حضرت علی(ع) مثل دیگر سخنان زیبایش، جمله ارزشمندی دارد که می‌گوید: «اگر کار خیلی خوبی را انجام دادید و انتظار پاداش داشته باشید، آن کار را کوچک می‌کنید.» فعالیت در عرصه سینمای جنگ، دفاع مقدس و مقاومت هم با هیچ سکه ای قابل قدردانی نیست و نباید هم باشد، چون سکه این اعمال پیش خداست.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۱

معتقدم این فعالیت‌ها با اعتقاد انجام می‌شود، اما باتوجه به این‌که پای ما روی زمین است و در شرایط سختی کار می‌کنیم، هرچقدر تجلیل و سپاسگزاری و حمایت در عرصه سینمای مقاومت اتفاق بیفتد، خیلی هم خوب است و سینماگران این حوزه را به ادامه راه و فعالیت با انگیزه بیشتر تشویق می‌کند. به نظرم در این سال‌ها اگر سینمای مقاومت با ندانم کاری برخی مسئولان فرهنگی و سیاهچاله‌ها روبه‌رو نمی‌شد، از این هم پرفروغ‌تر به راهش ادامه می‌داد و درخشش سینماگران سینمای مقاومت در آسمان ایران بیشتر از اینها بود.

با این حال و با همه این شرایط، دم مسئولان جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گرم که در هر دوره، یاد سینماگران جنگ و دفاع مقدس می‌افتند و دستی به شانه‌های اینها می‌کشند و غبارشان را می‌تکانند. دیگران هم این غبار را می‌بینند و دلگرم می‌شوند و آنها هم وارد عرصه می‌شوند و می‌گویند ما هم هستیم که این خیلی ارزشمند است.

خوشبختانه اتفاقات خوبی برای سینمای مقاومت در حال رخ دادن است و به ویژه در عرصه مستند، کارهای خوب و تاثیرگذاری به ویژه درباره موضوع مدافعان حرم در منطقه انجام می‌شود. این آثار از جنس سال‌های اول جنگ خودمان است و همان تاثیر را هم دارد. اما در زمینه فیلم‌های داستانی و سینمایی، نیاز به حمایت دلسوزانه بیشتری از سوی مسئولان و مدیران فرهنگی و سینمایی است تا اتفاقات تاثیرگذارتر و ماندگارتری در این زمینه بیفتد و ما علاوه بر حضور مقتدر سیاسی و نظامی، حضور فرهنگی موثری هم در منطقه داشته باشیم.

در مجموع، امیدوارم حرکت سینمای مقاومت با قدرت بیشتر از سوی پیشکسوتان و البته جوان‌ها ادامه داشته باشد، بخصوص این‌که مقام معظم رهبری هم پرچمدار این نهضت است. به نظرم چشم‌انداز سینمای مقاومت امیدوارکننده است، چرا که هر جا صحبت از حق و حقانیت و تلاش است، خدا هم به آن توجه دارد و نورها را سمت آن می‌تاباند.

انسیه شاه‌حسینی - کارگردان سینمای مقاومت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها