد در کلیسای انگلستان است که یک اسقف علنا اعتراف می کند که هم جنسگرا است.

در همین حال سخنگوی کلیسای انگلستان گفته است که 'اسقف نیکولاس چمبرلین کسی را گمراه نکرده و از همان ابتدا صادق بوده است. این مساله محرمانه نیست و شخصی بوده است.'

«جاستین ولبی» اسقف اعظم «کانتربری» نیز در این خصوص تاکید کرده که کاملا از رابطه طولانی مدت نیکولاس چمبرلین باخبر بوده اما انتخاب و انتصاب وی به سمت اسقف گرانتام به دلیل مهارت هایش انجام گرفته و وی در چارچوب یک اسقف زندگی می کند و رابطه جنسی او کاملا بی ربط از این سمت است.

'جاستین ولبی' اسقف اعظم کانتربری و رهبر کلیسای انگلیکن نیز اواخر فروردین ماه گذشته فاش ساخت که فرزند نامشروع 'سر آنتونی مونتاگو براون ' منشی خصوصی 'وینستون چرچیل' است.

کلیسای اسقفی انگلستان (انگلیکن) طی سال های اخیر به دلیل اختلاف نظر بر سر مساله تمایلات جنسی و فرایند ورود افراد همجنسگرا به جرگه روحانیون دچار اختلاف های شدیدی شده است.

تاسیس کلیسای انگلیکن حاصل اختلاف پادشاه وقت انگلستان با پاپ در نیمه اول قرن شانزدهم بود که باعث شد تا پادشاه، با نفی ریاست رهبر کلیسای کاتولیک بر مسیحیان انگلستان، شخصا ریاست کلیسا در کشور خود را برعهده بگیرد.

کلیسای انگلیس که در سال 1534 میلادی پایه گذاری شده است، هنوز هم ملکه یا شاه انگلیس رهبر عالی آن به شمار می رود و انتصابات مهم در داخل تشکیلات این کلیسا را به پیشنهاد نخست وزیر انجام می دهد.
کلیسای انگلستان نزدیک به 85میلیون پیرو در سراسر جهان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها