نظرسنجی جدیدی که به‌تازگی در آمریکا منتشر شد نشان می‌دهد که محبوبیت هیلاری کلینتون به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است و این بدان معناست که شهروندان آمریکایی از وی هم به‌اندازه دونالد ترامپ بیزارند.
کد خبر: ۹۴۰۲۰۹
کلینتون و ترامپ منفورترین نامزدهای انتخابات آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، طبق نظرسنجی‌های واشنگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز؛ 41 درصد رأی دهندگان آمریکایی هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری را کاندیدایی محبوب توصیف کرده و در مقابل 56 درصد از رأی دهندگان کلینتون را منفور دانسته‌اند.

اما آمار دونالد ترامپ رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از این هم بدتر است به‌گونه‌ای که تنها 35 درصد از رأی دهندگان وی را کاندیدایی محبوب خوانده و در عین حال 63 درصد نیز ترامپ را کاندیدایی منفور تلقی کرده‌اند.

با این حال کلینتون در مجموع نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در نوامبر 2016 (آبان امسال) برگزار شود، همچنان پیشرو است.

کلینتون و ترامب منفورترین نامزدهای انتخابات در میان مردم در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. قبل از این دو، جرج دبلیو بوش در انتخابات 1992 ریاست جمهوری آمریکا طبق نظر 53 درصد از پرسش شوندگان، منفورترین نامزد در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

محبوبیت کلینتون برای مدت کوتاهی افزایش یافته و به 48 درصد رسیده بود، اما افشای ایمیل‌های وی در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا و نیز افشای روابط وی با موسسه کلینتون که ترامپ آن را پیوسته به فساد متهم می‌کند، تأثیر معکوسی بر روند افزایش محبوبیت وی داشت.

البته طبق میانگین نظرسنجی‌هایی که مؤسسه «ریل کلیر پولتیکس» تهیه کرده است، 68 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون با برخورداری از محبوبیت 42 درصدی و با 5 درصد بیشتر از رقیب جمهوری‌خواهش، همچنان پیشتاز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها