شامگاه پنجم شهریور ماه 95، «سعید فرج‌پوری»، آهنگساز و نوازنده برجسته کمانچه، به همراه «سالار عقیلی» قطعات تازه‌اش را در برج میلاد تهران به روی صحنه برد.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۲
چهره هایی که به تماشای سالار عقیلی نشستند+ عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نوا این کنسرت به همت موسسه ققنوس و درحالی برگزار شد که سالار عقیلی در ابتدای این برنامه گفت: خبر از دست دادن یکی از بزرگان سینمایی ایران و از اساتید فن بازیگری را امروز شنیدم. به احترام این هنرمند پیشکسوت یک دقیقه سکوت می کنم. پس از سکوت یک دقیقه ای سالار عقیلی با قطعه «وطن» به یاد استاد داوود رشیدی کنسرت خود را آغاز کرد. همچنین فرج‌پوری که طی چند سال اخیر اجرایی در تهران نداشته، چندی پیش تور «میخانه‌ خاموش» را در خارج از ایران برگزار کرد. او در این کنسرت از حضور نوازندگان جوان بهره برد. فرج‌پوری پیش از این آلبوم «دریای بی‌پایان» را با همکاری گروه «دستان» و آهنگسازی خودش و صدای سالار عقیلی منتشر کرده بود که از جمله آثار موفق در موسیقی سنتی طی چند سال اخیر به شمار می‌رود.
این برنامه در دو بخش اجرا می‌شد که در بخش اول قطعات ملی میهنی اجرا شد و همچنین و در بخش دوم تصانیف و آثاری در دستگاه همایون و آواز افشاری بر روی سروده‌های شاعرانی چون شهریار، سایه، مولانا و محمد علی بهمنی از آثاری از گذشتگان اجرا شدند.
همچنین در این اجرا سالار عقیلی میزبان هنرمندان مشهوری چون: «ناصر ملک مطیعی»، «نصرالله وحدت»، «پوری بنایی»، «نیوشا ضیغمی»، «بابک زرین» و ... بود.





newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها