حراج یک پورشه نظامی مدل 1957 کمیاب

مدل 597 Jagdawagen وسیله نقلیه‌ای است که پورشه اختصاصا برای استفاده‌های نظامی ساخته‌ است البته پورشه 597 هیچ‌گاه به میادین جنگی نرفت. اما حالا یک نمونه بازسازی‌شده آن به حراج گذاشته‌شده است.
کد خبر: ۹۳۸۸۰۶

این خودرو در طراحی تحت تأثیر فولکس‌واگن Kubelwagen قرار داشته که آن‌ را هم فردیناند پورشه برای فولکس‌واگن و برای استفاده در جنگ جهانی دوم توسط ارتش آلمان طراحی‌ کرده بود؛ اما پورشه 597 با مواردی مانند ارتفاع بیشتر از سطح زمین، میله تثبیت‌کننده و یک موتور چهار سیلندر هواخنک که در قسمت عقب خودرو نصب‌شده است، عملکردی بهبودیافته نسبت به Kubelwagen داشته است.

597 فقط 50 اسب بخار قدرت داشته و حداکثر سرعت آن 100 کیلومتر در ساعت بوده است. با این حال با توجه به هدف ساختش ویژگی‌های درخور توجهی داشته است به‌گونه‌ای که این وسیله توانایی صعود به شیب 65 درجه را دارد و خودرویی نیمه‌آبی ـ خاکی محسوب می‌شود، زیرا سقف وینیلی و فضای داخلی ضدآب آن اجازه می‌دهد در هر نقطه و مسیری مورد استفاده قرار گیرد.

این پورشه مدل 1957 که فقط 71 دستگاه از آن ساخته شده، اواخر شهریور به حراج گذاشته خواهد شد و برآورد اولیه قیمت آن بین 224 هزار تا 263 هزار دلار (از حدود 796 میلیون تا 935 میلیون تومان) پیش‌بینی‌شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها